بهترین تلویزیون هوشمند ال جی 2021 کدام است؟

کمپانی کره‌ای LG پیشرو در ساخت تلویزیون‌های اولد و عرضه آن‌ها به بازار است. با توجه به مشخصات فوق‌العاده و امکانات متعدد، رقبای زیادی برای بهترین تلویزیون هوشمند ال جی 2021 وجود ندارد.

بهترین تلویزیون هوشمند ال جی 2021 کدام است؟

بهترین تلویزیون هوشمند ال جی 2021

ال جی در سال جاری تلویزیون‌های متعددی را به بازار عرضه کرده است. این کمپانی کره‌ای به واسطه ساخت و توزیع تلویزیون‌های اولد توانسته به شهرت خوبی در چند سال اخیر دست پیدا کند. در حقیقت ال جی نخستین شرکتی بود که تلویزیون‌های OLED را به بازار معرفی کرد.

ناگفته نماند که چند تلویزیون پیشرفته LED و همین‌طور چند مدل تلویزیون سطح پایین و ارزان‌قیمت نیز در لیست محصولات ال جی دیده می‌شود، اما پرداخت هزینه بابت آن‌ها چندان مقرون‌به‌صرفه نیست.

در ادامه شما را بهترین تلویزیون هوشمند ال جی 2021 در دسته اولد 4K، ال‌ای‌دی 4K و اقتصادی آشنا می‌کنیم که بهترین گزینه ممکن برای خرید هستند.

بهترین تلویزیون اولد ال جی 4K

مدل C1 OLED

بهترین تلویزیون هوشمند ال جی 2021

تلویزیون C1 OLED بهترین محصول ال‌جی مجهز به پنل OLED است که شبیه به G1 OLED بوده، اما قیمت بهتری دارد. همانند تمام تلویزیون‌های اولد، C1 نیز دارای پیکسل‌های خود نورده است که به طور جداگانه می‌توانند خاموش شوند تا نسبت کنتراست تقریبا بی‌نهایت و سیاهی کامل را به وجود آورند.

به همین خاطر C1 OLED یک انتخاب عالی برای مشاهده فیلم‌ها یا بازی‌ها در اتاق تاریک است. هرچند کاربرد آن در اتاق‌های خیلی روشن چندان توصیه نمی‌شود. زمان پاسخگویی این محصول تقریبا آنی و لحظه‌ای بوده که باعث کارایی فوق‌العاده آن در اجرای بازی‌های ویدیویی و مشاهده بازی‌های ورزشی می‌شود.

گیمرها بدون شک رضایت کاملی از لگ ورودی بسیار پایین و پشتیبانی از نرخ نوسازی متغیر (VRR) این تلویزیون دارند. به علاوه، C1 از چهار پورت HDMI 2.1 پشتیبانی کرده و به شما اجازه می‌دهد تا نهایت استفاده و لذت را از قابلیت‌های 120 هرتزی کنسول‌های PS5 و ایکس باکس سری X تجربه کنید.

محتوای HDR به لطف کنتراست تقریبا بی‌نهایت و طیف رنگی گسترده به خوبی در صفحه نشان داده می‌شود. به طور کلی C1 OLED بهترین تلویزیون هوشمند ال جی 2021 در دسته‌بندی 4K جهت خرید است.

امتیاز کلی 8.8
تماشای فیلم 9.3
تماشای سریال‌های تلویزیونی 8.2
تماشای محتوای ورزشی 8.7
اجرای بازی ویدیویی 9.2
تماشای فیلم‌های اچ‌دی‌آر 8.6
اجرای بازی‌های اچ‌دی‌آر 9.0
مانیتور کامپیوتر 8.9

بهترین تلویزیون ال ای دی ال جی 4K

مدل QNED90

بهترین تلویزیون هوشمند ال جی 2021

مدل QNED90 بهترین تلویزیون پیشرفته در خط تولید QNED است که از نوردهی پس‌زمینه Mini-LED استفاده می‌کند. این تلویزیون تقریبا برای همه کاربردها مناسب بوده و لبخند رضایت را روی لبان خریداران می‌نشاند.

