همکاران سیستم به دنبال ایجاد حس خوب در مشتری | جوانگرایی و گسترش شبکه را مدنظر داریم

نشست خبری همکاران سیستم روز گذشته با حضور اعضای هیئت‌مدیره این شرکت برگزار شد. در این نشست محمد انصاریان، عضو هیئت‌مدیره به بیان خلاصه‌ای از تغییرات مدیریتی اخیر شرکت پرداخت و در ادامه محمد عزیزاللهی، مدیرعامل این شرکت از آخرین تغییرات همکاران سیستم همچون اضافه شدن سیستم فانوس گفت.

همکاران سیستم به دنبال ایجاد حس خوب در مشتری | جوانگرایی و گسترش شبکه را مدنظر داریم

جوان‌گرایی، مهم‌ترین تغییر مدیریتی همکاران سیستم

در شروع این نشست محمد انصاریان با اشاره به مسیر رشد و توسعه همکاران سیستم گفت: «در حال حاضر شاهدیم که تغییرات محیط کسب‌وکار می‌تواند چه تأثیراتی بر شرکت‌های تکنولوژی داشته باشد و این مهم باعث شده رشد و توسعه از اهمیت و اولویت بیشتری برخوردار شود.»

او افزود: «در همین دهه شاهدیم سرعت تغییرات به قدری زیاد است که اگر شرکت‌ها از هوشمندی برخوردار نباشند، نمی‌توانند خود را در مسیر تغییر قرار دهند و آسیب خواهند دید. ضمن اینکه جبران این آسیب‌ها هم هزینه‌زاست. به این دلیل بنیان‌گذاران شرکت تصمیم گرفتند به سمت جوان‌گرایی در سطح مدیریت شرکت حرکت کنند و به تدریج در سطح ارشد شروع به واگذاری مسئولیت‌ها به جوانان شد.»

وی با اشاره به عامل جوان‌گرایی و روی کار آمدن جوانان در این شرکت گفت: «همکاران سیستم در حال جوان شدن است و این تغییر علاوه بر پایداری و دوام، مسیر رشد و توسعه را تضمین خواهد کرد. در کنار این تغییر تصمیم گرفتیم در قالب شرکت مادر دانا به مراقبت در سطح کلان بپردازیم. این تغییر از 2 سال پیش با مدیرعاملی فرید فولادی در شرکت آغاز شد. همزمان با این اتفاق آقایان میرمطهری و احمدیان به هیئت‌مدیره اضافه شدند و همچنین از ۲ ماه پیش محمد عزیزاللهی مدیرعامل شد. برای تقویت این تصمیم محسن طلایی قرار گرفت تا ترکیب بیزنس و تکنولوژی را داشته باشیم و علی‌اکبر صمدزاده و سعید مرادی هم به هیئت‌مدیره پیوستند. با این ترکیب امیدواریم همکاران سیستم به جلو و با سرعت مناسب حرکت کند.»

انصاریان خاطرنشان کرد: «پیام این تغییرات، از بُعد منابع انسانی و برای نیروهای جوان و جمیع نیروهای جوان صنعت آی‌تی کشور حائز اهمیت است و می‌گوید مسیر رشد و توسعه در همکاران سیستم باز است.»

راه‌حل‌های مختلف برای بازارهای مختلف

پس از صحبت‌های انصاریان، نوبت محمد عزیزاللهی بود که به ارائه توضیحاتی در قالب آمار و ارقام در خصوص مسیر رشد همکاران سیستم بپردازد.

او در شروع صحبت‌های خود گفت: «در همکاران سیستم به دنبال حل نیاز مشتریان و بازار هستیم و به آن توجه داریم. اکنون بیش از ۱۷۰۰ همکار و ۷۳ هزار مشتری با نیازهای متفاوت داریم و به حل مشکلاتشان کمک می‌کنیم.»

وی افزود: «همچنین آموزش و توسعه افراد هم برایمان مهم است و در این راه با دانشگاه‌ها همکاری داریم. خدا را شکر می‌کنیم که رتبه‌مان بین ۵۰۰ شرکت برتر ۲۲۸ است و گستره فعالیت‌هایمان این‌گونه است که در بازار نرم‌افزار برای اصناف و بازارهای کوچک و بازارهای بزرگ راه‌حل‌های مختلف داریم.»

عزیزاللهی تأکید کرد: «در این عرصه همواره سعی می‌کنیم به صورت عمقی و گسترده توسعه داشته باشیم و فضاهای جدید ایجاد کنیم.»

برون‌سپاری، راهی برای تقویت شرکت‌های استانی

عزیزاللهی در ادامه با اشاره به آمار کلی مشتریان همکاران سیستم توضیح داد: «در بخش شرکت‌های بورسی و فرابورسی، ۶۸ درصد این شرکت‌ها از ما استفاده می‌کنند. طبق آمار ۵۸ درصد از شرکت‌های برتر ایران مشتری ما هستند و این نشان می‌دهد که در جایگاه خوبی قرار داریم.»

