بیوگرافی پریسا تبریز | شاهزاده امنیت گوگل کیست؟

در هیاهو و جنجال‌های اخیر و انتشار خبرهای مختلف درباره هک شدن و شکست سیستم‌های امنیتی، بهترین فرصت است که با بیوگرافی پریسا تبریز یا همان شاهزاده امنیت گوگل آشنا شوید.

بیوگرافی پریسا تبریز | شاهزاده امنیت گوگل کیست؟

بیوگرافی پریسا تبریز

پریسا تبریز در سال 1361 و در ایلینوی شیکاگو متولد شد. پدر پریسا یک پزشک ایرانی و مادرش یک پرستار لهستانی است. خانم تبریز دوران کودکی آرام و نرمالی را پشت سر گذاشته و صاحب دو برادر کوچک‌تر از خود است.

پریسا در رشته علوم کامپیوتر از دانشگاه ایلینوی فارغ‌التحصیل شد و کمی بعد در سال 2007 به استخدام گوگل درآمد. او متخصص و مهندس امنیت در این شرکت بزرگ بوده و لقب شاهزاده امنیت را به جای عنوان کسل‌کننده تخصص امنیت برای خود برگزیده است.

پریسای 39 ساله تا سال 2011 وظیفه نظارت بر تیم متخصصین امنیتی را بر عهده داشت که وظیفه آن‌ها حافظت از موتورهای جستجوگر متعلق به گوگل است. وی حالا به ریاست بخش مهندسی مرورگر کروم رسیده و یکی از مهم‌ترین مهره‌های امنیتی گوگل و جهان به حساب می‌آید.

پریسا مغز امنیت و هک است. او به عنوان یک هکر کلاه سفید، سیستم‌ها و سرویس‌های مختلف گوگل را محک می‌زند و به سبب تشخیص نقاط ضعف بالقوه و رفع آن‌ها، دشمن سرسخت هکرهای کلاه سیاه و مجرمین سایبری به حساب می‌آید.

به عنوان یک نکته جالب در بیوگرافی پریسا تبریز می‌توان به این واقعیت اشاره کرد که او پیش از ورود به دانشگاه، آشنایی چندانی با کامپیوتر نداشته است. در حقیقت این داستان زندگی جان دراپر (یا همان کاپتان کرانچ، یکی از معروف‌ترین هکرهای حال حاضر) بود که پریسای نوجوان را به سمت دنیای تکنولوژی کشاند.

در مصاحبه‌ای با شاهزاده امنیت، او گفته که در ابتدا هیچ هدف و شغل خاصی را مد نظر نداشته است. به همین خاطر از آزمون‌های مدرسه‌ای کمک می‌گیرد و متوجه می‌شود که بهترین شغل برای او پلیس بودن است!

البته پریسا در آن زمان نتوانسته ماهیت مخفی در مفهوم پلیس بودن را تشخیص دهد و در نتیجه جواب آزمون‌های مدرسه‌ای را غلط و غیرمنطقی برداشت کرد. ولی با قدم گذاشتن در مسیر امنیت و فعالیت در این زمینه، به تدریج مفهوم حفاظت از افراد را درک کرده و معنی آنچه در گذشته به او گفته شده بود را با تمام وجود فهمید.

پریسا تبریز یکی از نوابغ و پدیده‌های عصر حاضر است که علیرغم سن کم توانسته ثروت کلانی را به دست آورد و در زمره ثروتمندترین زنان ایرانی قرار گیرد.

یکی دیگر از نکات مهم در بیوگرافی پریسا تبریز، آشنایی و تسلط او بر انواع حملات و تهدیدات ممکن است. از فعالیت‌های هکرهای مجرم جهت سرقت اطلاعات افراد گرفته تا اقدامات گروه‌های معروفی همانند Anonymous و همین‌طور فعالیت‌هایی که قصد آن‌ها اختلال و از کار انداختن سیستم Gmail است.

شاهزاده امنیت نه تنها یک هکر چیره‌دست، بلکه یک صخره‌نورد ماهر است و معمولا پس از پایان کار خود، ساعاتی را صرف تمرین در باشگاه ورزشی موردعلاقه خود می‌کند. از دیگر علاقه‌مندی‌های او می‌توان به آشپزی، کاردستی با شیشه، عکاسی و غیره اشاره کرد.

مجله فوربس از پریسا تبریز به عنوان یکی از سی چهره برتر فناوری نام برده و او را هم‌ردیف با افراد برجسته‌ای همچون مارک زاکربرگ قرار داده است.

بیوگرافی پریسا تبریز بدون شک نشان می‌دهد که علاوه بر مردان، زنان نیز می‌توانند نقش پررنگی در عرصه تکنولوژی داشته باشند. رسیدن به هر هدفی مستلزم پشتکار، عزمی راسخ و اعتماد به نفس است.

ارسال نظر