تلویزیون QNED90 بسیار روشن بوده و به سبب بازتاب مناسب، در اکثر محیط‌ها می‌تواند تصویر واضحی را به نمایش بگذارد. این محصول دارای نور پس‌زمینه بدون سوسو در تمامی سطوح روشنایی بوده که به کاهش فشار روی چشم کمک می‌کند. حرکت‌ها به لطف زمان پاسخ‌دهی عالی بسیار نرم و هموار به نظر می‌رسند.

تلویزیون QNED90 ال جی شامل تمام ویژگی‌های موردنیاز برای طرفداران گیمینگ است که از جمله آن‌ها می‌توان به ورودی‌های HDMI 2.1، پشتیبانی از VRR، پنل 120 هرتزی و لگ ورودی پایین اشاره کرد.

علیرغم برخورداری از پنل شبیه به IPS با نسبت کنتراست محلی پایین، نوردهی پس‌زمینه Mini-LED کنترل فوق‌العاده‌ای را روی دیمینگ محلی فراهم آورده که به بهبود کنتراست برای نمایش رنگ مشکی عمیق کمک می‌کند. با این حال بلومینگ بسیاری حول اشیاء روشن به چشم می‌خورد که موجب حواس‌پرتی در حین مشاهده فیلم می‌شود.

تلویزیون QNED90 بهترین تلویزیون هوشمند ال جی 2021 در رده‌بندی محصولات LED است که طیف رنگی گسترده‌ای را نشان داده و گزینه‌ای عالی برای مشاهده فیلم‌های HDR (و نه HDR10+) به حساب می‌آید.

امتیاز کلی 7.9
تماشای فیلم 7.6
تماشای سریال‌های تلویزیونی 8.1
تماشای محتوای ورزشی 7.8
اجرای بازی ویدیویی 8.1
تماشای فیلم‌های اچ‌دی‌آر 7.6
اجرای بازی‌های اچ‌دی‌آر 7.1
مانیتور کامپیوتر 8.7

همچنین بخوانید: بهترین تلوزیون های سامسونگ در سال 2021

بهترین تلویزیون اقتصادی ال جی 4K

مدل UP8000

بهترین تلویزیون هوشمند ال جی 2021

مدل UP8000 بهترین تلویزیون هوشمند ال جی 2021 در دسته‌بندی اقتصادی محسوب می‌شود. این تلویزیون در اندازه‌های متعددی ساخته شده، اما مدل‌های 50، 60 و 70 اینچی آن فاقد پنل شبیه به IPS هستند. بنابراین کارایی این تلویزیون نسبت به اندازه آن متغیر است، ولی به طور کلی عملکرد قابل قبولی دارد.

مدل UP8000 دارای زوایای دید گسترده‌ای است، به طوری که هنگام مشاهده از کناره، تصویر به طور دقیق نشان داده می‌شود. این دستگاه دارای ویژگی‌های پیشرفته webOS بوده که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به Magic Remote اشاره کرد.

بهترین تلویزیون هوشمند ال جی 2021

UP8000 علیرغم داشتن قیمت پایین، از eARC پشتیبانی می‌کند. این قابلیت به شما اجازه می‌دهد صدای پرکیفیت را با استفاده از یک اتصال HDMI معمولی به یک گیرنده سازگار منتقل کنید.

توجه داشته باشید که این تلویزیون انتخاب خوبی برای استفاده در اتاق‌های تاریک نیست، چون نسبت کنتراست پایینی داشته و مشکی را به رنگ خاکستری نمایش می‌دهد و در ضمن فاقد ویژگی دیمینگ محلی است.

با اینکه بهترین تلویزیون ارزان‌قیمت ال جی دارای زمان پاسخ‌دهی مناسبی است، اما به سبب سوسو زدن نور پس‌زمینه 120 هرتزی در تمام سطوح روشنایی، محتوای پرسرعت چندان دقیق دیده نمی‌شود.

تلویزیون Up8000 روشنایی زیادی ندارد و علیرغم بازتاب خوب، کاربرد آن در اتاق‌های پرنور با پنجره‌های بزرگ نیز چندان توصیه نمی‌شود.

امتیاز کلی 6.7
تماشای فیلم 6.0
تماشای سریال‌های تلویزیونی 7.7
تماشای محتوای ورزشی 7.3
اجرای بازی ویدیویی 6.7
تماشای فیلم‌های اچ‌دی‌آر 5.6
اجرای بازی‌های اچ‌دی‌آر 6.7
مانیتور کامپیوتر 8.2
ارسال نظر