رونمایی از 5 سرویس خدماتی جدید برای نیازهای مختلف در رویداد بر خط آنلاین دیجی کالا

رویداد بر خط ایران دیجی کالا با هدف معرفی خدمات و محصولات جدید این شرکت، امشب برگزار شد. کسب‌وکارهای بومی محلی، دیجی‌اکسپرس، پیندو، دیجی کالا جت و دیجی کالا مهر سرویس‌های جدید رونمایی شده در این نشست بودند.

رونمایی از 5 سرویس خدماتی جدید برای نیازهای مختلف در رویداد بر خط آنلاین دیجی کالا

رویداد بر خط ایران دیجی کالا با هدف معرفی خدمات و محصولات جدید آن امشب برگزار شد. بنا به اعلام دیجی کالا، دلیل نامگذاری این رویداد به رویداد بر خط ایران، توجه به اهمیت تنوع و پیچیدگی‌های ایران و پتانسیل‌های موجود در گوشه‌گوشه ایران برای خلق ارزش مشترک است.

کسب‌وکارهای بومی محلی، دیجی‌اکسپرس، پیندو، دیجی کالاجت و دیجی کالامهر سرویس‌های جدید رونمایی شده در این نشست بودند و رویداد بر خط ایران، با محوریت معرفی این 5 محصول و با حضور مدیران هریک از این سرویس‌ها برگزار شد.

حضور 40 میلیون کاربر و خریدار در دیجی کالا

در ابتدای این نشست که بخش رونمایی آن به صورت ویدیویی و پرسش و پاسخ‌های انتهایی به صورت حضوری با خبرنگاران برگزار شد، حمید محمدی مدیرعامل دیجی کالا به ارائه آمار و اطلاعاتی در خصوص فعالیت‌های دیجی کالا به ویژه در یک سال اخیر پرداخت.

او با اشاره به حضور 8 هزار همکار و 40 میلیون کاربر در دیجی کالا، از تحویل بیش از 120 میلیون کالا در سال 1399 توسط دیجی کالا به سراسر ایران خبر داد.

به گفته او به کمک دیجی کالا، حالا مردم 12 هزار روستای کشور از همان تنوع کالایی برخوردارند که ساکنان پایتخت دارند و می‌توانند کالاهای موردنظرشان را بدون محدودیت خریداری کنند که این قضیه قدرت اینترنت و دستاوردهای تکنولوژی را در کشور نشان می‌دهد.

محمدی تاکید کرد در حال حاضر دیجی کالا در آستانه تبدیل شدن به یک برند ملی برای تغییر در تکنولوژی خرید و فروش آنلاین ایران است و بستری است که همه مردم ایران می‌توانند از آن بهره‌مند شوند. این نکته وام‌دار کسب‌وکارها و مشتریانی است که تصمیم گرفتند با دیجی کالا همراهی کنند.

دیجی کالا جت، تجربه خرید سریع و با ارسال رایگان

اولین سرویس معرفی شده در این نشست، دیجی کالا جت بود که از مرداد 1400 شروع به کار کرده و تجربه خرید سریع و با ارسال رایگان محصولات سوپرمارکتی را در اختیار خریداران قرار داده است.

این سرویس 3 ویژگی شاخص دارد:

  • ارسال سریع (در کمتر از 30 دقیقه)
  • هزینه ارسال رایگان
  • بهره‌مندی از سوپرمارکت‌های اخصاصی جت‌مارکت دیجی کالا

کاربران می‌توانند در این سرویس ارسال رایگان، سفارش‌های سوپرمارکتی خود را در کمتر از ۳۰ دقیقه تحویل بگیرند. همچنین زیرساخت و شبکه هوشمند لجستیک دیجی‌اکسپرس گروه دیجی کالا به کمک دیجی کالا جت آمده تا فرآیند ارسال سفارش‌ها را به بهینه‌ترین حالت ممکن نزدیک کند.

محصولات سوپرمارکتی دیجی کالا جت به 2 روش تامین می‌شود:

  • همکاری با فروشگاه‌های زنجیره‌ای مطرح و معتبر
  • انبارهای اختصاصی کالاهای سوپرمارکتی دیجی کالا در مناطق مختلف شهر (در قالب Dark Storeها)

بهره‌مندی از این 2 عامل، امکان بیشترین تنوع کالایی را از بهترین برندها و با مناسب‌ترین قیمت‌ها، در سریع‌ترین زمان ارسال فراهم می‌کند.

دیجی کالا جت فعالیتش را با ارسال محصولات سوپرمارکتی و در شهر تهران آغاز کرد و اکنون در مرکز استان‌های بزرگ مانند البرز، مشهد، اصفهان، شیراز، اهواز، قم، رشت و تبریز پوشش‌دهی دارد. بنا به قول مدیران دیجی کالا، دیجی کالا جت تا پایان سال 1400 تمام شهرهای بزرگ ایران را پوشش می‌دهد.

دیجی‌اکسپرس، شبکه ارسال به وسعت ایران

دومین سرویس رونمایی شده جدید دیجی کالا، دیجی‌اکسپرس است که شبکه توزیع و ارسال کالای دیجی کالا را هوشمندتر از قبل می‌کند.

