5 واقعیت جالب در مورد شرکت وان پلاس که احتمالا از آن ها مطلع نیستید!

رسانه کلیک - شرکت وان پلاس یکی دیگر از کمپانی های چینی موفق در حوزه موبایل است. اما شما تا چه اندازه این کمپانی را می‌شناسید؟ در این مطلب به شرح 5 واقعیت جالب در مورد وان پلاس خواهیم پرداخت که احتمالا از آن ها مطلع نیستید.

5 واقعیت جالب در مورد شرکت وان پلاس که احتمالا از آن ها مطلع نیستید!

شرکت های چینی فعال در حوزه موبایل طی چند سال اخیر ثابت کرده‌اند که می‌توانند رقیب جدی برای سایر شرکت های بزرگ تولید کننده گوشی هوشمند در بازارهای جهانی محسوب شوند. هوآوی، شیائومی، میزو، وان‌پلاس و غیره همگی از شرکت های چینی موفق در حوزه موبایل هستند. شرکت وان پلاس یکی از موفق ترین شرکت های چینی بوده که طی چند سال اخیر با عرضه سری گوشی های پرچمدار خود توانسته توجه خیلی از کاربران را به خود جلب کند. گوشی های وان پلاس اغلب بسیار با کیفیت و مقرون به صرفه هستند.

اما شما تا چه اندازه با شرکت وان پلاس آشنا هستید؟ اگر به خاطر داشته باشید، پیش از این در مقاله اختصاصی به معرفی 5 واقعیت جالب در مورد شرکت شیائومی پرداختیم ( 5 واقعیت باورنکردنی در مورد «شیائومی» که تا به حال نشنیده‌اید؛ ثبت رکورد گینس )، اما حالا می‌خواهیم 5 واقعیت جالب در مورد وان پلاس را خدمتتان معرفی کنیم.

واقعیت هایی که در این مطلب به شرکت وان پلاس نسبت داده می‌شوند، اغلب جالب توجه بوده و بسیاری از افراد اطلاعی در مورد آن ها ندارند. در ادامه این مطلب همراه کلیک باشید.

وان پلاس و اوپو رقیب نیستند بلکه همکارند!

واقعیت جالب در مورد وان پلاس

تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که شرکت وان پلاس ناگهان از کجا پیدا شد و خود را به عنوان یک کمپانی معروف در زمینه موبایل مطرح کرد؟ پاسخ سوال ساده است! این شرکت قبلا در حوزه موبایل فعالیت داشته و به همین دلیل هم توانسته در این حوزه موفق ظاهر شود. بیایید موضوع را کمی بازتر کنیم. شرکت وان پلاس توسط دو فرد با نام های کارل پی (Carl Pei) و پیت لاوو (Pete Lau) پایه‌گذاری شد. آقای پیت لاوو نائب رئیس شرکت اوپو بوده که مدت هاست در حوزه موبایل فعالیت دارد. از همین موضوع می‌توان دریافت که دو شرکت اوپو و وان پلاس ارتباط هایی با یکدیگر دارند. البته هیچ‌وقت به طور رسمی گفته نشده که اوپو و وان پلاس یک کمپانی بوده و با هم مشارکت دارند، بلکه همیشه سعی شده این دو کمپانی به عنوان دو رقیب در بازار معرفی شوند. این مسئله کاملا قابل درک است و می‌تواند از سیاست های شرکت های پشت پرده این دو برند نشات گرفته باشد. مدیران این شرکت ها در واقع می‌خواهند تفکری رقابتی در افکار عمومی ایجاد کنند و نشان دهند که دو شرکت اوپو و وان پلاس در حال رقابت با یکدیگر هستند. بدیهی است که موفقیت هر یک از این برندها در بازار به معنای موفقیت شرکت های پشت پرده آن ها خواهد بود و یک بازی دو سر برد را برای آن ها رقم می‌زند.

جالب است بدانید که شرکت های اوپو، وان پلاس و حتی ویوو (یک شرکت چینی فعال دیگر در حوزه موبایل) همگی زیرشاخه شرکتی تحت عنوان BBK محسوب می‌شوند؛ بنابراین عملا هر سه شرکت نام برده شده زیرمجموعه یک شرکت مستقل هستند و سود و درآمد حاصل از فروش محصولات آن ها به جیب یک شرکت مشابه می‌رود؛ بنابراین می‌توان به نوعی نتیجه گرفت که وان پلاس و اوپو در واقع یک کمپانی هستند و بنا به سیاست های داخلی به گونه‌ای عمل می‌کنند که نشان دهند با هم رقابت دارند. دو شرکت مذکور در حوزه تولید گوشی های موبایل همکاری هایی با هم داشته‌اند؛ برای مثال سنسور دوربین بکار رفته در گوشی اوپو R15 Pro قبلا در گوشی وان پلاس 6 بکار گرفته شده بود.

