تویوتا سوپرا TRD از راه رسید؛ یک خودروی مفهومی جذاب

رسانه کلیک - خودروی مفهومی تویوتا سوپرا TRD معرفی شد. این خودرو در مقایسه با نمونه استاندارد از طراحی اسپرت تری بهره می برد.

تویوتا سوپرا TRD از راه رسید؛ یک خودروی مفهومی جذاب

در ماه گذشته میلادی شاهد رونمایی از خودروی اسپرت ژاپنی تویوتا سوپرا بودیم ( تویوتا سوپرا 2020 رسما معرفی شد؛ قدرتمند و جذاب ). نزدیک به سه هفته پیش اولین نمونه تولیدی این خودرو با قیمت باورنکردنی 2.1 میلیون دلار در یک حراجی به فروش رسید.

امروز بخش توسعه محصولات مسابقه ای تویوتا از نمونه مفهومی و اسپرت تر این محصول رونمایی کرد. تویوتا سوپرا TRD که البته نام کامل آن GR Supra Performance Line Concept TRD است، یک خودروی جذاب محسوب می شود.

این خودروی مفهومی در مقایسه با استانداردهای تویوتا، زودتر از موعد در معرض دید عموم قرار گرفته است. تویوتا سوپرا TRD این موضوع را به خریداران آینده خود گوشزد می کند که می توانند در خودروی اسپرت خود تغییرات زیادی را اعمال کنند.

در حالی که این خودروی ژاپنی از قطعات و کیت های TRD بهره می برد، موتور آن در مقایسه با نسخه استاندارد تغییراتی را تجربه نکرده است و همچنان شاهد حضور موتور نسخه استاندارد در این محصول هستیم.

اگر چه قدرت تولیدی موتور تغییری نکرده است ولی استفاده از قطعات فیبر کربنی کاهش وزن آن را در پی دارد. کاهش وزن به معنای شتاب بالاتر تویوتا سوپرا TRD در مقایسه با نمونه استاندارد است.

در جلوی این خودرو شاهد طراحی مخصوصی هستیم که در سرعت های بالا، نیروی لیفت را کاهش داده و چسبندگی خودرو به سطح جاده را افزایش می دهد. در اطراف درب های این خودرو از پنل هایی برای بهبود آیرودینامیک آن استفاده شده است.

در بخش پشتی این خودرو یک اسپویلر به چشم می خورد که عملکرد آن را بهبود می دهد. این خودروی اسپرت به رینگ های 19 اینچی آلومینیومی مجهز شده است. در این خودروی مفهومی بهبودی در زمینه سیستم تعلیق و همچنین ترمزها اعمال نشده است.

ارسال نظر