در کنفرانس Google I/O 2022 چه گذشت | از حضور زبان کردی در ترجمه گوگل تا پیکسل 6a

کنفرانس سالانه گوگل برای توسعه دهندگان در سال 2022 شب گذشته پس از سه سال به صورت حضوری برگزار شد و ساندار پیچای مدیرعامل هندی گوگل، از تازه های گوگل در همه حوزه ها رونمایی کرد.

در کنفرانس Google I/O 2022 چه گذشت | از حضور زبان کردی در ترجمه گوگل تا پیکسل 6a

در ادامه مروری گذرا به مهمترین دستاوردهای گوگل در کنفرانس I/O سال 2022 می پردازیم. با ما همراه باشید.

گوگل Pixel 6a را معرفی کرد

گوشی پیکسل 6 قبلاً با ارزش 600 دلاری بسیار عالی بود، اما پیکسل 6a به مراتب بهتر از آن است. این گوشی از همان تراشه Tensor که در پیکسل 6 استفاده شده بود بهره می برد و از نظر قیمتی با گوشی پیکسل 5a برابر است و تنها 449 دلار قیمت دارد. پیکسل 6a گوگل از 21 جولای به صورت پیش فروش فروخته می شود و از 28 جولای در فروشگاه ها در دسترس عموم خواهد بود. نکته جالب اینکه مسئولین گوگل، اشاراتی به ساخت گوشی پیکسل 7 خود که در پائیز امسال احتمالاً روانه بازار شود نیز کردند.

Pixel Buds Pro گوگل در تابستان امسال عرضه می شود

این روزها تصور گوشی بدون هدفون بسیار سخت است؛ هدفون های جدید گوگل پیکسل بادز پرو نام دارند که از 21 جولای همزمان با فروش گوشی پیکسل 6a در دسترس خواهند بود. این هدفون ها 200 دلار قیمت دارند و با هدفون های پیشرفته سونی، اپل و سامسونگ رقابت می کنند. آنها با اندروید 13 نیز سازگارند و صدای فراگیری را به شما ارائه می کنند.

اندروید 13 بتا 2 منتشر شد

شب گذشته همزمان با رویداد گوگل، از نسخه جدید سیستم عامل جدید این شرکت یعنی اندروید 13 بتا 2 رونمایی شد. این سیستم عامل حالا دیگر مختص گوشی های پیکسل گوگل نیست و 12 برند از جمله کاربران گوشی های لنوو و وان پلاس می توانند سیستم عامل گوشی خود را به آن ارتقا دهند. ضمناً این نسخه در اختیار توسعه دهندگان نیز قرار گرفته تا ایرادات و باگ های آن را شناسایی کنند.

رونمایی از عینک های AR گوگل با قابلیت زیرنویس همزمان

در انتهای سخنرانی اصلی، به ساخت عینک های هوشمند گوگل اشاره شده که قابلیت ترجمه همزان و ارائه زیرنویس به کاربر خود دارند. هنوز اطلاع دقیقی از تاریخ عرضه آن اعلام نشده است و یک نمونه اولیه به حساب می آید اما ساخت این عینک هیجان انگیز به نظر می رسد.

در انتها برخی تغییرات در سرویس های مختلف گوگل شاهد بودیم که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1.اضافه شدن 25 زبان جدید به گوگل ترنسلیت که زبان کوردی هم جزو آنهاست.

2.اضافه شدن شرایط آب و هوا و ترافیک جاده ای دقیق به گوگل مپ

3.تبدیل گوگل پی به گوگل ولت برای نگهداری و انتقال ارزهای دیجیتال

4.اضافه شدن هوش مصنوعی به google docs

5.اضافه شدن سرویس هشدار سیل و زلزله در اندروید 13

6.همچنین دستیار گوگل به زودی مکث‌های بین صحبت‌ها را متوجه می‌شود و ادامه صحبت را تشخیص می‌دهد.

...

ارسال نظر