سامسونگ هم فروش محصولات خود را در روسیه متوقف کرد

این اعلامیه پس از آنکه مقامات اوکراین از سامسونگ درخواست توقف فعالیت در روسیه را کردند، منتشر شد.

سامسونگ هم فروش محصولات خود را در روسیه متوقف کرد

شرکت سامسونگ به خبرگزاری بلومبرگ گفت که ارسال محصولات به روسیه را در پی اشغال اوکراین متوقف کرده است. این غول فناوری همچنین اعلام کرد که در حال بررسی و نظارت «این شرایط پیچیده» است و 6 میلیون دلار به فعالیت‌های بشردوستانه این کشور کمک مالی خواهد کرد. 1 میلیون دلار از مبلغ اهدا شده به شکل محصولات الکترونیکی خواهد بود.

بر اساس این گزارش، توقف ارسال محصولات به روسیه، گجت‌ها، گوشی‌ها، پردازنده‌ها و دیگر محصولات الکترونیکی این شرکت را شامل می‌شود.

با توقف صادرات محصولات خود به روسیه، سامسونگ نیز به جمع در حال گسترش شرکت‌هایی که روسیه را تحریم کرده‌اند، پیوسته است. مایکروسافت فروش محصولات جدید و خدمات خود را در روسیه متوقف کرده است.

شرکت اپل نیز در روزهای اخیر اعلام کرد که در واکنش به تعارض روسیه به خاک اوکراین و پس از درخواست معاون نسخت وزیر اوکراین، میخایلو فدورو، فروش تمام محصولاتش را در روسیه متوقف کرد. اپل همچنین خدمات پرداخت اپل پی (Apple Pay) را در این کشور مسدود کرد، اپلیکیشن رسانه‌های دولتی این کشور را از اپ استور حذف کرد و برای حفاظت از ساکنان اوکراین، داده‌های ترافیکی و نقشه‌های اوکراین را حذف کرد.

سامسونگ بزرگ‌ترین شرکت تلفن همراه در روسیه است و بنا به تحقیقات شرکت CounterPoint Research، 30 درصد از بازار روسیه را در اختیار دارد. این مقدار بسیار بیشتر از سهم 13 درصدی اپل است. از سوی دیگر، سامسونگ یک کارخانه تولید تلویزیون در روسیه دارد، اما مشخص نیست که آیا تولید محصولات در این کارخانه متوقف شده است یا نه.

خبرگزاری بلومبرگ همچنین اشاره کرده است که تحریم‌های دولت آمریکا در روسیه شامل تلفن‌های کره جنوبی نمی‌شود، اما اگر این شرکت می‌خواست به فروش محصولات خود در روسیه ادامه دهد، به دلیل توقف خطوط هوایی، خدمات بازرگانی و ارسال محصولات، شرایط برایش بسیار دشوار می‌شد.

ارسال نظر