شرکت دیجی‌اکسپرس در قالب شرکت هوشمند لجستیکی دیجی کالا، در مهرماه 1399 تاسیس شد تا با توسعه پلتفرم‌های تکنولوژی‌محور وارد بازار کسب‌وکار شود. این سرویس خدمات لجستیکی در حوزه جمع‌آوری، پردازش، توزیع و تحویل را به شرکت‌ها، فروشندگان آنلاین و آفلاین کالا و خریداران و مصرف‌کنندگان نهایی ارائه می‌دهد.

اولین سرویس این شرکت با نام Flex از مهرماه 99 با ارسال سفارش‌ها به مشتریان دیجی کالا از طریق رانندگان خویش‌فرما یا فریلنسر آغاز شد و در شهرهای تهران، کرج، قم، شیراز، اهواز، مشهد، تبریز، اصفهان، کرمانشاه، بابل، ارومیه، کرمان، رشت، یزد، قزوین و بندرعباس، فعالیت دارد.

رویداد بر خط آنلاین دیجی کالا

گفتنی است مدل کسب‌وکار دیجی‌اکسپرس برگرفته از روش جمع‌سپاری (crowd sourcing) است. در این روش هر راننده‌ای که با وسیله نقلیه خود شامل موتورسیکلت، خودرو و دوچرخه توانایی حمل و تحویل سفارش‌ها را داشته باشد، می‌تواند راننده بالقوه دیجی‌اکسپرس باشد و از این طریق کسب درآمد کند.

به گفته مدیران دیجی‌اکسپرس، این روش می‌تواند برای افرادی چون دانشجویان ایجاد درآمد کند.

لازم به ذکر است از زمان شروع فعالیت دیجی‌اکسپرس، این مرکز 10 هزار و 500 مأمور ارسال جذب کرده و اکنون حدود 7 هزار مامور در این سرویس فعالیت دارند. در حال حاضر بیش از 300 خانم در ناوگان اکسپرس دیجی کالا فعال هستند.

چشم‌انداز دیجی‌اکسپرس، توسعه و تبدیل به بزرگرین شرکت تکنولوژی‌محور خدمات جمع‌آوری، پردازش، توزیع و تحویل با قیمت رقابتی در کشور است.

پیندو، خرید و فروش کالای دست دوم با کمک بانک اطلاعاتی دیجی کالا

سومین سرویس رونمایی شده جدید دیجی کالا یعنی پیندو، یک پلتفرم خرید و فروش کالاهای استفاده شده و دست دوم است که برای مقایسه با قیمت نوی همان کالا و درج نظرات و مشخصات، از بانک اطلاعاتی دیجی کالا استفاده می‌کند.

این پلتفرم از اسفند 1399 آغاز به کار کرده و تمام امکانات آن رایگان است.

کاربران پیندو امکان چسباندن آگهی خود را به 7.5 میلیون تنوع کالایی در دیجی کالا دارند، در نتیجه آگهی کاربران علاوه بر پیندو، در دیجی کالا هم نمایش داده می‌شود.

با این روش هر آگهی در دسترس ۴۰ میلیون بازدید‌کننده ماهانه دیجی کالا قرار می‌گیرد و بازدیدکنندگان می‌توانند در کنار کالاهای نو، آگهی کاربران را هم برای همان کالا مدنظر قرار دهند و چه بسا تصمیم بگیرند با قیمت مناسب‌تری خرید کنند.

رویداد بر خط آنلاین دیجی کالا

پیندو علاوه بر امکان ثبت آگهی آنلاین خرید و فروش کالا، در زمینه ارائه خدمات هم فعالیت می‌کند. یعنی برای کسانی که به جای محصول خدمت ارائه می‌دهند، بستری فراهم کرده است تا با توجه به گروه‌های کالایی دیجی کالا، خدمات خود را معرفی و در معرض فروش بگذارند. این قابلیت می‌تواند بازه گسترده‌ای از ارائه‌ی خدمات خیاطی در دسته مد و پوشاک یا تعمیر موبایل را در دسته کالاهای الکترونیک دربربگیرد.

هدف اصلی پیندو، بهبود تجربه کاربران پلتفرم مارکت‌پلیس دیجی کالا، دسترسی به قیمت‌های بهتر برای مشتریان و امکان فروش کالاهای مرجوعی برای فروشندگان به عنوان کالای دست دوم و با ذکر مشخصات دقیق و فراهم کردن بستری جدید برای رفع نیاز مشتریان و فروشندگان برای خرید و فروش کالاها و خدماتشان است.

کارآفرینی بومی، فروشگاهی به وسعت تمام ایران

در بخش فعالیت کسب‌و‌کارهای بومی و محلی در دیجی کالا، بیش از 200 کسب‌وکار روستایی فعالیت می‌کنند.

این پروژه با هدف معرفی و فروش محصولات بومی و محلی، از پاییز 1399 آغاز به کار کرد تا شناسایی و بهره‌برداری از ظرفیت‌های موجود در نواحی روستایی و ایجاد بستر لازم برای شکوفایی و پیشرفت عدالت‌محور روستاها و حمایت از کسب‌وکارهای بومی و محلی را با مشارکت نهادهای عمومی و ارگان‌های کشوری دنبال کند.

