پتنت های جدید گوگل برای رینگ هوشمند با ماژول دوربین سلفی

رسانه کلیک- گوگل به تازگی از پتنت های جدیدی رونمایی کرده که به یک رینگ هوشمند اشاره می کند. این حلقه به یک ماژول دوربین سلفی مجهز بوده که امکان گرفتن تصویر برای کاربر را فراهم می آورد.

پتنت های جدید گوگل برای رینگ هوشمند با ماژول دوربین سلفی

در بین پتنت های متعدد کمپانی گوگل، یک پتنت خاص وجود دارد که به یک حلقه هوشمند اشاره می کند. با پوشیدن این حلقه، کاربر قادر به گرفتن تصاویر سلفی از خود می شود.

طبق گزارش رسانه خبری protocol، گوگل در ماه مه سال 2019، پتنت خود را برای USPTO (اداره ثبت اختراع و نشان تجاری ایالات متحده) فرستاد. اما این پتنت به تازگی، یعنی در تاریخ 10 نوامبر سال 2020 در فضای آنلاین رونمایی شده است. طرح انتزاعی این پتنت، به یک دستگاه پوشیدنی هوشمند با یک دوربین سلفی اشاره می کند.

ساختار و عملکرد رینگ هوشمند گوگل

طبق توصیف ارائه شده در پتنت، حلقه هوشمند دارای دیافراگمی بوده که با انگشتان دست تطابق دارد. به طور دقیق تر، این دیافراگرام به نحوی شکل دهی شده که با انگشت اول کاربر (یا همان انگشت حلقه) متناسب باشد. رینگ هوشمند دارای اجزای زیر است:

1- یک پردازنده (جهت پردازش، هماهنگ سازی، انتقال داده ها)

2- یک دستگاه ورودی (دکمه/ جوی استیک/ سنسور لمسی/ دسته/ شماره گیر)

3- یک سنسور نوری (عادی/ دوربین با فوکوس خودکار برای عکس برداری)

4- ترنسمیتر (انتقال عکس به یک دستگاه جانبی - بی سیم)

5- منبع نیرو (باتری نوری/ پیل های سوختی/ خازن های اولترا) برای تأمین نیروی پردازنده، ترنسمیتر و دوربین فوکوس خودکار.

6- یک اندیکاتور (منبع نوری/ اسپیکر/ دستگاه فیدبک لمسی)

البته باید گفت که حلقه هوشمند به یک دستگاه پوشیدنی ثانویه برای انتقال و نمایش تصاویر احتیاج دارد، مثل یک HUD.

حلقه هوشمند گوگل دارای دو رویه جدا از حلقه اصلی است - یکی برای تعبیه دوربین و دیگری برای تعبیه دستگاه ورودی. به علاوه، هر دو رویه به نحوی طراحی شده اند که اندازه آن ها متناسب با انگشت کاربر، بزرگ و کوچک می شود. به علاوه، رویه حاوی دوربین، می تواند از پلتفرم خارج شده و فراتر از محدوده حلقه رود. البته این موضوع به انگشتی بستگی دارد که حلقه را پوشیده است (مثل انشگت اشاره یا حلقه). حلقه هوشمند را می توان روی هر انگشت دلخواهی قرار داد. گوگل همچنین گفته که بدنه دایره ای حتی ممکن است به حالت حلزونی یا مارپیچ تبدیل شود (که در این صورت یک شکستگی در حلقه به وجود می آید). بنابراین رینگ هوشمند از تحمل پذیری کافی برای باز و بسته شدن جهت تناسب با هر انگشتی برخوردار است.

عملکرد رینگ هوشمند

در خصوص دستگاه ورودی، کاربر می تواند فعالیت های متفاوتی را با سطوح مختلف فشار انجام دهد (در صورت وجود دکمه). با این حال، اگر به جای دکمه از سنسور لمسی استفاده شود، دستگاه می تواند سطوح مختلف ضربه و همچنین انگشت ورودی خاص را تشخیص دهد تا بدین وسیله از ضربه های تصادفی و ناگهانی جلوگیری شود. سایر مکانیزم های فعال سازی می تواند از سوی لپ تاپ/ موبایل، پاسخ به یک محرک انسانی، ردیابی چشم به وسیلۀ عینک هوشمند (به عنوان HUD) و غیره باشد. پس در هنگام فعال بودن، سنسور تصویر را گرفته و آن را به پردازنده منتقل می کند. دوربین می تواند حالت ثابت یا اوتوفوکوس (فوکوس خودکار) داشته باشد. با توجه به مکان روی حلقه، دوربین به سمت جلو برجسته بوده و به اطراف مایل می شود تا تصویر را در بهترین وضعیت ممکن بگیرد. همچنین احتمال اتصال یک HUD به این معنی است که می توان محتوای تصویر را به طور زنده روی صفحه مشاهده کرد.

ظاهرا واحد پردازنده دارای یک CPU، مدار RF (گیرنده- فرستنده RF/ DSP/ SIM)، I/O، و پاور است. رینگ هوشمند همچنین می تواند شامل ژیروسکوپ، شتابسنج برای تشخیص لرزش/ ضربه باشد. گوگل همچنین درباره ماژول کنترل دلخواه نیز صحبت کرده است. حلقه هوشمند احتمالا از ارتباطات سیمی، وای فای، وای مکس، بلوتوث یا NFC یک طرفه یا دو طرفه جهت ارسال داده ها به دستگاه ثانویه استفاده می کند.

دستگاه پوشیدنی ثانویه

طبق گفته گوگل، دستگاه پوشیدنی ثانویه می تواند شبیه به یک گلس هوشمند یا HUD (نوعی نمایشگر فرانما) عمل کند. این دستگاه باید صفحه ای برای نمایش محتوا، پردازش، و یک فرستنده برای ارتباط با حلقه هوشمند داشته باشد. یک قطعه برای پوشش سر نیز ممکن است به این دستگاه اضافه شود.

پتنت گوگل در نوع خود بسیار جذاب و نوین بوده و ممکن است روزی به واقعیت تبدیل شود.

ارسال نظر