بروزرسانی جدید watchOS 7.2 و iOS 14.3 سطح سلامت قلب را نشان می دهد

رسانه کلیک - بروزرسانی های جدید watchOS 7.2 و iOS 14.3 روش جدیدی را برای سنجش سطح سلامت قلب کاربر ارائه می دهند و در صورت خطر، هشدار و رهنمودهای مختلفی را ارسال می کند.

بروزرسانی جدید watchOS 7.2 و iOS 14.3 سطح سلامت قلب را نشان می دهد

بروزرسانی جدید watchOS 7.2 و iOS 14.3، روش جدیدی را برای سنجش سلامتی کاربر، خصوصا سطح سلامت قلبی ارائه می دهند. کاربران اپل واچ نه تنها می توانند سطح سلامت قلب خود را در اپلیکیشن iPhone Health مشاهده کنند، بلکه هشدارهایی را در صورت کاهش آن و رسیدن به حد پایین، دریافت خواهند کرد. کمپانی اپل برای نخستین بار در ماه سپتامبر و در هنگام رونمایی از سری 6 ساعت های هوشمند اشاره مختصری به این ویژگی کرد. با این حال تا به امروز اطلاعات بیشتری درباره آن منتشر نشده بود.

ساعت هوشمند اپل در حال حاضر نیز می تواند سلامت قلبی کاربر را با استفاده از VO2 مورد ارزیابی قرار دهد. این معیار به حداکثر میزان اکسیژن مصرف شده توسط کاربر در طول تمرینات بدنی اشاره می کند. اما تنها راه سنجش این معیار به وسیله اپل واچ (تا قبل از بروزرسانی جدید )، تخمین سطوح متوسط و حداکثر VO2 Max در تمرین ها و ورزش های قدرتی است. ولی آخرین بروزرسانی watchOS می تواند بدون نیاز به انجام ورزش، میزان سلامت قلبی کاربر را مشخص کند. طبق گفته های کمپانی کوپرتینویی، ساعت هوشمند از چندین سنسور از جمله سنسور نوری قلب، GPS و شتابسنج، برای تخمین سطوح پایین سلامت قلب استفاده می کند، آن هم در زمانی که کاربر مشغول انجام فعالیت های ساده مثل راه رفتن است. بدین ترتیب، اپل واچ می تواند VO2 Max کاربرانی را اندازه گیری کند که قادر به انجام حرکات دشوار و قدرتی نیستند.

طبق گفته های انجمن قلب آمریکا، رابطه ای بین سلامت پایین قلب و ریسک ابتلا به بیماری هایی نظیر بیماری های قلبی و فشار خون بالا وجود دارد. با بروزرسانی جدید watchOS 7.2 و iOS 14.3 کاربران می توانند از سطح سلامت قلبی خود آگاه شوند. سطح سلامت قلب به صورت بالا، متوسط رو به بالا، متوسط رو به پایین و پایین و بر اساس مقایسه با افراد هم سن و هم جنس کاربر، نشان داده می شود. اپل واچ این این داده ها از طریق رجوع به پایگاه داده FRIEND (پایگاه داده ملی ثبت سلامتی و اهمیت ورزش) به دست می آورد. اپلیکیشن iPhone Health می تواند بهبود یا عدم بهبود سطح سلامت قلبی کاربران را در یک دوره زمانی نشان دهد. در ضمن در صورت پایین رفتن سطح سلامت قلب، هشداری برای کاربر صادر می شود (البته اگر این قابلیت توسط کاربر فعال شده باشد). البته در پی این هشدار، رهنمودهایی برای بهبود سلامت قلب و توصیه جهت ملاقات با یک دکتر نیز به کاربر ارائه می گردد.

ارسال نظر