احتمال بسته شدن فیسبوک و اینستاگرام در اروپا

احتمال بسته شدن فیسبوک و اینستاگرام در اروپا در حالی مطرح شده است که متا شرایط چندان مناسبی ندارد. انتشار گزارش مالی یک چهارم پایانی سال ۲۰۲۱، منجر شد حدود ۲۵ درصد از ارزش سهام کمپانی کاسته شود. مارک زاکربرگ، مالک شرکت نیز نزدیک به ۳۰ میلیارد دلار ضرر کرد‌.  به همین خاطر گفته می‌شود ادعای متا نه یک تهدید علیه اتحادیه اروپا، بلکه تلاش برای آغاز یک مذاکره است. شما در این باره چه فکر می‌کنید؟

احتمال بسته شدن فیسبوک و اینستاگرام در اروپا

احتمال بسته شدن فیسبوک و اینستاگرام در اروپا

طبق قوانین جدید اتحادیه اروپا، شرکت‌هایی که به هر نحوی داده‌های کاربران اتحادیه را جمع‌آوری می‌کنند، باید آن‌ها را در سرورهای اروپایی نگه‌داری و پردازش کنند. این در حالی است که داده‌های فیس‌بوک و اینستاگرام در سرورهای اروپایی و آمریکایی پردازش می‌شوند؛ مسئله‌ای که نقش حیاتی در ادامه فعالیت و رونق کسب‌وکارهای مجازی دارد.

اخیرا گزارش جدیدی به کمیسیون بورس و اوراق بهادار ارائه شده که در آن به احتمال بسته شدن فیس‌بوک و اینستاگرام در کشورهای عضو اتحادیه اشاره شده است. ظاهرا مقامات متا اعلام کرده اند اگر شرکت نتواند از قوانین جدید پیروی کند، چاره‌ای جز بستن این دو سرویس محبوب در اروپا نخواهد داشت.

نیک کلگ، معاون ریاست امور جهانی متا، بر این عقیده است که قانون این مسئله ضرر فراوانی به کسب کارهایی که به نوعی به متا و تبلیغات آن وابسته هستند، می‌رساند.

احتمال بسته شدن فیسبوک و اینستاگرام در اروپا در حالی مطرح شده است که متا شرایط چندان مناسبی ندارد. انتشار گزارش مالی یک چهارم پایانی سال ۲۰۲۱، منجر شد حدود ۲۵ درصد از ارزش سهام کمپانی کاسته شود. مارک زاکربرگ، مالک شرکت نیز نزدیک به ۳۰ میلیارد دلار ضرر کرد‌. به همین خاطر گفته می‌شود ادعای متا نه یک تهدید علیه اتحادیه اروپا، بلکه تلاش برای آغاز یک مذاکره است. شما در این باره چه فکر می‌کنید؟

ارسال نظر