ورود سامسونگ به صنعت خودروسازی تکذیب شد!

رسانه کلیک – شرکت سامسونگ به طور رسمی صحت شایعاتی را که در مورد احتمال ورود این شرکت به صنعت خودروسازی منتشر شده بود، رد کرد.

ورود سامسونگ به صنعت خودروسازی تکذیب شد!

سامسونگ بزرگ ترین کمپانی تولیدکننده گوشی در دنیا و یک شرکت معتبر فعال در حوزه تکنولوژی است. فعالیت های سامسونگ در زمینه های مختلفی گسترش یافته‌اند و فقط شامل حوزه موبایل نمی‌شوند؛ برای مثال سامسونگ در زمینه طراحی و تولید تراشه های موبایلی، لوازم خانگی و بسیاری از زمینه های دیگر هم فعالیت دارد. شایعات اخیر حاکی از آن بود که سامسونگ در تلاش است با خرید یک شرکت خودروسازی به طور رسمی وارد صنعت خودروسازی شود!

این شرکت کره ای امروز به طور رسمی صحت این شایعات را رد کرد و اشاره داشت فعلا برنامه‌ای برای ورود به صنعت خودروسازی ندارد. البته سامسونگ هم اکنون با شرکت های خودساز زیادی همکاری دارد و اجزای الکترونیکی خودروهای آن ها را تامین می‌کند، اما مستقیما در زمینه تولید خودرو فعالیتی ندارد.

گفته می‌شد سامسونگ قصد دارد مبلغی در حدود 160 میلیارد دلار را در چهار حوزه در حال پیشرفت سرمایه‌گذار کند که یکی از این حوزه ها صنعت خودروسازی خواهد بود. طبق شایعات قرار بود سامسونگ به تولید خودروهای برقی و خودران بپردازد.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید سامسونگ در سال 1994 به طور رسمی با خرید یک شرکت خودروسازی و نامگذاری آن با عنوان Samsung Motors وارد صنعت خودروسازی شد، اما نتوانست در این عرصه موفق عمل کند و طی بحران های مالی آسیا در سال های 1997 و 1998 ورشکسته شد و کارخانه مذکور هم در سال 2000 به شرکت رنو واگذار گردید.

سامسونگ برخلاف سایر فعالیت هایش در صنعت خودروسازی چندان موفق عمل نکرده و شاید به همین دلیل باشد که این شرکت کره‌ای تمایلی برای ورود مجدد به صنعت خودروسازی ندارد.

سامسونگ همچنین به این موضوع اشاره کرده که فعالیت هایش در زمینه طراحی و تولید صفحه نمایش و چیپ های هوشمند به منظور استفاده در خودروهای بدون سرنشین و خودران ادامه پیدا می‌کند و این کمپانی در این زمینه با شرکت های متقاضی وارد همکاری می‌شود، اما هیچ برنامه رسمی برای ورود مستقیم به صنعت خودروسازی ندارد.

ارسال نظر