نمایشگر هوشمند نست هاب به سنسور سولی مجهز خواهد شد

رسانه کلیک - این طور که به نظر می رسد، نمایشگر هوشمند جدید نست هاب اواخر سال جاری عرضه می شود و به سنسور سولی جهت تشخیص خواب، مجهز خواهد بود.

نمایشگر هوشمند نست هاب به سنسور سولی مجهز خواهد شد

ظاهرا کمپانی گوگل مشغول کار روی یک نسخه جدید از نمایشگر هوشمند نست هاب است. طبق گزارش اخیر 9to5Google، دستگاه جدید در اواخر سال جاری عرضه خواهد شد و از فناوری Soli برای ردیابی خواب استفاده می کند.

اگر به خاطر داشته باشید، Soli نام سنسور ساطع رادار گوگل است. واحد پروژه ها و فناوری های پیشرفته گوگل (ATAP) در سال 2015 این فناوری را معرفی کرد. با این حال، سیستم رادار سولی در سال 2019 در گوشی های پیکسل 4 و پیکسل 4 ایکس ال به کار گرفته شد. فناوری سولی ویژگی های متعددی را به همراه داشته که از مهم ترین آن ها می توان به MotionSense اشاره کرد.

در هر صورت، اگر گوگل بخواهد تراشه سولی را به Nest Hub جدید خود اضافه کند، این دستگاه به یکی از برجسته ترین کاربردهای این فناوری (بعد از پیکسل 4) تبدیل خواهد شد. جالب اینکه سولی تنها در یکی دیگر از محصولات گوگل، یعنی Nest Thermostat به کار رفته و به تشخیص حرکت کمک می کند.

پرونده ثبت شده جدید در FCC نشان می دهد که تراشه سولی در نمایشگر هوشمند نست هاب به کار رفته و از قابلیت های فنی مشابه در گوشی پیکسل 4 برخوردار است. هنوز مشخص نیست که ردیابی خواب با استفاده از سولی چگونه خواهد بود. اما طبق گزارش 9to5Google، گوگل می تواند از قابلیت سنسور برای شناسایی جسترهای دقیق جهت تشخیص غلتیدن و به خواب رفتن کاربر استفاده کند. یکی از دلایل افزودن قابلیت ردیابی خواب به Nest Hub، آسودگی کاربر در هنگام استفاده از آن روی میز کنار تخت تخواب است.

در حال حاضر اطلاعات دقیقی در خصوص تاریخ عرضه یا قیمت محصول جدید گوگل وجود ندارد. با این حال، با توجه به قیمت محصولاتی همچون نست هاب 90 دلاری و هاب مکس 230 دلاری، انتظار می رود که قیمت نمایشگر هوشمند بعدی مابین این بازه پولی باشد.

ارسال نظر