سرمایه گذاری 10 میلیارد دلاری سامسونگ برای تولید چیپ های 3 نانومتری

رسانه کلیک - شرکت کره ای سامسونگ در نظر دارد تا مبلغ 10 میلیارد دلار را به احداث یک کارخانه در تگزاس اختصاص دهد. هدف از ایجاد این کارخانه تولید چیپ های 3 نانومتری است.

سرمایه گذاری 10 میلیارد دلاری سامسونگ برای تولید چیپ های 3 نانومتری

طبق گزارش های منتشر شده، سامسونگ مبلغ هنگفتی را برای تولید چیپ های 3 نانومتری کنار گذاشته است؛ چیپ هایی که قرار است در کارخانه ای در تگزاس آمریکا تولید شوند. شرکت کره ای قصد دارد تا از این طریق تجارت خود را در ایالات متحده گسترش داده و با جذب مشتریان بیشتر، به رقابت با رقیب دیرینه خود، یعنی شرکت تراشه سازی تایوانی TSMC بپردازد. حتی گفته می شود مبلغ در نظر گرفته شده برای ساخت این کارخانه ممکن است از مرز 10 میلیارد دلار نیز عبور کند.

البته این پروژه هنوز در مرحله ابتدایی به سر می برد و ممکن است هیچ گاه عملی نشود. با این حال اگر شرایط مساعد باشد، فرایند ساخت و ساز از همین امسال آغاز شده و ما احتمالا در اوایل سال 2023 شاهد ورود چیپ های 3 نانومتری سامسونگ به بازار خواهیم بود.

نکته جالب توجه آن است که رقیب سامسونگ یعنی TSMC نیز در حال ساخت یک کارخانه در آریزونای آمریکا است. این خبر دولت ایالات متحده را بسیار خشنود کرده؛ چراکه آنان همیشه خواهان آن بودند تا غول تراشه سازی، در خاک این کشور نیز مشغول فعالیت باشد. طبق گزارش های منتشر شده، TSMC تا کنون پیشرفت قابل توجهی در پروژه ساخت چیپ های 5 نانومتری در آمریکا داشته و حتی رییس جدید کارخانه و تیم مدیریت را نیز پیشاپیش تعیین کرده است.

حال باید منتظر ماند و دید تقابل بین سامسونگ و TSMC نهایتا به کجا ختم می شود. آیا سامسونگ با ساخت تراشه های 3 نانومتری رقیب باسابقه خود را کنار خواهد زد؟ شما در این باره چه فکر می کنید؟ لطفا دیدگاه خود را با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

ارسال نظر