چطور گوگل توانست سبک مسافرت در ایران را تغییر دهد؟

شاید بارها به این فکر کرده باشید که ایران از لحاظ اجرای فناوری روز جهان سالها از کشورهای پیشرفته عقب تر است؛ اگرچه این موضوع در برخی موارد درست به نظر می رسد اما به نظر می رسد سبک سفر در چند سال اخیر با ورود گوشی های هوشمند و فناوری های جدید در آن، به کلی با سبک سفر ایرانی ها تا قبل از ورود گوشی های هوشمند متفاوت شده است. امروز بسیاری از ایرانی ها به واسطه امکانات و خدمات مختلف گوگل، به کلی متفاوت از قبل به گشت و گذار می پردازند.

چطور گوگل توانست سبک مسافرت در ایران را تغییر دهد؟

اپلیکیشن های پیش بینی آب و هوا، سیل، زلزله

قبل از هر سفر، بسیاری از کاربران به سراغ رصد آب و هوای مقصد و مسیری که قرار است تا مقصد بپیمایند می روند. تا با تجهیز کامل و مناسب قدم به سفر بگذارند. برخی کاربران حرفه ای تر با نصب اپلیکیشن های پیش بینی سیل، زلزله پا را فراتر گذاشته و سفر خود را قبل از شروع ایمن می کنند.

GPS و بهترین مسیر

به لطف مکان یابی آنلاینی که توسط GPS انجام می شود؛ دیگر هیچ کاربر گوشی هوشمندی در مسیر جاده ای یا درون شهری گم نمی شود. امروز به لطف GPS شما می توانید کوتاه ترین مسیر را برای رسیدن به مقصد انتخاب نمائید.

پیش بینی ترافیک با گوگل

تا قبل از استفاده از اپلیکیشن های پیش بینی ترافیک گوگل، بسیاری از کاربران دل به جاده می زدند بی آنکه خبر از شدت ترافیک در چند کیلومتر ان طرف تر داشته باشند. امروز به لطف فناوری های جدیدی که گوگل ارائه می کند، شما می توانید شدت ترافیک را در جاده مشاهده کنید و سپس در خصوص ادامه مسیر و یا توقف و استراحت برای کاهش ترافیک تصمیم گیری کنید.

مراکز خرید و رستوران ها

شاید اگر تا پیش از این وارد شهری غریب می شدید، از رستوران ها و مراکز خرید آن شهر و موقعیت جغرافیایی آن بی خبر بودید و مجبور به پرس و جو از شهروندان آن شهر بودید تا آدرس بگیرید اما امروز به لطف امکانات فوق العاده ای که در نقشه گوگل برای ثبت مراکز مختلف وجود دارد، شما می توانید مراکز خرید بزرگ و رستوران های با کیفیت شهر را با آدرسش پیدا کنید.

نزدیک ترین پمپ بنزین

یکی از جالب ترین قسمت های اپلیکیشن مپ گوگل، ثبت موقعیت مکانی پمپ بنزین ها روی نقشه است. به طوری که اگر با کمبود سوخت در مسیر مواجه باشید، می توانید موقعیت خود را با نزدیک ترین پمپ بنزین تنظیم کنید و یا اگر به دنبال جایگاه پمپ بنزین در شهری هستید، به سادگی می توانید نزدیک ترین جایگاه را پیدا کنید.

این خدمات رایگان گوگل در حالی است که بسیاری از سرویس های این ابرشرکت فناوری برای ایرانی های مقیم در خاک ایران مسدود است؛ حال تصور کنید اگر همه خدمات گوگل برای ایرانی ها در دسترس بود، مسافرت ها با چه سبک و سیاقی انجام می شد؟

ارسال نظر