در گوشی‌های اندرویدی اوکراین سیستم هشدار حملات هوایی فعال شد

گوگل از آخرین اقدام خود در واکنش به حمله روسیه به اوکراین خبر داد. ازاین‌پس تمام گوشی‌های اندرویدی در کشور اوکراین، اخطار حملات هوایی را درلحظه دریافت خواهند کرد.

در گوشی‌های اندرویدی اوکراین سیستم هشدار حملات هوایی فعال شد

در گوشی‌های اندرویدی در اوکراین سیستم هشدار حملات هوایی فعال شد

شرکت گوگل اخیرا اعلام کرد که سیستم اطلاع‌رسانی هشدار حملات هوایی را برای گوشی‌های اندرویدی اوکراینی‌ها راه‌اندازی کرده است.

کنت واکر (Kent Walker)، رئیس امور جهانی گوگل در بلاگ پستی نوشت: «غم‌انگیز است که اکنون میلیون‌ها نفر از مردم اوکراین برای امنیت جانی خود به هشدار حملات هوایی متکی هستند. به درخواست و با کمک دولت اوکراین، ما سیستم هشدار حملات هوایی را برای گوشی‌های اندرویدی حاضر در اوکراین فعال‌سازی کردیم.»

واکر گفت که سیستم هشدار اندروید، مکمل سیستم‌های هشدار هوایی موجود در اوکراین است و بر اساس هشدارهایی که در حال حاضر توسط دولت اوکراین اعلام می‌شوند، کار می‌کند.

معاون رئیس مهندسی گوگل، دیو برک (Dave Burke) توضیح داد که این سیستم بر اساس مکانیسم هشدار با تأخیر پایین گوگل برای هشدارهای زلزله، ساخته شده است. برک همچنین اشاره کرد که سیستم هشدار منتشر شده است و در روزهای آتی به تمام گوشی‌های اندرویدی اضافه خواهد شد.

گوگل می‌گوید این ویژگی در تلفن‌های همراهی که Google Play Services را دارند و نسخه اندرویدشان بالاتر از 5 است، کار می‌کند و کاربران نباید کاری را برای فعال‌سازی آن انجام دهند.

برای اینکه این سیستم هشدار بتواند کار کند، خدمات موقعیت مکانی دستگاه باید فعال باشد و برای به‌روزرسانی نیز باید به اینترنت متصل باشد.

در همان پست بلاگ، گوگل همچنین اعلام کرد که کار خود را برای محدودکردن رسانه‌ها تحت حمایت دولت روسیه در سراسر پلتفرم‌های خود ادامه خواهد داد. همچنین گوگل اکثر فعالیت‌های تجاری خود را در روسیه متوقف کرد ه است.

شایان‌ذکر است که به گفته گوگل، خدمات رایگان این شرکت از جمله، جستجو، جیمیل و یوتیوب هنوز در روسیه قابل‌استفاده هستند. این شرکت می‌گوید که همچنان بر نظارت تحولات ادامه خواهد داد.

ارسال نظر