مقامات وان پلاس مستقیما با طرفداران این برند در ارتباط هستند!

واقعیت جالب در مورد وان پلاس

شرکت های فعال در حوزه موبایل به شیوه های مختلف با طرفدارانشان ارتباط برقرار می‌کنند و با روش های متفاوتی توانسته‌اند طرفدار جذب کنند. اغلب کمپانی های بزرگ فعال در این حوزه از طریق تبلیغات گسترده توانسته‌اند به این اندازه از محبوبت و شهرت دست یابند، اما شرکت وان پلاس یک رویکرد متفاوت و خاص را برای جلب رضایت طرفدارانش در پیش گرفته و از این طریق طرفداران دوآتیشه زیادی به دست آورده است. این روش مربوط به ارتباط مستقیم بسیاری از مقامات بالا رده این شرکت با طرفدارانشان می‌شود؛ ارتباطی که اغلب از طریق فروم های خاص چینی برقرار می‌شود و بدین ترتیب پل ارتباطی مابین طرفداران این شرکت و مقامات بالا رده آن ایجاد می‌شود. وان پلاس برخلاف خیلی از شرکت های مشابه تبلیغات خیلی گسترده‌ای (به ویژه در سطح جهانی) انجام نمی‌دهد و با همین روش های جالب است که توانسته تا این اندازه در بازار کشور چین محبوب شود.

مقامات بالا رده شرکت وان پلاس عموما در تمام موارد به صحبت های مشتریان و طرفدارانشان گوش می‌دهند و پاسخ تمام سوالات و نظراتی را که طرفدارانشان ارسال می‌کنند، مستقیما ارائه می دهند. این مسئله سبب می‌شود تا طرفدار یا مشتری این برند چینی احساس کند که حرف هایش خیلی زود به گوش مسئولین مربوطه می‌رسد و مسئولین هم به خوبی از وظایف خود آگاه هستند؛ بنابراین در نهایت حسی بسیار مطلوب و رضایت بخشی به مشتری یا طرفدار شرکت وان پلاس منتقل می‌شود و روز به روز هم به تعداد طرفداران این برند افزوده خواهد شد.

گوشی های وان پلاس ملقب به "قاتل پرچمدار"!

واقعیت جالب در مورد وان پلاس

گوشی های شرکت وان پلاس یک لقب جالب دارند! این گوشی ها با لقب "Flagship Killer" به معنای "قاتل پرچمدار" روانه بازار شده‌اند. اما منظور از این واژه چیست و چرا گوشی های وان پلاس با این لقب روانه بازار شدند؟ شرکت وان پلاس سعی می‌کند هر سال گوشی پرچمدار خود را با قابلیت های سخت افزاری عالی و قیمتی مناسب روانه بازار کند. در اغلب موارد اگر یک گوشی اندرویدی را که از نظر سخت افزاری با گوشی شرکت وان پلاس برابری می‌کند؛ در کنار آن قرار دهید و سپس به مقایسه قیمت آن دو بپردازید، متوجه می‌شوید که گوشی وان پلاس تا چه اندازه قیمت مقرون به صرفه‌تری دارد. ارائه قیمت مقرون به صرفه یکی از اصلی ترین استراتژی های شرکت وان پلاس برای کسب موفقیت در بازار بوده است.

گوشی های وان پلاس از بستر سخت افزاری قدرتمندی بهره‌ می‌برند و هر سال توان رقابت سخت افزاری با پرچمداران شرکت های اندرویدی دیگر همچون هواوی، سامسونگ، ال جی و غیره را ارائه می‌کنند، اما همانطور که گفتیم طبق سیاست های این شرکت از نظر قیمت به مراتب مقرون به صرفه‌تر از سایر پرچمداران اندرویدی هستند. از این رو، وان پلاس به گوشی های خود لقب "قاتل پرچمدار" را داده است. این لقب بدان معناست که گوشی های وان پلاس می‌توانند قاتل پرچمداران سایر شرکت های فعال در حوزه موبایل باشند، چون هم قدرت عالی دارند و هم قیمت مناسب تری ارائه می‌کنند. این شعار یا لقب هم اکنون کاملا در صنعت موبایل جا افتاده و همه می‌دانند که "قاتل پرچمدار" یا همان "Flagship Killer" لقب گوشی های قدرتمند و با کیفیت شرکت وان پلاس است.

