اولین پردیس دانشگاهی گوگل افتتاح شد

اولین پردیس دانشگاهی گوگل با نام Bay View با رویکردی بدون کربن و آلودگی‌های زیست محیطی افتتاح شد.

اولین پردیس دانشگاهی گوگل افتتاح شد

پردیس Bay View گوگل به طور رسمی به روی Googlers باز شد و پروژه Charleston East این شرکت در مرحله نهایی ساخت و ساز است. این اولین باری است که گوگل یکی از پردیس‌های اصلی خود را توسعه داده است.

به گزارش سایت رسمی گوگل، Bay View یک پردیس دانشگاهی کاملاً الکتریکی و خالص آب مثبت با بزرگترین تاسیسات زمین گرمایی در آمریکای شمالی است که توسط این شرکت برای اولین بار افتتاح شده است. در اینجا نگاهی به نحوه اعمال طراحی انسان محور و پایدار در محل کار خواهیم داشت.

ایجاد ساختمان سبز در مقیاسی جدید

برای انجام تعهدات خود برای کار هر ساعت از روز با انرژی بدون کربن تا سال ۲۰۳۰، برای تامین انرژی ساختمان، انرژی‌های تجدیدپذیر در اولویت قرار داده شده و پتانسیل خورشیدی ساختمان‌های این مجموعه به حداکثر رسیده اند. اولین پوسته خورشیدی در مقیاس اژد‌ها Bay View و مزارع بادی اطراف در ۹۰ ٪ مواقع انرژی بدون کربن را تامین می‌کند.

این پردیس همچنین در مسیر تبدیل شدن به بزرگترین پروژه‌ای است که توسط مؤسسه بین المللی آینده زندگی (ILFI) تحت هر یک از برنامه‌های آنها، در هر سطح گواهینامه تایید شده است. به عنوان بخشی از چالش ساختمان زنده ILFI، ما گواهینامه گلبرگ آب را هدف قرار داده ایم، به این معنی که سایت کاملاً مثبت است و تمام نیاز‌های آب غیر شرب با استفاده از آب بازیافتی تولید شده در محل برآورده می‌شود. حوضچه‌های روی زمین که آب باران را در طول سال جمع آوری می‌کنند و یک سیستم تصفیه فاضلاب ساختمان به عنوان منابع آب برای برج‌های خنک کننده، شستشوی توالت‌ها و آبیاری فضای سبز اطراف عمل می‌کنند. این گام بزرگی در راستای تحقق تعهد این شرکت برای پر کردن ۱۲۰ درصد از آب مصرفی تا سال ۲۰۳۰ است.

پردیس Bay View، ساختمانی با رویکرد زندگی بدون کربن

البته همه چیز اینجا متوقف نمی‌شود. Bay View نمونه‌ای از یک پردیس تمام الکتریکی است؛ دو آشپزخانه‌ای که هفت کافه در آن‌ها وجود دارد به جای گاز مجهز به تجهیزات الکتریکی هستند که می‌توانند الگویی برای کافه‌ها و آشپزخانه‌های کاملاً بدون کربن باشند.

۱۷.۳ هکتار از مناطق طبیعی با ارزش از جمله چمنزار‌های مرطوب، جنگل‌ها و مرداب وجود دارد که برای بازسازی مناظر بومی و احیای تالاب‌های منطقه خلیج طراحی شده‌اند. چیزی که اهمیت بسیار زیادی دارد، زیرا Bay View در نزدیکی خلیج سانفرانسیسکو قرار دارد.

حوضچه‌های نگهداری آب نه تنها آب را برای استفاده مجدد جمع‌آوری می‌کنند، بلکه بازیابی طبیعت، حفاظت از افزایش سطح دریا و دسترسی به زیبایی تالاب‌های طبیعی را نیز فراهم می‌کنند. باغ‌های بید جدید در امتداد حوضچه‌های آب طوفان منابعی را برای حیات وحش فراهم می‌کند.

سیستم شمع زمین گرمایی یکپارچه به گرمایش و خنک کردن محوطه دانشگاه کمک می‌کند. میدان عظیم تبادل جغرافیایی در سیستم ساختاری ادغام می‌شود و مقدار آبی که معمولاً برای خنک‌سازی استفاده می‌شود را تا ۹۰ درصد کاهش می‌دهد که برابر با پنج میلیون گالن آب در سال است.

ارسال نظر