اولین خودروی ملی ترکیه با نام TOGG C-SUV معرفی شد؛ جذاب و قدرتمند!

رسانه کلیک - خودروی ملی ترکیه با نام TOGG C-SUV از راه رسید. این خودروی شاسی بلند تمام الکتریکی از طراحی جذابی بهره می برد و از سال 2022 وارد بازار می شود.

اولین خودروی ملی ترکیه با نام TOGG C-SUV معرفی شد؛ جذاب و قدرتمند!

ترکیه در زمینه تولید خودروی داخلی سابقه طولانی ندارد، البته این موضوع در آینده نزدیک تغییر می کند. به تازگی شرکت TOGG از نمونه اولیه یک کراس اوور رونمایی کرده است. TOGG که مخفف Türkiye'nin Otomobili Girişim Grubu است، اولین خودروساز داخلی ترکیه محسوب می شود. به تازگی اولین خودروی ملی ترکیه با نام TOGG C-SUV با حضور رجب طیب اردوغان معرفی شده است.

این خودروی شاسی بلند از سال 2022 وارد بازار می شود و یک خودروی تمام الکتریکی است. اعلام شده این خودرو سرعت بالایی دارد و هزینه های نگهداری کمی خواهد داشت. باتری و موتور مورد استفاده در این خودرو توسط مهندسین TOGG توسعه پیدا کرده اند و حق اختراع آن برای کشور ترکیه به ثبت رسیده است.

مشخصات فنی TOGG C-SUV

مشخصات فنی TOGG C-SUV

خودروی ملی ترکیه TOGG C-SUV با دو باتری به فروش می رسد. یکی از نمونه ها دارای برد 300 کیلومتر بوده و برد مدل دوم به 482 کیلومتر می رسد. فناوری شارژ سریع باعث می شود 80 درصد ظرفیت باتری آن در مدت زمان 30 دقیقه شارژ شود. در حال حاضر شرکت TOGG اطلاعاتی در رابطه با ظرفیت باتری خودروی C-SUV و یا نرخ شارژ آن منتشر نکرده است. باتری های مورد استفاده در این خودرو دارای 8 سال گارانتی هستند.

این خودرو در مدل پایه به یک موتور برقی مجهز شده که قادر به تولید 200 اسب بخار قدرت است. مدل بعدی از دو موتور برقی بهره می برد که 400 اسب بخار قدرت تولیدی آن به 4 چرخ منتقل می شود. در حالی که گشتاور این موتور اعلام نشده، TOGG به شتاب 7.6 ثانیه ای آن اشاره کرده است. شتاب مدل مجهز به دو موتور برقی به 4.2 ثانیه می رسد.

طراحی TOGG C-SUV

خودروی ملی ترکیه TOGG C-SUV

اولین خودروی ملی ترکیه از طراحی جذابی بهره می برد. خودروی TOGG C-SUV با همکاری پینینفارینا طراحی شده است. این خودرو به گونه ای طراحی شده که علاوه بر خریداران در ترکیه، مناسب خریداران در کشورهای دیگر نیز باشد. در کابین از کیلومترشمار دیجیتال استفاده شده و برای سیستم سرگرمی و اطلاعات آن یک نمایشگر بزرگ در نظر گرفته شده است. در پایین داشبورد یک نمایشگر برای تنظیم سیستم تهویه مطبوع به چشم می خورد.

این خودرو سال 2022 وارد بازار ترکیه خواهد شد.

ارسال نظر