بهترین شرکت‌ های دانش بنیان داروسازی در ایران و جهان کدام‌اند؟

شرکت‌های دانش‌بنیان داروسازی طی چند سال اخیر در بسیاری از کشورهای دنیا درحال پیشرفت و توسعه‌اند. در ایران نیز این شرکت‌ها به تولید دارو و همچنین تجهیزات تکنولوژیک درمانی می‌پردازند. این محصولات علاوه‌بر رفع نیازهای درمانی و بیمارستانی سرعت تحقیقات را تسریع کرده و آنها را بهبود می‌بخشند.

بهترین شرکت‌ های دانش بنیان داروسازی در ایران و جهان کدام‌اند؟

بهترین شرکت های دانش بنیان داروسازی جهان

AbbVie:

AbbVie از زمان راه‌اندازی‌اش در سال 2013، 50 میلیارد دلار برای تحقیق و توسعه و ارائه داروهای جدید سرمایه‌گذاری کرده است. این شرکت می‌تواند استانداردهای مراقبت را با درمان‌های نوآورانه جدید بهبود ببخشد.

این شرکت حدود 50 هزار کارمند در سراسر جهان دارد که برای کشف و ارائه داروها در چندین حوزه درمانی تمرکز دارند. حوزه‌هایی مثل: ایمونولوژی، سرطان‌شناسی، علوم اعصاب، مراقبت از چشم، ویروس شناسی و سلامت زنان.

تام هادسون، معاون ارشد تحقیق و توسعه AbbVie معتقد است: در AbbVie، ما در حال تلاش برای کمک به بیماران سراسر جهان با تغییر روش درمان بیماری هستیم. ما همواره در حال حرکت به سمت حل مشکلات بزرگ هستیم تا به مردم کمک کنیم زندگی بهتری داشته باشند. برای من، هیچ شغلی چالش برانگیز و ارزشمندتر از شغلی که دارم وجود ندارد.

Bayer:

رشد و پیری جمعیت جهان و فشار فزاینده بر اکوسیستم‌های طبیعت از چالش‌های بزرگ زندگی بشر امروزی است. Bayer قصد دارد به عنوان یک رهبر جهانی در سلامت و تغذیه، نقش کلیدی در ارائه راه حل‌هایی برای مقابله با این چالش ایفا کند.

محصولات این شرکت عبارتند از: محصولات نسخه‌ای به ویژه برای قلب و عروق و مراقبت‌های بهداشتی زنان، درمان‌های تخصصی در زمینه‌های انکولوژی، هماتولوژی و چشم پزشکی.

Novo Nordisk:

Novo Nordisk یک شرکت پیشرو در زمینه مراقبت‌های بهداشتی جهانی است که در سال 1923 تاسیس شد و دفتر مرکزی آن در دانمارک قرار دارد. هدف این شرکت ارائه راه‌هایی برای کنترل دیابت و بیماری‌های مزمن دیگری مانند چاقی، اختلالات خونی و غدد درون‌ریز است.

Novo Nordisk حدود 53 هزار کارمند در 80 کشور جهان استخدام کرده و محصولات خود را در حدود 170 کشور به بازار عرضه می‌کند.

شرکت‌های دانش بنیان داروسازی ایران

نونانو:

استارت‌آپ «نونانو» اولین تیم متقاضی سرمایه در حوزه فناوری‌های دارویی بود که محصول خود را با عنوان تهیه محصول پودر و پد بندآورنده خون معرفی کرد. این بندآورنده‌های خون در کوتاه‌ترین زمان ممکن باعث قطع خونریزی‌های شدید می‌شود.
هزینه تولید بسیار ارزان با استفاده از مواد اولیه در دسترس و روش تولیدی با کمترین زمان ممکن از ویژگی‌های این طرح است .

رایا فارمد:

استارت‌آپ «رایا فارمد» دومین تیم متقاضی سرمایه بود که محصول خود را با عنوان ساخت IN-SITU هیدروژل با بهره‌گیری از تکنولوژی هیالورونیک اسید آهسته رهش و عوامل بیولوژیک در درمان زخم‌های مزمن (زخم های دیابتیک، زخم بستر) معرفی کرد. ویژگی این محصول ترمیم زخم¬های مزمن در کوتاه‌ترین زمان، جلوگیری از بروز عوارض ثانویه مانند عفونت و اسکار و رفع کمبود ناشی از تحریم محصولات خارجی است.

محافارمد:

استارت‌آپ «محافارمد» هم یکی دیگر از تیم های متقاضی سرمایه است که محصول خود را با عنوان ساخت قرص‌های باز شونده دهانی مبتنی بر تکنولوژی لیوفیلیزاسیون معرفی کرد. ویژگی این محصول پتانسیل بالا برای فرمولاسیون داروهای بیولوژیک به صورت خوراکی و یا داروهای شیمیایی ناپایدار، کاهش مدت ‌زمان اثرگذاری و بهبود فراهمی زیستی داروهایی که عبور اول کبدی بر روی آن‌ها تاثیر بسیاری دارد و بهترین نوع دارورسانی خوراکی به جمعیت‌های سالمند و اطفال است.

شفیع دارو:

استارت‌آپ «شفیع دارو» هم از متقاضیان جذب سرمایه در حوزه فناوری‌های دارویی بود که محصول خود را با عنوان تولید داروی گادوترات مگلومین معرفی کرد. ویژگی این محصول قیمت تمام شده مناسب و رقابتی و جایگزین محصول مشابه وارداتی است.

منبع : تجارت نیوز

ارسال نظر