ایلان ماسک جام جهانی 2022 را در توییتر پوشش می‌دهد

ایلان ماسک قصد دارد که پس از فتح توییتر، رویداد جام جهانی را به طور کامل در این پلتفرم پوشش دهد، اما تنها با یک تیم 20 نفره که باید تمامی وقایع جام جهانی را در هر ساعتی از شبانه‌روز پوشش دهند.

ایلان ماسک جام جهانی 2022 را در توییتر پوشش می‌دهد

کمی بیشتر از یک روز دیگر، جام جهانی فوتبال 2022 آغاز می‌شود.

جام جهانی هر چهار سال یک‌بار برگزار می‌شود و کمتر رویداد ورزشی است که مانند این رویداد توجهات را به خود جلب می‌کند. ایلان ماسک نیز از این فرصت استفاده کرده است.

در حالی‌که صدها کارمند توییتر در حاشیه نشسته‌اند و به این فکر می‌کنند که آیا هنوز در توییتر شغلی دارند یا خیر، بزرگترین رویداد برای تعامل در این پلتفرم در شرف آغاز است و تنها یک تیم کوچک از مهندسان وجود دارد که تعیین می‌کند آیا این پلتفرم از شروع جام جهانی جان سالم به در خواهد برد یا خیر.

ایلان ماسک، مالک جدید توییتر با انتشار توییتی از کاربران خواست تا به پلتفرم رسانه‌های اجتماعی این پلتفرم بیایند تا همه اتفاقات جام جهانی را ببینند.

ماسک در توییتی نوشت: «اولین بازی جام جهانی یکشنبه! برای بهترین پوشش و تفسیر لحظه‌ای در توییتر تماشا کنید.»

چرا جام جهانی برای توییتر مهم است؟

در سال 2018، گزارشی توسط Market Watch نشان داد که جام جهانی 2014 برزیل درآمد سه ماهه دوم توییتر را افزایش داد. علاوه بر این، گزارش شده است که در جام جهانی 2018 روسیه، توییتر بیش از 115 میلیارد بازدید داشته است.

طبق گزارش The Information، مهاجرت دسته‌جمعی کاربران چه اجباری باشد و چه داوطلبانه، می‌تواند بر نحوه مدیریت زیرساخت‌های توییتر بر حجم ترافیکی که جام جهانی ایجاد می‌کند، تأثیر بگذارد.

جام جهانی از لحاظ تاریخی حجم بالایی از ترافیک در توییتر ایجاد کرده است و «دعوت» آشکار ماسک از طرفداران به این معنی است که او و توییتر ممکن است برنامه‌هایی برای رسیدگی به آنچه جام جهانی برای این پلتفرم شبکه‌های اجتماعی به ارمغان می‌آورد، داشته باشند.

یک تیم کوچک برای کنترل ترافیک جام جهانی کافیست؟

ماسک ممکن است مورد نفرت بسیاری از افراد به دلیل نحوه مدیریت این پلتفرم باشد، اما کسی که تعداد انگشت‌شماری از بزرگترین شرکت‌های دنیای فناوری را با سطوح موفقیت چشم‌گیر اداره کند، نمی‌تواند احمق باشد.

ماسک تقریباً بیش از 7000 کارمند توییتر را یک هفته پس از خرید توییتر و منعقد کردن قرارداد 44 میلیارد دلاری خود اخراج کرد، سپس به اخراج پیمانکاران و همچنین کارگرانی که به صورت علنی و در بحث‌های داخلی Slack از تاکتیک‌های او ابراز نارضایتی کردند، ادامه داد.

کارگرانی که حتی پس از آن اخراج‌ها باقی مانده‌اند احتمالاً برای حداقل حفظ سایت در طول رویداد آینده کافی هستند، اما اقدامات ماسک در روزهای اخیر باعث شده است که بسیاری از کارمندان باقی‌مانده در حاشیه ایستاده و به این فکر کنند که آیا هنوز شغلی دارند یا خیر.

پس از آن، هنگامی که خبر خروج چند صد نفر از کارکنان توییتر از دفاتر این شرکت شروع شد، بسیاری در داخل پلتفرم شروع به صحبت در مورد تعطیلی کامل توییتر کردند.

بزرگترین رویداد برای تعامل در این پلتفرم در شرف آغاز است و تنها یک تیم کوچک از مهندسان وجود دارد که تعیین می‌کند؛ آیا این پلتفرم از شروع جام جهانی توئیتر جان سالم به در خواهد برد یا خیر.

طبق گزارش‌ها، آنها حدودا 20 مهندس هستند که وظیفه دارند توییتر را بدون توجه به ترافیک یا قابلیت‌های جدیدی که در حال استقرار است، راه‌اندازی و مدیریت کنند. این تیم در یک پست وبلاگ در سال 2016 به این شکل معرفی شده است:

«پشت درهای بدون علامت در ساختمان‌های اداری در سراسر جهان، مهندسان در مقابل دیوارهایی می‌نشینند که با پنل‌های LCD 60 اینچی پوشانده شده‌اند و نمودارهایی با رنگ‌های مختلف نمایش می‌دهند.

این تیم‌ها که عمدتاً از کافئین، آب نبات و یک چشم محتاط تغذیه می‌شوند، وظیفه‌ی پیچیده‌ای را بر عهده دارند: اطمینان از در دسترس بودن، پاسخ‌گو بودن و عملکرد همه سرویس‌های پشتیبانی‌کننده توییتر در ۲۴ ساعت شبانه‌روز، ۳۶۵ روز در سال.»

ایلان ماسک توانایی مدیریت توییتر را ندارد؟

به گزارش foreignpolicy ، به عقیده کارشناسان فعالیت‌های تجاری جهانی ماسک به وضوح ماموریت توییتر را به خطر می‌اندازد. یکی از ضعف‌های غیرقابل انکار او توانایی‌‌اش در جذب سرمایه‌گذاران از سراسر جهان است.

از سوی دیگر قطر که قرار است میزبان جام جهانی فوتبال 2022 باشد، با انتقادات فراوانی به دلیل نقض حقوق بشر در سایت‌های ساختمانی، سانسور رسانه‌ها و محدود کردن حقوق زنان و اقلیت‌ها مبارزه می‌کند. در عین حال، توییتر نیز می‌خواهد اتفاقات و حاشیه‌های این رویداد جهانی را به‌طور گسترده پوشش دهد.

مجموع این اتفاقات و با وجود اقداماتی که ایلان ماسک قرار است انجام دهد، همانطور که او تلاش می‌کند تا پلتفرم را سودآور کند، اما ماموریت آن را به شدت به خطر می‌اندازد و یک چرخه معیوب ایجاد می‌کند که در آن اعتماد به خطرافتاده می‌تواند کاربران و تبلیغ‌کنندگان را بترساند.

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر