تخلف‌های اپلیکیشن‌ها پیگیری می‌شود | لزوم انحصارزدایی از سوپراپلیکیشن‌ها

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم حل معضل انحصار در کسب‌وکار سوپراپلیکیشن‌ها گفت: «فراکسیون اقتصاد دانش‌بنیان باید شرایطی فراهم کند تا تخلفات اپلیکیشن‌های داخلی قابل پیگیری باشد.»

تخلف‌های اپلیکیشن‌ها پیگیری می‌شود | لزوم انحصارزدایی از سوپراپلیکیشن‌ها

سیدمحسن دهنوی عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در قالب رشته‌توییتی در صفحه شخصی خود نوشت: «طبق گزارش‌هایی که مردم فرستاده‌اند و بررسی‌های خودم در فضای مجازی، روزانه شکایات زیادی از سوپراپلیکیشن‌ها به وجود می‌آید. وجود کسب‌وکارهای استارت‌آپی که باعث تسهیل در تبادل خدمات گوناگون برای شهروندان شده، در برخی موارد نیز تبدیل به ضد اهداف اولیه‌اش گشته است. در این ماجرا نیز پای یک معضل همیشگی وجود دارد: انحصار.»

این نماینده مجلس ادامه داد: «برای مثال، یکی از سوپراپلیکیشن‌ها پس از تسخیر بازار سفارش غذای آنلاین، دچار افت محسوس در کیفیت خدمت‌رسانی شده است. لذا باید نهادی نقش رگولاتوری را ایفا کند و پناهگاه افراد شاکی و ضرردیده باشد.»

در همین رابطه بخوانید: ماجرای فیلتر شدن اسنپ چه بود؟

او گفت: «فراکسیون اقتصاد دانش‌بنیان همواره سعی کرده با پشتیبانی از کسب‌وکارهای نوپا و همراهی با اپلیکیشن‌های پرمخاطب، اقتصاد دیجیتالی را رونق دهد. برخی سوپراپلیکیشن‌ها نیز با ارتقای کیفیت خدمات‌دهی به مشتریان و تلاش برای تصاحب بازارهای بین‌المللی، جهش تولید فناوری‌بنیان را رقم زده‌اند.»

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: «در مجلس و به ویژه فراکسیون اقتصاد دانش‌بنیان، موضوع را بررسی خواهیم کرد. باید به گونه‌ای قانون‌گذاری کنیم که تخلفات اپلیکیشن‌ها قابل پیگیری باشد. با حمایت صحیح و ریل‌گذاری‌های مناسب، جوانان خلاق ایرانی می‌توانند آینده درخشانی را با توسعه اقتصاد دیجیتال برای کشورمان رقم بزنند.»

ارسال نظر