حضور 10 استارتاپ ایرانی در جیتکس 2022

شب گذشته آئین اختتامیه نمایشگاه جیتکس 2022 در دوبی امارات برگزار شد.

حضور 10 استارتاپ ایرانی در جیتکس 2022

این رویداد که بزرگترین نمایشگاه فناوری در خاورمیانه محسوب می شود از تاریخ 10 اکتبر تا 14 اکتبر در محل مرکز تجارت جهانی دوبی که در برج مجلل شیخ راشد واقع شده، برگزار شد.
در این نمایشگاه شرکتهای فناوری منطقه آخرین دستاوردهای خود را به معرض نمایش گذاشتند تا بلکه بتوانند با جلب نظر سرمایه گذاران یا مشتریان بالقوه بین المللی، سرعت توسعه کسب و کار خود را افزایش دهند. این نمایشگاه بین المللی که با استقبال شرکت های بزرگ فناوری نیز همراه شده، معمولاً به عنوان پلی بین فناوری و صنعت عمل می کند و استارتاپ های موفقی که می توانند در صنعت ایفای نقش کنند را معرفی می کند.
ده استارتاپ ایرانی نیز در این نمایشگاه شرکت کرده بودند که در حوزه های مختلف محصولات و سرویس های خود را به نمایش گذاشتند.

نکته قابل تامل اینکه دوبی امروز در چنین جایگاهی واقع شده و کشور ما با این وسعت و پیشرفت در حوزه فناوری به دنبال محدود کردن اینترنت و خاموش کردن کسب و کارهای نوپایی است که از طریق اینترنت به فکر آینده ای بهتر بودند. در چنین شرایطی نباید انتظار داشت نخبگانی که با هزاران آرزو کسب و کار خود را در ایران راه اندازی کرده اند، در کشور بمانند چرا که بی ثباتی اقتصادی کشور در پی تحریم ها به بی ثباتی در حوزه فناوری کشیده شده و تا زمانی که فیلترینگ و محدودسازی اینترنت برقرار باشد، نرخ مهاجرت نخبگان نیز افزایش پیدا خواهد کرد.
به واقع اگر یک سرمایه گذار بین المللی بخواهد بر روی یکی از استارتاپ های ایرانی حاضر در این نمایشگاه سرمایه گذاری کند، آیا می توان تصوری از بازگشت استارتاپ مذکور به کشور داشت؟

ارسال نظر