درخواست عجیب خبرگزاری فارس برای برخورد با غول های فناوری ایران در ناآرامی های اخیر

خبرگزاری فارس در درخواستی خارج از حدود قانونی خود خواستار تعقیب قضائی غول های فناوری ایران که در حمایت از مردم بر علیه خشونت پلیس استوری و توئیت منتشر کردند، خودنمایی کرد.

درخواست عجیب خبرگزاری فارس برای برخورد با غول های فناوری ایران در ناآرامی های اخیر

با نگاهی به سرتیتر اخبار این خبرگزاری به سادگی می توان جریان فکری حاکم در تحریریه فارس را متوجه شد به طوری که آنها حتی به علی کریمی بازیکن سابق پرسپولیس نیز رحم نکردند و او را رهبر جدید اپوزیسیون معرفی کردند.

اما سوالی که امروز از دوستان در تحریریه فارس مطرح می شود این است که اگر در زمان انقلاب 57 نیز این خبرگزاری فعالیت می کرد، آن موقع هم چنین رویکردی نسبت به معترضینی که در خیابان ها به شرایط اعتراض می کردند داشتند؟ آن زمان هم علی پروین ها و محمد مایلی کهن ها و ... را پرچمدار جریان براندازی حکومت شاه معرفی می کردند؟

در هر صورت موضع گیری یک سویه این خبرگزاری در پوشش اتفاقات اخیر، جای تامل دارد چرا که اگر رفتارهای خشن پلیس در برخورد با مصادیق بی حجابی که فیلم هایش نیز منتشر شده را یک صهیونیست انجام داده بود، این اتفاق در بخشهای مختلف خبری صدا و سیما و رسانه های وابسته در بوق و کرنا شده بود اما جای تاسف است پلیس با بانوان این سرزمین که نه دزدی کرده اند، نه قتل و نه اختلاس و ... اینگونه با خشونت برخورد کرده و به جای عذرخواهی، توسط سایر نهادهای نظامی حمایت می شود. به واقع آیا دوستان فیلم های برخوردهای زشت و زننده پلیس امنیت اخلاقی با نوامیس مردم را دیده اند؟ در برخی از فیلم های منتشر شده از برخورد پلیس با بانوان، شدت خشونت به حدی است که حتی این حد از خشونت در برخورد با اراذل و اوباش نیز دیده نشده است.

در قانون فعلی حتی اگر دزدی را حین ارتکاب جرم در منزل دستگیر کنیم، حق زدن یک سیلی به او را نداریم، پس چطور پلیس به خود اجازه می دهد با خشونت حداکثری به بهانه نهی از منکر اینگونه به نوامیس مردم حمله کند؟

بهتر نیست به جای ایجاد رعب و وحشت در دل رسانه ها و مردم بابت تعقیب قضائی، افرادی که اعتبار و حیثیت پلیس و نظام را با رویکردهای خشن و شخصی خود لکه دار کرده اند تحت تعقیب قرار داد و با آنها برخورد کرد؟

آیا شما و همفکران شما همانها نیستید که در حمایت از یک پورن استار (جورج فلوید) در مقابل خشونت پلیس آمریکا به طور شبانه روز مقاله منتشر می کردید؟ چه شده که امروز خبری از محکومیت خاطیان در پلیس امنیت اخلاقی نیست و معترضین به خشونت را محکوم می کنید؟ (تاکید می شود حساب معترضین به خشونت با تخریبگران جداست)

شاید بهتر باشد به جای پویش هم وطن بیا حرف بزنیم در خبرگزاری فارس، پویش پلیس بیا حرف بزنیم به راه می افتاد چرا که امروز ظاهراً جای مقصر و قربانی عوض شده است.

در نهایت اینکه غول های فناوری ایران که توسط افراد مستقل از حاکمیت و به دور از تعصب به جناحی اداره می شوند نسبت به یک اتفاق اجتماعی موضع گیری کرده اند و به نظر نمی رسد کار خلاف قانونی انجام داده باشند و تنها خواستار پایان خشونت پلیس در طرح موسوم به امر به معروف و نهی از منکر بوده اند.

ارسال نظر