بهترین تلویزیون هوشمند سامسونگ 2021 کدام است؟

بهترین تلویزیون هوشمند سامسونگ 2021 بدون شک لذت تماشای مسابقات ورزشی، فیلم‌های ترسناک و اکشن و اجرای بازی‌های ویدیویی را به بهترین شکل ممکن برای بیننده تضمین می‌کند.

بهترین تلویزیون هوشمند سامسونگ 2021 کدام است؟

بهترین تلویزیون هوشمند سامسونگ 2021

تلویزیون‌های هوشمند کمپانی سامسونگ بسیار متنوع هستند و می‌توانند کیفیت تصویر خوب تا عالی را ارائه دهند. سامسونگ به مدل‌های LED خود معروف است، که تناسب و تطابق بسیار خوبی برای گیمینگ دارند.

با این حال، سامسونگ در سال 2021 تلویزیون‌های Neo QLED را به بازار عرضه کرد. در حال حاضر تلویزیون‌های کیولد Q80/Q80A جایگزین مدل‌های کیولد 2020 (Q80/Q80T) بوده و مدل‌های پیشرفته‌تری جهت انتخاب از خط تولید Neo QLED به حساب می‌آیند.

در ادامه به طور مختصر شما را با بهترین تلویزیون هوشمند سامسونگ 2021 در دسته‌بندی 4K، 8K و اقتصادی آشنا می‌کنیم.

بهترین تلویزیون سامسونگ 4K

مدل QN90A Neo QLED

بهترین تلویزیون هوشمند سامسونگ 2021

سامسونگ QN90A QLED یک تلویزیون عالی و همه‌جانبه است و پرچم‌دار 2021 در سری جدید Neo QLED به حساب می‌آید. فناوری Neo QLED در واقع نسخه ارتقاءیافته کیولد است که از لامپ‌های Mini LED به عنوان نور پس‌زمینه استفاده می‌کند.

بدین ترتیب، تلویزیون دارای نور صفحه بیشتری است و به خوبی به نورهای مزاحم محیط غلبه می‌کند. به لطف این فناوری، تلویزیون QN90A می‌تواند محتوای HDR را به شیوه بهتری به نمایش بگذارد و کنترل بیشتری روی dimming داشته باشد.

پردازنده کوانتومی قدرتمند Neo Quantum با قدرت تفکیک 4K از طریق هوش مصنوعی و یادگیری عمیق می‌تواند دقیق‌ترین و سازگارترین تجربه را به بیننده انتقال دهد. پردازنده در هر صحنه مطابق با شرایط مشاهده بهینه شده و محتوای شما را بهبود می‌بخشد.

مدل QN90A Neo QLED بدون شک بهترین تلویزیون هوشمند سامسونگ 2021 در دسته‌بندی 4K است که از فناوری‌های eARC و نرخ نوسازی محلی متغیر 120 هرتز (VRR) پشتیبانی کرده و بر اساس پلتفرم Tizen Smart TV 2021 ساخته شده است.

این دستگاه از فناوری دالبی اتموس پشتیبانی نمی‌کند، اما با اکثر کنسول‌های جدید سازگار بوده و دارای پورت HDMI 2.1 و حالت خودکار تأخیر پایین (ALLM) است. تلویزیون سامسونگ لگ ورودی بسیار پایینی داشته و زمان پاسخ‌دهی آن عالی است و به همین خاطر تجربه خوبی را حین دیدن مسابقات ورزشی یا اجرای بازی‌های ویدیویی به بیننده منتقل می‌کند.

امتیاز کلی 8.6
تماشای فیلم 8.5
تماشای سریال های تلویزیونی 8.6
تماشای محتوای ورزشی 8.5
اجرای بازی ویدویی 8.8
تماشای فیلم های اچ دی آر 8.6
اجرای بازی های اچ دی آر 8.8
مانیتور کامپیوتر 8.8

بهترین تلویزیون سامسونگ 8K

مدل QN900A 8K QLED

بهترین تلویزیون هوشمند سامسونگ 2021

بهترین تلویزیون هوشمند سامسونگ 2021 در دسته‌بندی 8K مدل QN900A است. ویژگی‌های این دستگاه شبیه به تلویزیون QN90A Neo QLED است، چون چراغ‌های Mini LED قادر به کنترل نور در پس‌زمینه هستند و از VRR پشتیبانی می‌کند.

