تشخیص بیماری تیروئید به وسیله ساعت اپل واچ

یک دانشجوی استرالیایی اخیرا ادعا کرده است اپل واچ می‌تواند علائم مربوط به بیماری تیروئید را چند ماه پیش از بروز بیماری تشخیص دهد.

تشخیص بیماری تیروئید به وسیله ساعت اپل واچ

تشخیص بیماری تیروئید به وسیله ساعت اپل واچ

یکی از کاربران تیک‌تاک به نام لارن، اخیرا ادعا کرده است اپل واچ می‌تواند تغییرات سلامتی را به خوبی تشخیص داده و شخص را از وجود بیماری‌هایی همچون تیروئید باخبر کند. این دانشجوی پرستاری می‌گوید پیش از آنکه بیماری‌اش به واسطه پزشک شناسایی شود، اعلان‌هایی مبنی بر نامناسب بودن وضعیت سلامتی از ساعت هوشمند اپل دریافت کرده است.

لارن اکنون از تمام کاربران اپل واچ می‌خواهد تا اعلان‌های مربوط به ضربان قلب را روی دستگاه خود فعال کنند. او می‌گوید اگر این کار را کرده بود، سریع‌تر می‌توانست از بیماری خود مطلع شود. ظاهرا اپلیکیشن Health آیفون از اکتبر نسبت به وضعیت قلبی عروقی لارن هشدار داده اما او چهار ماه بعد، یعنی پس از وخیم شدن اوضاع به پزشک مراجعه کرده است.

چند روز پیش بود که یکی دیگر از کاربران حین دوچرخه‌سواری با سانحه جدی مواجه شد و اپل واچ جان او را نجات داد. ساعت هوشمند سقوط دوچرخه‌سوار را تشخیص داده بود و پس از گذشت 60 ثانیه، هنگامی که هیچ ورودی از جانب کاربر دریافت نکرد، تیم امداد را در جریان گذاشت تا خود را به موقع به محل حادثه برسانند.

اپل واچ سابقه درخشانی در نجات جان کاربران و شناسایی موارد پزشکی دارد. با این حال بدیهی است افراد نباید تنها به اعلان‌های ساعت هوشمند اتکا کنند. مراجعه به پزشک متخصص همواره باید در اولویت باشد.

ارسال نظر