همچنین هدف از این همکاری و مشارکت، تلاش برای محرومیت‌زدایی، تسهیل اشتغال‌زایی و ایجاد جریان درآمدی پایدار در مناطق کمتر توسعه‌یافته روستایی از طریق گسترش تجارت الکترونیک است.

در فاز نخست این پروژه، بالغ بر ۲۰۰ کسب‌وکار بومی از دورترین روستاها در بیش از ۲۰ استان کشور با پیوستن به جمع فروشندگان مارکت‌پلیس دیجی کالا توانستند بیش از ۱۰۰۰ نوع محصول بومی و محلی را در بزرگترین فروشگاه اینترنتی خاورمیانه به طور مستقیم عرضه کنند که این عدد با اضافه شدن فروشندگان بومی جدید افزایش پیدا کرده است.

رویداد بر خط آنلاین دیجی کالا

اکنون بیش از 2500 فروشنده به این پروژه جذب شده‌اند و تنوع کالایی این دسته از محصولات به 18 هزار کالا رسیده است. پس از تهران فعال‌ترین استان‌ها در بخش کسب‌وکارهای محلی دیجی کالا، استان‌های اصفهان، خراسان رضوی، کرمانشاه، فارس و البرز است. فروشندگان بومی و محلی استان‌های قزوین و کهگیلویه و بویراحمد هم در حال حاضر کمترین فعالیت را در این پلتفرم دارند.

نکته جالب توجه، مشارکت زنان کارآفرین در این پروژه است. اکنون بیش از 430 کسب‌وکار با مدیریت زنان در این پروژه فعالیت می‌کنند که بیش از یک‌سوم آن‌ها را زنان عشایر ایران تشکیل می‌دهند. همچنین فروش کالاهای این دسته از فروشندگان، پس از بررسی شرایط از مزایایی چون کاهش کمیسیون یا معافیت از آن برخوردار می‌شود.

دیجی کالا مهر، خیرخواهی در بستری اینترنتی

آخرین خدمت جدید دیجی کالا که در رویداد بر خط ایران دیجی کالا رونمایی شد، بستر نیکوکاری اینترنتی بود.

این سرویس که فعالیتش را از مهر 1400 آغاز کرده، مسیر تازه‌ای برای مهربانی ساخته است تا نیکوکاران در بستری شفاف و قابل اطمینان، نیازهای موسسات نیکوکاری و سازمان‌های مردم‌نهاد را به دستشان برسانند.

در این روش افراد می‌توانند کالاهای مطلوب و موردنظرشان را بدون واسطه به کسانی که قصد حمایت از آن‌ها را دارند، اهدا کنند. این قابلیت به سازمان‌های مردم‌نهاد نیز کمک می‌کند تا کالاهای ضروری‌ خود را از میان تنوع بالای محصولات موجود در دیجی کالا تامین کنند.

مسیر کمک‌رسانی در دیجی کالا مهر، مانند خرید یک کالا در دیجی کالاست؛ با این تفاوت که تجربه خرید کاربران در قالب کار نیک و به مقصد موسسه‌های مردم‌نهاد و برای اهدا به گروه‌های هدف و در معرض آسیب انجام می‌شود.

همچنین قیمت کالاها و اقلام لازمی که از سوی موسسات در پلتفرم دیجی کالا مهر اعلام می‌شود، تفاوتی با قیمت آن کالا در پلتفرم اصلی دیجی کالا ندارد. همچنین سودی از فروش این کالاها به دیجی کالا تعلق نمی‌گیرد.

گفتنی است موسسات و سازمان‌های مردم‌نهاد فعال در بستر دیجی کالا مهر به 7 دسته تقسیم می‌شوند:

  • تحصیل و سوادآموزی
  • سلامت و درمان
  • کارآفرینی و اشتغال
  • خدمات اجتماعی
  • محیط زیست و حیوانات
  • فرهنگ و هنر
  • امور مذهبی و نیکوکاری

حامیان می‌توانند با توجه به دغدغه و تمایل خود؛ نسبت به تامین نیازهای هرکدام از موسسات فعال در هریک از این حوزه‌ها اقدام کنند. موسسه‌هایی مانند محک، کهریزک، مهر گیتی، انجمن حمایت از کودکان کار و سازمان مردمی حفاظت از حیوانات و محیط زیست برخی از این موسسه‌ها هستند که روزبه‌روز به تعدادشان افزوده می‌شود.

هدف اصلی دیجی کالا مهر، نشان دادن اهمیت کار نیک به عنوان یک کار تخصصی و فراهم کردن مسیری هدفمند و شفاف برای مهربانی است. دیجی کالا امیدوار است با راه‌اندازی این سرویس، مشارکت خیرین در کار نیک با مسیری ساده‌تر و با اعتماد بیشتر، به طور روزافزون افزایش بیابد و لبخند بیشتری در انتظارشان باشد.

ارسال نظر