قوانین جدید انتشار اپلیکیشن در گوگل پلی

گوگل پلی معتبرترین فروشگاه اندروید برای اپلیکیشن‌ها است. اخیرا قوانین جدید انتشار اپلیکیشن در گوگل پلی منتشر شده است که به آن می‌پردازیم. با کلیک و قوانین جدید این فروشگاه همراه باشید.

قوانین جدید انتشار اپلیکیشن در گوگل پلی

لیست قوانین جدید انتشار اپلیکیشن در گوگل پلی

گوگل‌پلی بزرگ‌ترین فروشگاه اندرویدی است که از اعتبار بالایی در بین کاربران برخوردار است؛ بزرگترین بازار اپلیکیشن‌های سیستم عامل اندروید که روزانه پذیرای میلیون‌ها کاربر موبایل است. با این اوصاف، گوگل برای انتشار برنامه‌ها در این فروشگاه‌ها قوانینی تنظیم کرده است که هر توسعه‌دهنده‌ اپلیکیشنی باید از آن اطلاع داشته باشد.

اخیرا این شرکت قوانین گوگل‌ پلی را آپدیت و موارد جدیدی را به آن اضافه کرده است. بنا به تعریف گوگل، سیاست‌های این شرکت به گونه‌ای است که اپلیکیشن‌ها و برنامه‌ها با امنیت و آسودگی در اختیار کاربران میلیونی این سیستم‌عامل قرار گیرند. بنابراین، توسعه‌دهندگان با رعایت قوانین گوگل، به راحتی می‌توانند برنامه‌های خود را در گوگل پلی قرار دهند.

قوانین جدید انتشار اپلیکیشن در گوگل پلی قوانین جدید انتشار اپلیکیشن در گوگل پلی

قوانین جدید گوگل پلی

در قوانین جدید انتشار اپلیکیشن در گوگل پلی آمده است که برنامه‌ها و بازی‌ها باید تعدادی پیش نیاز را رعایت کنند. برنامه‌ها باید با سطح ۳۰ API در فروشگاه گوگل‌پلی آپلود شوند. در واقع، اپلیکیشن‌های جدید باید روی سیستم عامل اندروید ۱۱ هدفگذاری شود تا گوشی‌های جدید از آن پشتیبانی کنند.

گفتنی است، اپلیکیشن‌های قدیمی که در فروشگاه قرار دارند، باید به سطح ۲۹ API آپدیت شوند و هدفگذاری خود را برای اندروید ۱۰ انجام دهند. شایان ذکر است، اپلیکیشن‌های سیستم‌عامل WearOS شامل این قانون نمی‌شوند. همچنین، اپلیکیشن‌های پولی باید از نسخه سوم یا جدیدتر Billing Libray پیروی کنند.

لازم به ذکر است، قوانین جدید گوگل پلی محتویات ممنوعه را اعلام کرده است. بنابر اعلام گوگل، اپلیکیشن‌ها یا بازی‌هایی که دارای محتواهای جنسی (به ویژه روابط جنسی)، موضوعات نامناسب ترویج‌کننده پدوفیلی برای کودکان، فحاشی، نژادپرستانه، تروریستی، جعل هویت باشند، اجازه انتشار در گوگل‌پلی را ندارند. ناگفته نماند، برخی از ممنوعیت‌ها پیش از این در قوانین گوگل‌پلی بودند، اما گوگل موارد جدیدی به محتوای نامناسب اضافه کرده است.

قوانین انتشار برنامه در گوگل پلی قوانین انتشار برنامه در گوگل پلی

قوانین مالکیت معنوی و حریم خصوصی در گوگل‌پلی

مالکیت معنوی اپلیکیشن‌ها و حریم خصوصی کاربران نیز در قوانین جدید گوگل‌پلی ذکر شده است. برنامه‌نویسان و توسعه‌دهندگان اپلیکیشن یا بازی، اجازه کپی کردن محتوای محصول دیگران یا فریب کاربران را برای ارائه برنامه خود ندارند. گوگل اجازه نمی‌دهد که توسعه‌دهندگان حقوق مالکیت معنوی دیگر استودیوها ضایع شود.

گوگل همواره به محافظت از حریم خصوصی کاربران تأکید کرده است و قوانین مهمی را برای توسعه‌دهندگان وضع کرده است. اپلیکیشن‌ها یا بازی‌هایی که قصد سوءاستفاده از اطلاعات و داده‌های شخصی کاربران را داشته باشند، گوگل با آنها برخورد خواهد کرد. همچنین، برنامه‌های فریبنده یا مخرب نیز جزو قوانین سرسخت گوگل است که با مسدودیت و حذف آن اپلیکیشن همراه خواهد شد.

گوگل در نظر دارد قوانین انتشار برنامه در گوگل پلی را در تاریخ ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ بروزرسانی کند. بنابراین توسعه‌دهندگان باید اطلاعات کاربری خود را برای آپلود یا آپدیت برنامه‌های خود تکمیل کنند. در آخر، گوگل در نظر دارد تا ماه آوریل ۲۰۲۲ تمام شرایط توسعه‌دهندگان را با قوانین جدید خود تطبیق دهد.

در واقع، این شرکت با برنامه‌ریزی یکساله خود قصد پیاده‌سازی قوانین جدید خود در پلتفرم گوگل‌پلی را دارد. با این کار، سهولت در کار و توسعه اپلیکیشن یا بازی‌ها ایجاد خواهد شد که به نفع تمامی توسعه‌دهندگان جهان خواهد بود.

نظر شما درباره قوانین جدید انتشار اپلیکیشن در گوگل پلی چیست؟ آیا این قوانین به راحتی کار توسعه‌دهندگان کمک می‌کند؟ لطفا نظرات خود را با کلیک در میان بگذارید.

ارسال نظر