9 حقیقت جالب در مورد شرکت آمازون که نمی دانستید

حتماً نام شرکت آمازون را که در زمینه خرده فروشی اینترنتی فعالیت می کند شنیده اید؛ در ادامه 9 حقیقت جالب در مورد شرکت آمازون که نمی دانید را مرور می کنیم.

9 حقیقت جالب در مورد شرکت آمازون که نمی دانستید

1. نام آمازون از ابتدا تغییر کرد. این شرکت در ابتدا Cadabra نام داشت، مانند اصطلاح جادویی "abracadabra". اما وکیل جف بزوس روزی اشتباهاً این عبارت را با عبارت جسد (cadaver) که از نظر گفتاری بسیار شبیه به هم هستند اشتباه گرفت و پس از ان بزوس کادابرا را فراموش کرد. در نهایت، آنها نام آمازون را پیدا کردند که اشاره ای به رودخانه ای در آمریکای جنوبی است. ایده این بود که گزینش کتاب‌های آن‌ها، درست مانند بزرگ‌ترین رودخانه جهان، وسیع و گسترده باشد. آنها نام های زیادی را در ذهن داشتند و هنوز هم آن نام ها و دامنه های اینترنتی را در اختیار دارند. اگر Relentless.com را در مرورگر خود تایپ کنید، به Amazon.com هدایت خواهید شد.

2.شرکت شروع به فروش کتاب کرد. هنگامی که جف بزوس برای اولین بار این شرکت را در سال 1995 راه اندازی کرد، فقط یک کتابفروشی بود که گاراژ خانه اش را به کتاب فروشی تبدیل کرده بود. بنابراین وقتی آمازون اولین کتابفروشی فیزیکی خود را در سال 2015 افتتاح کرد، به ریشه های شرکت وفادار ماند و اولین کتاب این شرکت با نام گاراژ بزوس در جولای 1995 به فروش رفت.

3.آمازون دو سال است که مالیات فدرال پرداخت نکرده است. سود آمازون از سال 2017 تا 2018 تقریباً دو برابر شد، اما این شرکت دو سال است که مالیات فدرال را پرداخت نکرده است اما این موضوع کاملا قانونی است. دولت ایالات متحده به برخی شرکت ها معافیت های مالیاتی خاصی می دهد. یک قانون در معافیت مالیاتی به نام تحقیق و توسعه اعتبار مالیاتی وجود دارد که شرکت ها را تشویق می کند تا سود خود را صرف تحقیق و توسعه کنند. از سال 2005 تا 2014، آمازون بیش از 600 میلیون دلار معافیت مالیاتی برای ساخت انبارهایش در ایالت های مختلف آمریکا دریافت کرد. 147 میلیون دلار دیگر معافیت مالیاتی برای ساخت دیتاسنتر در سراسر آمریکا دریافت کرد.

4.در سال 2018، وب سرویس های آمازون 7.3 میلیارد دلار درآمد داشتند. احتمالا این لوگو را قبلا دیده اید. به نظر بسیار شبیه آمازون است، اما کمی متفاوت است. مخفف عبارت Amazon Web Services است، یک سرویس ابری که آمازون در آن فعالیت می کند و میزبان بسیاری از سایتها از سراسر جهان نیز هست. این میزبانی ابری یک راه حل جالب برای مشاغل، از جمله ذخیره سازی داده ها، استفاده از منابع IT به صورت ابری ارائه می دهد. AWS به بسیاری از استارت‌آپ‌ها اجازه می‌دهد تا با کمترین هزینه شروع کنند، زیرا فقط آنچه را که از AWS نیاز دارند خریداری می‌کنند و با رشد شرکتشان، تعرفه های خود را افزایش می‌دهند. بسیاری از سایت‌ها و برنامه‌هایی که ما هر روز استفاده می‌کنیم در AWS اجرا می‌شوند، از جمله Lyft، Airbnb، نتفلیکس ، و Spotify. حتی شرکت های بزرگ مانند Time Inc. و Comcast سرورهای خود را به ابر AWS منتقل کرده اند. بخش عمده ای از کل درآمد آمازون از این خدمات به دست می آید.

در سال 2018، این شرکت گزارش داد که درآمدش از وب سرویس های AWS خود 7.3 میلیارد دلار درآمد بوده است. این رقم در سال 2017، حدود 4.3 میلیارد دلار بوده است.

5.شما نمی توانید همه چیز را در آمازون خریداری کنید؛ در ادامه به لیستی از اقلامی که قادر به خرید آن در آمازون نیستید می پردازیم. خانه‌های بزرگ، ماشین‌ها، سیگار و حیوانات زنده چیزهایی هستند که ممکن است مجبور شوید خانه خود را برای خرید ترک کنید چرا که آنها در آمازون به فروش نمی رسند.

6.آمازون دارای 41 شرکت تابعه و برند است. وقتی از Zappos.com کفش می‌خرید یا بازیگر مورد علاقه‌تان را در IMDb جستجو می‌کنید، در حال سود رساندن به آمازون هستید. برندهای دیگر آنها عبارتند از Goodreads، Whole Foods، Audible و Souq.com و یک سایت تجارت الکترونیک برای کشورهای خاورمیانه. در مجموع، آمازون دارای 41 شرکت تابعه و برند است.

7.جف بزوس برای از بین بردن استرس کاهش فروش به واسطه تعطیلات، به کارمندان می گفت به او زنگ بزنند و با صدای بلند با او صحبت کنند! اینکار برای رفع استرس کارمندانش بسیار موثر بود.

8.آمازون از طرفداران محیط زیست و حیوانات خانگی است. کارمندان آمازون دوست دارند دوستان خزدار خود را در اطراف دفتر داشته باشند. حدود 6000 سگ در پردیس آمازون در سیاتل حضور دارند.


9.پروژه اسفرز که از طبیعت الهام گرفته شده برای کارمندان آمازون این امکان را به وجود می آورد برای لحظاتی از میز کار خود دور شوند و با حضور در آن و ارتباط با همکاران خود، استرس شغلی خود را کاهش دهند. در سال 2018، این شرکت The Spheres را در محوطه دانشگاه خود در سیاتل افتتاح کرد. کره های پر شده از گیاهان طبیعی با بیش از 400 گونه گیاهی از سراسر جهان تاثیر زیادی در افزایش نوآوری در آمازون داشت.

ارسال نظر