هر آنچه تا کنون درباره ایرپاد پرو 2 اپل می دانیم

رسانه کلیک - شرکت اپل به زودی نسل جدید هدفون های بی سیم خود یعنی ایرپاد پرو 2 را به بازار می فرستد. به همین خاطر قصد داریم تا در این مطلب هر آنچه تا کنون راجع به این محصول شنیده ایم را با شما در میان بگذاریم.

هر آنچه تا کنون درباره ایرپاد پرو 2 اپل می دانیم

شرکت اپل تصمیم دارد تا سری جدید ایرپادهای خود را پیش از موعد انتظار به بازار بفرستد. جالب اینجاست که قیمت در نظر گرفته شده برای این محصولات TWS بسیار کمتر از ایرپاد پرو مکس (549 دلار) است.

اگر به خاطر داشته باشید ایرپاد پرو اواخر اکتبر سال گذشته به باراز عرضه شد. این محصول، مدل ارتقا یافته ایرپاد است که قابلیت های بیشتری را در اختیار کاربران می گذارد. از جمله این ویژگی ها می توان به فناوری حذف نویز فعال، ویژگی های کنترلی بیشتر، گزینه های سفارشی و خاصیت ضد آبی اشاره کرد. انتظار می رود که ایرپاد پرو 2 اپل نیز کلیه ویژگی های مذکور را داشته باشد. در ادامه هر ـنچه راجع به محصول جدید می دانیم را با شما به اشتراک گذاشته ایم.

طراحی ایرپاد پرو 2 اپل

ایرپاد پرو 2 طراحی جمع و جوری نسبت به مدل های پیشین دارد. این محصول از فناوری SiP (System in Package) بهره می برد که باعث می شود اجزای سخت افزاری بسیار نزدیک به یکدیگر قرار گیرند. در نتیجه یک ایرپاد کامپکت را خواهیم داشت که علیرغم اندازه کوچکتر، کیفیت صدا و عملکرد بهتری نسبت به نسل قبلی دارد.

طبق گزارش های منتشر شده، طراحی ایرپاد پرو 2 بسیار شبیه به گلکسی بادز سامسونگ و پیکسل بادز گوگل است؛ یعنی دنباله هدفون تا حدودی کاهش یافته و شکل آن به گونه ای تغییر کرده تا راحت تر درون گوش کاربر جای گیرد. البته علاقه مندان اپل نیز به نوعی منتظر چنین اصلاحاتی بودند؛ چراکه طراحی ایرپادها مدت هاست که تغییر عمده ای را به خود ندیده است.

محفظه ایرپادها نیز دستخوش تغییرات بزرگی شده و اکنون با ابعاد 46 × 54 × 21.7 میلی متر در اختیار خریداران قرار می گیرد.

ظاهر محصول یکی از نخستین فاکتورهایی است که نظر فرد را برای خرید به خود جلب می کند. اپل نیز با آگاهی از این موضوع، سعی داشته تا طی سال های اخیر طراحی ایرپادها را جذاب تر و خواستنی تر کند. به همین خاطر است که ایربادهای بی سیم TWS اپل توانسته اند فروش خوبی را تجربه کنند و بخش قابل توجهی از سهم بازار را به خود اختصاص دهند.

متاسفانه رنگ بندی نسل دوم ایرپاد پرو هنوز مشخص نشده؛ اما با توجه به اینکه رقیبان اپل رنگ های متنوعی را برای ایربادهای TWS خود به کار برده اند، انتظار می رود که این محصول نیز با رنگ های مختلف و عامه پسندی به بازار عرضه شود.

ویژگی ها و مشخصات سخت افزاری

ایرپاد پرو 2 اپل

نسل بعدی ایربادهای اپل به تراشه بی سیم W2 مجهز خواهند بود. باتری این محصولات نیز در مقایسه با مدل های قبل بهبود قابل توجهی پیدا کرده و قادر است شارژ را برای مدت زمان طولانی تری درون خود نگه دارد. قابلیت حذف نویز فعال نیز به عنوان یک اصل مهم در دنیای امروز در آن به خدمت گرفته شده است. انتظار می رود حسگر نور محیط نیز در این محصول وجود داشته باشد.

جای تعجب نیست اگر ایرپاد پرو 2 با واحد درایور بروزرسانی شده و بهبود یافته به بازار عرضه شود. تنظیم صوت خروجی برای وسعت صدای بیشتر نیز از دیگر اولویت های اپل برای این وسیله جانبی است. البته هنوز مشخص نشده که آیا که شرکت کوپرتینویی از تراشه H1 در ایرباد جدید استفاده خواهد کرد یا خیر.

با توجه به پتنتی که اخیرا توسط شرکت اپل ثبت شده، کاربر قادر خواهد بود تا نسل جدید ایرپاد پرو را با لمس دست به صورت، حرکت ملایم سر و یا حتی فشردن دندان ها به یکدیگر کنترل کند. حتی اگر این ویژگی در محصولی که قرار است طی چند هفته آتی به بازار عرضه شود وجود نداشته باشد نیز باز هم می توان انتظار داشت که اپل در آینده نزدیک محصول منحصر به فرد و جذابی را در اختیار علاقه مندان قرار دهد.

شایعات حاکی از آن هستند که ایرپاد پرو 2 دارای سنسورهایی برای تشخیص سطح اکسیژن خون و شمردن گام های کاربر بوده و حتی قادر است تا در صورت وجود هرج و مرج در محیط پیرامون، موسیقی را به صورت موقت قطع کند.

قیمت و تاریخ عرضه ایرپاد پرو 2 اپل

طبق گفته های وب سایت ژاپنی Mac Otakara، جدید اپل به احتمال زیاد در آوریل سال 2021 و همزمان با گوشی آیفون اس ای 3 روانه بازار می شود. البته گزارش های دیگری نیز از LeaksApplePro به گوش می رسند که حاکی از عرضه این وسیله جانبی در سه ماهه چهارم 2021 و یا حتی سه ماهه اول سال 2022 هستند.

با این حال همانطور که در ابتدای متن به آن اشاره کردیم، امکان دارد این محصول بسیار زودتر از موعد مقرر پا به میدان رقابت بگذارد. قیمت در نظر گرفته شده برای آن نیز چیزی حدود 249 دلار، یعنی تقریبا نصف قیمت ایرپاد پرو مکس است. در پایان باید خاطر نشان کنیم که هیچ یک از اطلاعات فوق هنوز رسما به تایید شرکت نرسیده اند و ایرپاد پرو 2 با قیمت و تاریخ عرضه متفاوتی راه خود را به فروشگاه های جهان باز کند.

ارسال نظر