متا در آستانه تغییرات جدید و اساسی است

مارک زاکربرگ، مالک شرکت «متا پلتفرم»، به تازگی از اعمال تغییرات جدی در متاورس و ایجاد فضای امن‌تر برای سرمایه‌گذاری خبر داده است. 

متا در آستانه تغییرات جدید و اساسی است

متا پلتفرم در آستانه تغییرات جدید و اساسی است

حدودا پنج ماه از تغییر نام شرکت «فیسبوک» به «متا» و طرح استراتژی‌های بلندمدت برای سرمایه‌گذاری در متاورس می‌گذرد. در این مدت اتفاقات عجیب و جالب توجهی در فراهستی رخ داده است که از جمله آن‌ها می‌توان به ازدواج در متاورس ، افتتاح شعبه جدید مک دونالد و نخستین بانک متاورس اشاره کرد.

حال مارک زاکربرگ، مالک شرکت متا، در صفحه فیس‌بوک خود از استراتژی‌های جدید برای متاورس خبر داده و نوشته است: «ما ارزش‌های جاری شرکت را سال ۲۰۰۷ نوشتیم. این ارزش‌ها بسیار بادوام بوده‌اند. اما در این مدت چیزهای زیادی تغییر کرده است. ما حالا یک شرکت توزیع شده در سراسر جهان هستیم و تأثیر گسترده‌ای بر همه جهان داریم. ما حالا یک متاورس هستیم که آینده ارتباط اجتماعی را می‌سازیم. بنابراین اکنون زمان مناسبی است که ارزش‌ها و سیستم فرهنگی خود را به‌روز کنیم.»

زاکربرگ در ادامه با معرفی «ارزش‌های سازمانی» و تأکید بر شش اصل مهم در جهان متاورس چنین نوشت:

« حرکت سریع به ما کمک می‌کند تا سریع‌تر از دیگران بسازیم و یاد بگیریم. یعنی با فوریت عمل کنید و کاری را که امروز می‌توانید انجام دهید به هفته آینده نیندازید.

تمرکز بر تأثیر بلندمدت ما را تشویق می‌کند تا به جای بهینه‌سازی برای موفقیت‌های کوتاه‌مدت، به رویارویی با چالش‌هایی بپردازیم که بیشترین تأثیر را خواهند داشت، حتی اگر نتایج کامل آنها تا سال‌ها دیده نشود.

ساختن چیزهای خارق‌العاده یعنی چیزهایی که نه تنها خوب هستند، بلکه الهام‌بخش هم هستند. ما قبلا محصولاتی ساخته‌ایم که برای میلیاردها نفر مفید بوده و هستند. اما در فصل بعدی شرکت، بیشتر بر الهام بخشیدن به مردم تمرکز خواهیم کرد.

زندگی در آینده یعنی توانایی انجام فعالیت‌هایی که در سراسر دنیا توزیع شده باشد. جغرافیا نباید فرصت‌ها را محدود کند. باید به مردم کمک کنیم در کنار هم حضور داشته ‌باشند بدون توجه به اینکه کجا هستند.

تعامل صریح و با احترام با همکاران یعنی فرهنگی که در آن ما صریح باشیم و مایل به گفتگوهای سخت با یکدیگر باشیم. اما در عین حال متوجه باشیم که بسیاری از کارشناسان برجسته جهان در اینجا همکار ما هستند.

متا، متامیت‌ها، من یعنی مشاوران خوبی برای شرکت و مأموریت خود باشیم. در قبال موفقیت جمعی خود و نسبت به یکدیگر به عنوان هم‌تیمی احساس مسئولیت کنیم.»

رونمایی از ارزش‌های سازمانی به صورت عمومی گامی است که اغلب شرکت‌ها برای شفاف‌سازی اهداف و پیشرفت از آن استفاده می‌کنند. بدین ترتیب هیچ‌کس از اعضای شرکت، از رئیس و مدیر عامل گرفته تا کارمند پایین رده، حق تخطی از آن‌ها را ندارد.

اما فراموش نکنیم متا شرکتی است که از شبکه اجتماعی به جهان متاورس به یک باره تغییر کاربری داده و اکنون بیش از هر زمان دیگری نیازمند سرمایه‌گذاران است؛ سرمایه‌گذاران صبور و قدرتمندی که به دنبال بازدهی کوتاه‌مدت سهامشان نباشند.

حال باید منتظر ماند و دید آیا متاپلتفرم در آینده به قدرتی بی‌بدیل تبدیل می‌شود و یا مانند شرکت‌هایی که بدون پیش‌زمینه لازم و به طور ناگهانی به دات کام پیوستند، تا مرز نابودی پیش می‌رود. شما چه فکر می‌کنید؟

همچنین بخوانید: جهان متاورس چیست و کی باید منتظر آن باشیم؟

ارسال نظر