ایلان ماسک بیش از 1 میلیارد دلار سهام تسلای خود را فروخت

میلیاردر محبوب، ایلان ماسک بابت فروش سهامش در شرکت تسلا از فالوورهای توییتر خود نظرسنجی کرد و به دلیل اجبارهای مالیاتی این فروش را از قبل برنامه‌ریزی کرده بود.

ایلان ماسک بیش از 1 میلیارد دلار سهام تسلای خود را فروخت

بر اساس پرونده‌های مالی اخیر مدیرعامل تسلا، ایلان ماسک بیش از یک میلیارد دلار سهام شرکت خود را فروخت.

اسناد ارسال شده به کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا در 11 نوامبر، فروش بیش از 934 هزار سهم تسلا به ارزش حدود 1.1 میلیارد دلار را تأیید می‌کند.

ماسک سهام خود را به قیمت میانگین 1170 دلار فروخت که سود 180 درصدی را نسبت به سال گذشته ثبت کرد. این تنها سومین باری است که ماسک سهام شخصی شرکت خود را می‌فروشد.

اسناد نشان می‌دهند که ماسک قصد فروش سهام خود را به علت اجبارهای مالیاتی از ماه سپتامبر داشته است. او روز شنبه (6 نوامبر) از 63 میلیون فالوور خود در توییتر نظرسنجی کرد و از آن‌ها پرسید که آیا 10 درصد از دارایی تسلای خود را بفروشد یا نه.

از بیش از 3.5 میلیون نفری که در این نظرسنجی شرکت کردند، تقریبا 58 درصدشان به این سؤال پاسخ مثبت دادند. بااین‌حال مدیرعامل تسلا تنها کمتر از 1 درصد از سهام خود را فروخت و در حال حاضر بیش از 170 میلیون سهم دارد.

در پاسخ به این نظرسنجی، وی اظهار داشت: «من از هیچ منبعی پول نقد به‌عنوان حقوق دریافت نمی‌کنم. من فقط سهام دارم و به همین دلیل تنها راهی که برای پرداخت مالیات دارم، فروختن سهام است.»

در روزهای پس از این نظرسنجی، سهام تسلا 16 درصد کاهش قیمت داشت و حتی برای مدتی در 10 نوامبر، قیمت آن به زیر 1000 دلار نیز آمد. سهام این شرکت، روز 4 نوامبر به اوج تاریخی 1230 دلاری رسید و در حال حاضر 11 درصد پایین‌تر از این سطح معامله می‌شود.

تسلا 43،200 بیت کوین در ترازنامه خود دارد که با قیمت کنونی، ارزش آن 2.79 میلیارد دلار است.

ارسال نظر