وان پلاس در انتخاب روش تبلیغات تصویری اصلا موفق نبوده است!

واقعیت جالب در مورد وان پلاس

همانطور که پیش از این هم گفتیم شرکت وان پلاس مثل سایر شرکت های فعال در حوزه موبایل به تبلیغات تصویری نمی‌پردازد! اما شاید برای این مسئله دلیلی قانع کنند دارد! تاریخ و گذشته نشان داده که شرکت وان پلاس اصلا در روش تبلیغات تصویری عملکرد موفقی ندارد. برای مثال یکی از تبلیغات این شرکت به محض انتشار متهم به تبعیض جنسی شد و از سوی بینندگان و حتی طرفداران این شرکت چینی مورد نقد قرار گرفت. در یک کمپین تبلیغاتی دیگر هم که شرکت وان پلاس با عنوان "Smash the Past" راه‌اندازی کرده بوید، کاربران تشویق می‌شدند تا گوشی های قدیمی خود را برای خرید یک گوشی جدید شرکت وان پلاس نابود کنند!

در ویدئوی تبلیغاتی منتظر شده به گونه‌ای به نظر می‌رسد که وان پلاس به انجام این کار از جانب کاربران و سپس پرداخت 1 دلار به آن ها یک گوشی وان پلاس کاملا نو و جدید هدیه می‌دهد، اما ظاهرا این مسئله صحت نداشت و وان پلاس هم خیلی سریع این مسئله را رد کرد. ظاهرا ویدئوی منتشر شده هیچ پیام خاصی جز اینکه از گوشی قدیمی خود دل بکنید و از گوشی های وان پلاس استفاده کنید نداشته اما به نوعی طراحی شده بود که منجر به ایجاد تفکر نادرست در کاربران می‌شد. بنابراین به نظر می‌رسد که شرکت وان پلاس سابقه خوشی در حوزه تبلیغات تصویری ندارد و این مسئله یکی دیگر از 5 واقعیت جالب در مورد وان پلاس است.

هک شدن سایت کمپانی، فروش اطلاعات کاربران، تقلب در بنچمارک ها!

واقعیت جالب در مورد وان پلاس

درست است که شرکت وان پلاس و گوشی های این کمپانی طرفداران متعدد و منحصر به فرد خود را دارند، اما گاها صحبت ها و خبرهای عجیبی در مورد عملکردهای این شرکت می‌شنویم که واقعا جای تامل و بحث دارند! برای مثال این کمپانی در اوج ناباوری با اینکه که قول داده بود آپدیت اندروید 7 نوقا را برای گوشی وان پلاس 2 منتشر کند، از انتشار این بروزرسانی صرف نظر کرد و این موضوع منجر به شکایت خیلی از طرفدارانش شد. وان پلاس همچنین چندین و چند بار متهم شده که در بنچمارک هایی که برای گوشی هایش ارائه می‌کند، تقلب کرده و عمدا و به صورت غیر واقعی گوشی های خود را از سایر گوشی های برندهای دیگر برتر جلوه می‌دهد. البته این کمپانی هرگز قبول نکرده که در بنچمارک گوشی هایش دست برده و تقلبی صورت داده است، اما شواهد نشان می‌دهد که احتمالا این تقلب ها انجام شده‌اند!

موضوع به همین جا ختم نمی‌شود! سایت شرکت وان پلاس چند بار مورد حمله هکرها قرار گرفت و حتی هک شد و بدین سبب اطلاعات کارت های اعتباری خیلی از مشتریان این شرکت به دست هکرها افتاد و منجر به ایجاد مشکلات زیای برای مشتریان این کمپانی شد. همچنین شرکت وان پلاس چند بار متهم به فروش اطلاعات کاربران و مشتریانش به سازمان ها و شرکت های مختلف شده که این مسئله هم به اثبات نرسیده و فقط در حد شایعه بوده است، اما منجر به ایجاد نگرانی های زیادی برای مشتریان و طرفداران این کمپانی شد.

چندی پیش هم این کمپانی اشاره کرد که برای ایجاد امکان پخش ویدئوهای HD در گوشی وان پلاس 5T حتما باید کاربران این دستگاه را به یکی از نمایندگی های مجاز وان پلاس ارسال کنند و چنین امری از طریق آپدیت OTA امکانپذیر نیست! بنابراین وان پلاس علیرغم اینکه در خیلی زمینه ها موفق عمل می‌کند و گوشی هایش واقعا با کیفیت هستند، برخی ویژگی ها و سوابق عجیب و نه چندان عالی در کارنامه خود دارند که به مزاج بسیاری از کاربران خوش نمی آید.

ارسال نظر