مسدودی پورت SSL چه بلایی بر سر سایت ها و اپلیکشن های ایرانی آورده است؟

به نظر می رسد دامنه خسارات مالی به واسطه قطعی اینترنت به کسب و کارهای آنلاین ایرانی تنها به افت فروش سایتها و صفحات اینستاگرامی محدود نمی شود و مسئولین فنی سایتها و اپلیکیشن ها در پایدار نگه داشتن سایتها و اپلیکیشن ها با این وضعیت به مشکلات جدی برخورد کرده اند.

مسدودی پورت SSL چه بلایی بر سر سایت ها و اپلیکشن های ایرانی آورده است؟

مسدودی پورت SSL چه بلایی بر سر سایتها و اپلیکشن های ایرانی آورده است؟

با مسدود شدن پورتهای مربوط به SSL در اکثر ISP ها بسیاری از خدماتی که بر مبنای ارتباط امن با پروتکل Https در سایتها و اپلیکیشن ها کار می کردند، از کار افتاده اند. به طور مثال بسیاری سایتهای وردپرسی که پیشتر با دانلود اتوماتیک افزونه های خود، مشکلی در کار خود نداشتند، امروز به واسطه عدم توانایی در برقراری ارتباط با سرور ارائه دهنده افزونه، با مشکل آپدیت نبودن افزونه های حساس خود مواجه هستند و همین مسئله منجر به کند شدن و یا اختلال در باز شدن صفحات سایت مذکور می شود.در حال حاضر تنها راه حل این مشکل، دانلود افزونه آپدیت شده از سایت مرجع با کمک vpn و نصب دستی افزونه از هاست یا سرور است.

از طرفی سرویس پوش نوتیفیکیشن بسیاری از سایتها و اپلیکیشن ها به واسطه مسدود شدن پورت های SSL با مشکل مواجه شده اند چرا که بسیاری از فیلترشکن ها و پروکسی ها از این پورت برای برقراری ارتباط امن با سرور استفاده می کردند و امروز مسدود شدن پورت مربوطه مشکلاتی را برای برخی سرویس های اپلیکیشن ها به وجود آورده است.

ارسال نظر