هواوی برای یک سال دیگر از سوی شرکت‌های آمریکایی تحریم است

رسانه کلیک - شرکت‌های آمریکایی برای یک سال دیگر هم از همکاری با شرکت چینی هواوی منع شده‌اند. این بدان معناست که Huawei شانس استفاده مجدد از اندروید را از دست داه است.

هواوی برای یک سال دیگر از سوی شرکت‌های آمریکایی تحریم است

روز گذشته دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا یک دستورالعمل اجرایی صادر کرد که در پی آن از شرکت‌ها خواست تا در هم‌بستگی ملی، اطلاعات و خدمات مخابراتی را در مقابل تهدیدهای دیگران از جمله Huawei ایمن سازند.

دونالد ترامپ پس از این یک دستورالعمل در ماه می سال گذشته تصویب شده بود که در آن هواوی را انجام هرگونه معامله یا دادوستد اقتصادی با شرکت‌های واقع در آمریکا منع می‌کرد. این قانون شامل حال گوگل نیز شده و امکان دسترسی هواوی به سیستم عامل و نرم‌افزارهای اندرویدی مسدود شد. اتفاقی که باعث شد تا هواوی به سمت راه‌اندازی اکوسیستم اپلیکیشن‌های خود رفته و از سرویس‌های گوگل بی‌نیاز شود. این دستورالعمل فروش گوشی‌های Huawei در آمریکا را نیز کاهش می‌دهد؛ زیرا امکان استفاده از سرویس‌های گوگل برای این شرکت فراهم نیست.

Huawei در ماه مارس سرویس موبایلی HMS را برای جایگزینی سرویس‌ Google Play راه‌اندازی کرد. این سرویس اکنون در اختیار 400 میلیون کاربر بوده و 1.3 میلیون برنامه نویس در آن عضویت دارند. اگرچه سرویس‌های اصلی گوگل مانند جیمیل و گوگل مپ در گوشی‌های هواوی همچنان وجود دارد.

در هر صورت، هواوی در استفاده از سرویس اندروید منع شده است. بنابراین پیش‌بینی می‌شود تا Huawei بدون توجه به این موضوع، ارتقای اکوسیستم HMS خود را ادامه خواهد داد و همچنین ممکن است تا این شرکت سیستم‌عامل Harmony OS را جایگزین اندروید در گوشی‌های خود کند.

ارسال نظر