با این حال، نمی‌توان گفت که QN900A بهتر از مدل QN90A است. در واقع تنها زمانی به سمت این تلویزیون بروید که مجبور به تماشای محتوای 8K باشید! این دستگاه به پنل VA مجهز بوده و به خاطر فناوری زاویه دید گسترده (Ultra Viewing Angle) دارای کنتراست محلی پایینی است، بنابراین اگر ویژگی لوکال دیمینگ را فعال نکنید، رنگ سیاه به صورت خاکستری نشان داده می‌شود.

البته فناوری UVA یعنی زاویه دید گسترده باعث می‌شود که تلویزیون QN900A بهترین انتخاب برای چیدمان صندلی‌ها در یک محیط وسیع باشد. البته اگر مایل به استفاده از این دستگاه در یک اتاق با نور خوب هستید، هیچ مشکلی نیست! تلویزیون به خوبی می‌تواند با بازتاب و تابش خیره‌کننده نور مقابله کند.

مدل QN900A حتی در HDR نیز دارای حداکثر روشنایی فوق‌العاده‌ای است و در کنار طیف رنگی گسترده، محتوا را به بهترین شکل ممکن نمایش می‌دهد. علیرغم ارتقای محتوای که دارای رزولوشن پایین است، این دستگاه نمی‌تواند محتوای 4k را به خوبی تلویزیون‌های 4K نمایش دهد. به بیان دیگر، تفاوت محتوای 8k و 4k به خوبی مشهود است.

امتیاز کلی 8.1
تماشای فیلم 7.5
تماشای سریال های تلویزیونی 8.4
تماشای محتوای ورزشی 8.3
اجرای بازی ویدیویی 8.3
تماشای فیلم های اچ دی آر 7.6
اجرای بازی های اچ در آر 8.2
مانیتور کامپیوتر 8.6

بهترین تلویزیون اقتصادی سامسونگ

مدل AU8000

بهترین تلویزیون هوشمند سامسونگ 2021

بهترین تلویزیون هوشمند سامسونگ 2021 در دسته‌بندی اقتصادی مدل AU8000 است. این مدل به نمایشگر LED با فناوری کریستال مجهز بوده و از کیفیت 4K پشتیبانی می‌کند. تلویزیون AU8000 به پردازنده Crystal 4K مجهز بوده که با کمک تکنولوژی 4K Upscaling می‌تواند تصاویر با کیفیت پایین را در حد 4K به نمایش بگذارد.

تلویزیون اقتصادی سامسونگ دارای پنل VA با نرخ کنتراست محلی برای نمایش رنگ سیاه عمیق است، اما دیگر از ویژگی dimming محلی برای بهبود آن خبری نیست. این تلویزیون در اتاق با کیفیت نور معمولی به خوبی با بازتاب نور مقابله کرده و روشنایی قابل‌قبول SDR را ارائه می‌دهد.

علیرغم پشتیبانی از HDR10 و HDR10+، مدل AU8000 نمی‌تواند بهترین تجربه HDR را به بیننده منتقل کند. پنل به‌کاررفته در این دستگاه از نرخ نوسازی 60 هرتزی استفاده می‌کند و فاقد فناوری VRR است. با این حال، لگ ورودی پایین و زمان پاسخ‌دهی مناسب باعث شده تا این تلویزیون نمره قابل‌قبولی از سمت گیمرها دریافت کند.

امتیاز کلی 7.1
تماشای فیلم 6.8
تماشای سریال های تلویزیونی 7.7
تماشای محتوای ورزشی 7.4
اجرای بازی ویدیویی 7.1
تماشای فیلم های اچ دی آر 6.4
اجرای بازی های اچ در آر 7.1
مانیتور کامپیوتر 7.7
ارسال نظر