بازگشت گوگل مپس به اپل واچ پس از سه سال غیبت

رسانه کلیک - گوگل پس از سه سال غیبت از بازگشت گوگل مپس به اپل واچ خبر داد. در حال حاضر نسخه watchOS  گوگل مپس به کاربران امکان استفاده ساده از اپلیکیشن را فراهم می‌کند.

بازگشت گوگل مپس به اپل واچ پس از سه سال غیبت

گوگل در یک ماه گذشته اعلام کرده بود که گوگل مپس را پس از سه سال به فروشگاه آنلاین اپل واچ بازمی‌گرداند. در حال حاضر این اقدام اجرایی شده است و بازگشت گوگل مپس به اپل واچ ب صورت رسمی تایید شد. نسخه اپل واچ در گوگل مپس می‌تواند زمان رسیدن به مقصد را تخمین بزند و مسیریابی را به صورت قدم به قدم روی مچ کاربر ایجاد کند.

سال ۲۰۱۵ گوگل مپس برای اولین بار در دسترس اپل واچ قرار گرفت اما ۲ سال بعد بدون هیچ دلیلی از دسترس اپل واچ خارج شد و تاکنون کاربران نمی‌توانستند آن را دانلود کنند. تحلیل‌گران در آن زمان گفته بودند که دلیل اصلی اپل‌واچ این است که سرویس نقشه‌یابی گوگل با ماهیت ساعت اپل هم‌خوانی ندارد و به خوبی عمل نمی‌کرده است.

در حال حاضر کاربران برای انتخاب مقصد جدید باید مسیر حرکت خود را از گوشی خود مشخص کنند. پس از اینکه مقصد مشخص شد روی ساعت نیز نمایان می‌شود. بنابراین کاربران نمی‌توانند مقصد خود را به صورت مستقیم از اپل واچ تعیین کنند. در حال حاضر می‌توان گفت که اپل فعلا از همه قابلیت‌های پیشرفته گوگل مپس پشتیبانی نمی‌کند. با این وجود خبر بازگشت گوگل مپس به اپل واچ می‌تواند خبر خوبی برای افرادی نمی‌خواهند فقط از اپل مپس استفاده کنند باشد.

کاربرانی که می‌خواهند گوگل مپس را روی اپل واچ نصب کنند باید این اپلیکشن را به جدیدترین نسخه یعنی ۵٫۵۲ روی آیفون به‌روزرسانی کنند. همچنین برای نصب نسخه‌ اپل واچ گوگل مپس، باید ساعت هوشمند خود را به watchOS 5 یا نسخه‌های جدیدتر مجهز کنند ؛ زیرا نسل اول اپل واچ از گوگل مپس پشتیبانی نمی‌کند.

ارسال نظر