ماجرای فیلتر شدن اسنپ چه بود؟

فیلتر شدن اسنپ خبر عجیب امروز فضای مجازی بود.

ماجرای فیلتر شدن اسنپ چه بود؟

فیلتر شدن اسنپ، شایعه یا واقعیت؟

از شب گذشته برخی کاربران عضو اسنپ که تصمیم داشتند از خدمات مختلف این سوپراپ و به ویژه درخواست اسنپ استفاده کنند، متوجه اختلال در دسترسی به این اپلیکیشن شدند. همچنین وب‌سایت اصلی اسنپ به آدرس snapp.ir هم امروز برای دقایقی از دسترس خارج شده و درحالی‌که پیغام فیلترینگ می‌داد، کاربران را به صفحه پیوندها هدایت می‌کرد.

فیلتر شدن اسنپ

این اتفاق منجر شد تا تپسی، دیگر سرویس درخواست خدمات حمل‌ونقل آنلاین که رقیب اسنپ محسوب می‌شود، به دلیل افزایش بار درخواست‌ها از جانب کاربران با اختلال و کندی مواجه شود. همچنین کاربران از افزایش قیمت‌های تپسی (در اثر این ترافیک درخواستی) هم خبر داده و انتقاد کرده‌اند.

همچنین دانا عنایتی، مدیر دیجیتال مارکتینگ اسنپ با انتشار تصویر صفحه‌ی اصلی سایت اسنپ که فیلتر شده بود، در صفحه‌ی شخصی لینکدینش نوشت: «اسنپ فیلتر شد! بمونه یادگار که بدونیم ما با چه شرایطی داخل ایران کار می‌کنیم و به جای حمایت بدون هیچ دلیلی سایت رو فیلتر می‌کنن. چند بار تشکر کنیم که این افتخار رو به ما دادید؟» با این حال عنایتی این پست را بعد از دقایقی از صفحه لینکدین خود حذف کرد.

فیلتر شدن اسنپ

اسنپ از اولین پلتفرم‌های درخواست تاکسی اینترنتی در داخل کشور است که البته در سال‌های اخیر خدماتش را گسترش داده و در زمینه‌های مختلفی چون سفارش غذا، رزرو هتل، خدمات پزشکی و مشاوره‌ای و ... وارد شده است. اسنپ کاربران زیادی هم دارد که از خدمات مختلفش استفاده می‌کنند، اما به ویژه در سال‌های اخیر هرگز دور از حاشیه نبوده است و برای مثال کاربران توییتری بارها از دعوا با رانندگان این سرویس و عدم پیگیری درست از سوی اسنپ خبر داده‌اند.

با این حال هیچ‌کس فکرش را نمی‌کرد روزی این پلتفرم با فیلترینگ مواجه شود و این اتفاق -حتی چنانچه به اشتباه و در اثر اختلال فنی صورت گرفته باشد- تعجب کاربران را به همراه دارد.

پاسخ روابط‌عمومی

گفتنی است طبق آخرین پیگیری‌ها روابط‌عمومی اسنپ درباره خبر فیلتر شدن اسنپ چنین اعلام کرده است: «اختلال پیش آمده از سمت این سرویس نبوده و فیلترینگ DNS باعث از دسترس خارج شدن اپ و سایت اسنپ شده است. همچنان در حال پیگیری علت و رفع این موضوع هستیم.»

ارسال نظر