آمازون از دستبند هوشمند هیلو با قابلیت اسکن بدن رونمایی کرد

رسانه کلیک - دستبند هوشمند هیلو به همراه سرویس اشتراکی آن به تازگی توسط آمازون رونمایی شد. این دستبند با استفاده از اسکن سه‌بعدی بدن میزان چربی را مشخص می‌کند.

آمازون از دستبند هوشمند هیلو با قابلیت اسکن بدن رونمایی کرد

آمازون هیلد مانند سایر دستبندهای هوشمند صفحه نمایش ندارد. این دستبند شامل اپلیکیشن است و برخی امکانات آن را در قالب منوهای گرافیکی به منظور پایش سلامتی نمایش می‌دهد. آمازون اعلام کرده است که این دستبند را با قیمت ۹۹/۹۹ دلار وارد بازار می‌کند.

سرویس اشتراکی هیلو به کاربران این امکان را می‌دهد که به قابلیت‌های پیشرفته این دستبند دسترسی داشته باشند. قیمت این سرویس نیز به صورت ماهانه برابر ۳/۹۹ دلار خواهد بود. به نظر می‌رسد این محصول در ابتدا به صورت محدود وارد بازار شود. قیمت مقدماتی آن نیز ۶۴/۹۹ دلار در نظر گرفته شده است که کاربران با تهیه آن از ۶ ماه اشتراک سرویس هیلو نیز برخوردارند.

آمازون هیلو می‌تواند تمرینات هوازی، خواب، چربی بدن و صدا را بررسی کند. این سرویس شامل بخش‌هایی به نام آزمون‌گاه می‌شود که به کاربران کمک می‌کند عادت‌های سلامتی را در خود ایجاد کنند؛ بهتر بخوابند و تمرینات ورزشی خود را به صورت منظم انجام دهند.

هیلو به گفته آمازون هیلو محصول پزشکی نیست و تاییدیه FDA به آن تعلق نمی‌گیرد. این دستبند یک ماژول حسگر را نیز به همراه یک بند دارد و از نظر فرم مانند سایر دستبندهای هوشمند است. همان‌طور که گفته شد این محصول صفحه نمایش ندارد و کاربران برای بررسی کردن زمان و تعداد قدم‌های خود باید گوشی‌همراه خود را تنظیم کنند.

دستبند هوشمند آمازون هیلو قابلیت‌هایی مانند GPS، وای‌فای یا شبکه‌ی سلولار را ندارد این مسئله باعث می‌شود با دسبندهای سایر برندها متفاوت باشد. این دستبند از حسگر شتاب‌سنج، حسگر دما، حسگر ضربان قلب، دو میکروفون، چراغ کوچک LED و یک دکمه برای روشن و خاموش کردن میکروفون‌ها برخوردار است. میکروفون‌ها به منظور صحبت کردن با الکسا نیستند، هدف از استفاده آن‌ها تجزیه‌و‌تحلیل صدای کاربران در محصول است.

به نظر می‌رسد وجود امکانات تشخیص چربی و تجزیه و تحلیل صدا نگرانی‌هایی را در حوزه حریم خصوصی برای کاربران ایجاد کرده است. آمازون نیز اعلام کرده است که به داده‌های کاربران اهمیت زیادی می‌دهد و تلاش می‌کند به بهرین حالت از آن‌ها محافظت کند.

این شرکت سندی را که شامل انواع داده‌های جمع‌آوری‌شده، محل ذخیره و روش حذف آن‌ها ارائه می‌دهد. کاربران نیز می‌توانند به صورت اختیاری از امکانات این دستبند هوشمند استفاده کنند و برخی از آن‌ها را غیرفعال کنند. همچنین حذف کردن داده‌ها نیز به راحتی انجام می‌شود. آمازون اعلام کرده است که ناظران انسانی هیچ‌گاه تصاویر بدن کاربران را نخواهند دید.

ارسال نظر