مقایسه کافه بازار و مایکت | کدام فروشگاه بهتر است؟

به دلیل تحریم‌ها و محدودیت‌هایی که برای کشور ما به وجود آمده است. شرکت‌های ایرانی فروشگاه‌هایی را برای ارائه اپلیکیشن‌ها و بازی‌ها ایجاد کرده‌اند. با مقایسه کافه بازار و مایکت می‌توان به این موضوع پی برد که کدام خدمات بهتری به کاربران و توسعه‌دهندگان داده‌اند.

مقایسه کافه بازار و مایکت | کدام فروشگاه بهتر است؟

مقایسه کافه بازار و مایکت

سال‌ها است که کشور ما درگیر مسئله تحریم است که باعث بروز مشکلات فراوانی برای مردم شده است. شرکت‌هایی مثل گوگل و اپل هم با پیروی از قوانین تحریم بین‌المللی، سرویس‌های خود را برای مردم ایران مسدود کرده‌اند.

محدودیت‌های اعمال شده باعث شده شرکت‌های ایرانی دست به توسعه فروشگاه‌ آنلاین برای دریافت اپلیکیشن‌ها و بازی‌های موبایل زده‌اند. دوتا از مهم‌ترین مارکت‌های ایرانی، کافه بازار و مایکت هستند. این دو فروشگاه سهم زیادی از انتشار اپلیکیشن‌های ایرانی و خارجی را دارند.

بسیاری از کاربران با مقایسه کافه بازار و مایکت سعی می‌کنند بهترین مارکت ایرانی را بشناسند. هر دو فروشگاه مزیت‌های رقابتی بالایی دارند که دلیل مهمی بر داشتن آنها در گوشی هر کاربر ایرانی است. در ادامه به مقایسه کافه بازار و مایکت می‌پردازیم.

اپلیکیشن کافه بازار اپلیکیشن کافه بازار

قدمت دو مارکت ایرانی

کافه بازار اولین و قدیمی‌ترین فروشگاه اینترنتی ایران است که بیشترین کاربر در بین تمامی استورهای ایرانی را دارد. مایکت نیز سابقه زیادی در ارائه خدمات به کاربران را دارد، اما نسبت به رقیب خود، تجربه کمتری دارد و امکانات کمی نسبت به کافه بازار فراهم کرده است.

ناگفته نماند، مایکت با ایجاد کردن یکسری ویژگی‌های جدید در مارکت خود، توانسته است به دومین فروشگاه ایرانی تبدیل شود. به طوری که، بسیاری از توسعه‌دهندگان علاوه بر کافه بازار، اپلیکیشن‌های خود را در مایکت هم منتشر می‌کنند.

اپلیکیشن مایکت اپلیکیشن مایکت

رابط کاربری استورهای ایرانی

کافه بازار رابط کاربری و مدل فروشگاه خود را از گوگل‌پلی الهام گرفته است. قرارگیری اپلیکیشن‌ها و دسته‌بندی آنها قابل قبول هستند و کاربران می‌توانند به راحتی برنامه مورد نظر خود را پیدا کنند. همچنین، منوها و تب‌های این فروشگاه نیز دسترسی خوبی به کاربران می‌دهد.

فروشگاه مایکت نسبت به رقیب خود رابط کاربری زیباتر و شیکی دارد. دسته‌بندی و جایگیری اپلیکیشن‌ها به درستی چیده شده است. کاربران با ورود به اپلیکیشن می‌توانند دسترسی خوبی به امکانات مایکت داشته باشند.

رابط کاربری این فروشگاه با وجود اینکه ظاهر گرافیکی زیبایی دارد، اما این زیبایی کار دست این فروشگاه داده و سرعت آن را کمی کند کرده است. البته این موضوع در گوشی‌های قدرتمند زیاد احساس نمی‌شود.

فروشگاه ایرانی کافه بازار فروشگاه ایرانی کافه بازار

ارائه خدمات به توسعه‌دهندگان

فروشگاه مایکت سیاست حمایتی مناسبی را برای توسعه‌دهندگان در نظر گرفته است. به همین دلیل، این مارکت ایرانی یک پنل حرفه‌ای به همراه امکانات بسیاری را برای آنها ایجاد کرده است. ناگفته نماند، مایکت توجه ویژه‌ای به پنل حساب کاربران نیز کرده است.

توسعه‌دهندگان در پنل کاربری خود می‌توانند از خریدهای درون برنامه‌ای پشتیبانی لازم را انجام دهند. نظارت کافی بر اپلیکیشن‌ خود در مایکت داشته باشند تا تعامل بهتری با کاربران ایجاد کنند. همچنین، امکان پرداخت با کارت‌های اعتباری نیز یکی دیگر از امکانات مناسب مایکت برای توسعه‌دهندگان است.

در مقابل این شرایط، کافه بازار آنطور نتوانسته است عملکرد مطلوبی برای توسعه‌دهندگان داشته باشد. پنل کاربری شرکت‌ها نسبت به مایکت امکانات کمی دارد. توسعه‌دهندگان در کافه بازار فقط می‌توانند از خریدهای درون برنامه‌ای پشتیبانی کنند و به نظرات کاربران پاسخ بدهند.

این مورد جزو نقاط ضعف جدی کافه بازار محسوب می‌شود. البته پنل حساب کاربران نیز امکانات کمی دارد. به طوری که، امکان مدیریت درست اپلیکیشن‌ها آنطور که باید باشد، عمل نمی‌کند.

مارکت ایرانی مایکت مارکت ایرانی مایکت

تنوع اپلیکیشن‌ها در کافه بازار و مایکت

با توجه به قدمت بیشتر کافه بازار، به طبع کاربران بیشتری این فروشگاه را می‌شناسند. بنابراین، کاربران تمامی اپلیکیشن‌های ضروری و معروف‌ترین بازی‌های موبایل را می‌توانند از کافه بازار دریافت کنند.

این فروشگاه پشتیبانی خوبی از برنامه‌ها می‌کند و در سریع‌ترین زمان آنها را بروزرسانی می‌کند. کافه بازار کامل‌ترین و بیشترین برنامه‌ها و بازی‌ها نسبت به تمام مارکت‌های ایرانی را دارد.

مایکت در مقایسه با کافه بازار تعداد کمتری از اپلیکیشن‌ها را در مجموعه خود دارد. اما توانسته اپلیکیشن‌های معروف و محبوب را در فروشگاه خود قرار دهد. این فروشگاه در تلاش است تعداد مجموعه اپلیکیشن‌ها و بازی‌های خود را افزایش دهد که تا حدودی در این کار موفق بوده است.

مقایسه کافه بازار و مایکت خدمات فروشگاه‌های ایرانی

سرعت سرور برای دانلود اپلیکیشن

سرعت دانلود و نصب برنامه برای کاربران بسیار مهم است. بنابراین، کاربران توقع دارند در سریع‌ترین زمان ممکن اپلیکیشن یا بازی مورد نظر خود را دریافت کنند.

بر اساس نظرات و گزارشات، کاربران رضایت چندانی از سرعت سرور مایکت و کافه بازار ندارند. با توجه به تست‌های انجام شده، هردو فروشگاه سرعت تقریبا برابری برای دانلود اپلیکیشن‌ها دارند. ناگفته نماند، سرعت دانلود و نصب هردو فروشگاه قابل قبول است. در واقع هیچکدام برتری نسبت به آن یکی فروشگاه ندارد.

نظر شما درباره مقایسه کافه بازار و مایکت چیست؟ شما از کدام مارکت اندروید استفاده می‌کنید؟ لطفا نظرات خود را با کلیک در میان بگذارید.

ارسال نظر