به گفته او سهم همکاران سیستم از صنایع کلیدی کشور ۷۱ درصد در صنعت سیمان، ۶۶ درصد در صنایع پتروشیمی و نفتی، ۶۹ درصد در صنعت کاشی و سرامیک، ۵۳ در داروسازی، ۵۸ در غذایی و 38 درصد در صنایع قطعه‌ساز کشور است.

به گفته مدیرعامل این شرکت فولاد، لوازم خانگی، خرده‌فروشی و بازار بخش عمومی با راهکار تحت وب بازارهای جدیدی هستند که همکاران سیستم در نظر دارد در فعالیت‌های جدید خود به سویشان حرکت کند.

همچنین این شرکت برون‌سپاری را هم مدنظر قرار داده و از مجموع شرکت‌هایی که در استان‌های مختلف کشور دارند، 12 شرکت به صورت برون‌سپاری شده و مستقل فعالیت می‌کنند.

از معماری فانوس تا اولین مارکت‌پلیس نرم‌افزارهای سازمانی کشور

محمد عزیزاللهی با اشاره به پیشرفت‌های همکاران سیستم برای استفاده بهتر مشتریان توضیح داد: «تکنولوژی به‌روز رابط کاربری ما را قابل دسترس‌تر می‌کند و امکان می‌دهد بتوانیم محصولاتمان را توسعه پایدار بدهیم و از تکنولوژی‌های جدید استفاده کنیم. در همین راستا رابط کاربری فانوس را طراحی کرده‌ایم که معماری جدیدی دارد و از زمستان عرضه و سپس کم‌کم تکمیل می‌شود.»

او همچنین به ایجاد اولین مارکت‌پلیس نرم‌افزارهای سازمانی در ایران توسط این شرکت اشاره کرد و گفت: «در حال حاضر روی این مارکت‌پلیس ۵۶ محصول در نظر گرفته‌ایم. از این پس شرکت‌های تولیدکننده بیرونی که دانش لازم را دارند می‌توانند محصول طراحی و به سیستم ما وصل کنند.»

همکاران سیستم و رویکردهای آتی

عزیزاللهی در بخش پایانی صحبت‌های خود با اشاره به رویکردهای آتی همکاران سیستم و پیامش به بازار هم گفت: «در سال جدید اولین استراتژی ما رهبری محصولی است؛ یعنی در هر بازاری با هر محصولی وارد شویم باید رهبر آن بازار باشیم قابلیت‌های جدیدی اضافه کنیم. ضمن این‌که می‌توانیم به واسه شبکه گسترده، سریع‌تر به نیازهای بازار پاسخ دهیم. دومین استراتژی ما موفقیت مشتری است. به دنبال تغییر متفاوتی در این دیده هستیم تا مشتری در همکاری با ما احساس موفقیت و ارزش باشد. این حس خوب از قبل از فروش تا انتهای سرویس ادامه دارد. می‌خواهیم مشتری تجربه خوبی از ما داشته باشد.»

وی با اشاره به استراتژی‌های سوم و چهارم افزود: «توسعه سرمایه انسانی هم برایمان کلیدی است. ما در حاضر 1700 نیروی انسانی داریم و در کنار آن نوآوری هم برایمان مهم است. همچنین رویکرد و استراتژی چهارممان توسعه شبکه به عنوان مهم‌ترین ابزار توسعه همکاران سیستم در تمام لایه‌هاست. به دنبال این هستیم که شرکت‌های چابک جدید اضافه و شبکه‌های موجود را گسترش دهیم.»

نگران طرح صیانت نیستیم

در پایان این نشست، اعضای هیئت‌مدیره همکاران سیستم پاسخگوی سؤالات خبرنگاران بودند.

هیئت‌مدیره همکاران سیستم در پاسخ به سؤال کلیک مبنی بر افزایش مهاجرت نیروهای متخصص از کشور توضیح دادند: «مهاجرت پدیده امروز نیست و در دنیای تکنولوژی چندبرابر بیش از حوزه‌های دیگر احساس می‌شود. با این حال نکته حائز اهمیت در شرکت ما که همکاران جدید را متعجب می‌کند این است که نیروهای چندساله و قدیمی در شرکتمان زیاد داریم. درست است که ما هم با معضل مهاجرت دست به گریبانیم، ولی می‌کوشیم با جذب نیروهای جدید تعادل را در میان نیروها حفظ کنیم. ضمن اینکه دوران کرونا و دورکاری هم به کمکمان آمد و باعث شد حالا بخشی از نیروهایمان (حدود ۲۰ درصد) اصلاً در شرکت حضور نداشته باشند و از استان‌های مختلف با ما همکاری کنند.»

هیئت‌مدیره این شرکت با اشاره به طرح صیانت و تأثیر آن در صورت اعمال در آینده این کسب‌وکار معتقدند: «ما موافق فضای رشد کسب‌وکارها هستیم. در هر کسب‌وکاری و به ویژه آی‌تی تا زمانی که جایگزین خوبی وجود داشته باشد -ولو شبکه ملی اطلاعات- ما مشکلی نداریم و به فعالیت ادامه خواهیم داد.»

ارسال نظر