افشای اسناد پزشکی 1.6 میلیون نفر توسط گوگل

شرکت گوگل به دلیل استفاده از سوابق پزشکی محرمانه متعلق به ۱.۶ میلیون فرد بدون رضایت آن‌ها با شکایت دسته جمعی در انگلیس مواجه است.

افشای اسناد پزشکی 1.6 میلیون نفر توسط گوگل

بخش هوش مصنوعی (AI) گوگل، این داده‌ها را در سال ۲۰۱۵ از NHS Trust در لندن به منظور آزمایش اپلیکیشن گوشی هوشمند به نام Streams دریافت کرد که هدف آن رسیدگی به ۲۵ درصد از مرگ و میر ناشی از آسیب‌های حاد کلیه است که از طریق تشخیص زودهنگام قابل پیشگیری است.

شرکت NHS Trust در سال ۲۰۱۷ توسط دفتر کمیساریای اطلاعات انگلیس تحریم شد، زیرا ناظر حفاظت از داده ها، قرارداد اشتراک گذاری داده را غیرقانونی تشخیص داد. در آن زمان، گوگل از تحریم‌ها اجتناب کرد، زیرا مسئولیت نقض بر عهده شرکت NHS Trust بود. اکنون، چندین سال پس از آن، اندرو پریسمالی در یک دعوای نمایندگی در دادگاه عالی برای دریافت خسارت به دلیل استفاده غیرقانونی از سوابق پزشکی محرمانه بیماران شکایت می‌کند.

شکایت از گوگل

او ادعا می‌کند که از طرف حدود ۱.۶ میلیون نفر که سوابق آن‌ها به اشتراک گذاشته شده است، شکایت می‌کند. پریسمالی گفت: "امیدوارم این پرونده بتواند به نتیجه عادلانه‌ای برسد و این فرایند برای بسیاری از بیمارانی که سوابق محرمانه آن‌ها بدون اطلاع خودشان توسط این شرکت‌های بزرگ فناوری به دست آمده و استفاده شده است، نتیجه بخش باشد."

این اقدام توسط Litigation Capital Management Limited، یک شرکت مدیریت دارایی که بر تامین مالی دعاوی حقوقی تمرکز دارد، پشتیبانی می‌شود. سال گذشته، دادگاه عالی اقدام قانونی مشابهی را علیه گوگل به دلیل ادعا‌هایی مبنی بر ردیابی مخفیانه فعالیت وبگردی میلیون‌ها کاربر آیفون با وجود اینکه به آن‌ها گفته بود این کار را انجام نمی‌دهد، انجام داد. بر اساس مطالعه جدیدی که توسط شورای آزادی‌های مدنی ایرلند (ICCL) که اندکی پس از اعلام شکایت منتشر شد، به طور میانگین داده‌های کاربران اروپایی ۳۷۶ بار در روز به اشتراک گذاشته می‌شود.

داده های گوگل

بر اساس داده‌های ICCL، گوگل به ۴۶۹۸ شرکت اجازه می‌دهد تا داده‌های شخصی در ارتباط با مردم ایالات متحده را دریافت کنند، در حالی که مایکروسافت ممکن است داده‌ها را به ۱۶۴۷ شرکت ارسال کند. این گزارش تخمینی را برای هر نفر در روز در سراسر ایالت‌های ایالات متحده و کشور‌های اروپایی ارائه می‌کند که نشان می‌دهد کاربران وب در کلرادو و بریتانیا از جمله افرادی هستند که بیشتر در معرض افشای اطلاعات قرار دارند. ICCL گفت: "اشتراک گذاری داده‌ها به این روش بزرگترین نقض اطلاعات است که تاکنون ثبت شده است."

ارسال نظر