بهترین تلویزیون هوشمند سونی 2021 کدام است؟

هنگام خرید تلویزیون به سمت کدام برند می‌روید؟ سامسونگ، ال‌جی یا سونی؟ شاید پس از آشنایی با بهترین تلویزیون هوشمند سونی 2021 و مشخصات فوق‌العاده آن، نظر خود را تغییر دهید!

بهترین تلویزیون هوشمند سونی 2021 کدام است؟

بهترین تلویزیون هوشمند سونی 2021

تلویزیون‌های سونی همیشه گزینه امنی برای خرید به حساب می‌آیند. آن‌ها علاوه بر کیفیت تصویر خوب، ویژگی‌های متعددی داشته و از دقت رنگ بالایی برخوردار هستند. کیفیت ساخت تلویزیون‌های سونی معمولا بیش از حد متوسط است.

با این وجود، تلویزیون‌های ارزان‌قیمت سونی حرفی برای گفتن ندارند و خرید آن‌ها مقرون به‌صرفه نیست. به همین خاطر در این مقاله به هیچ تلویزیون اقتصادی با برند این کمپانی ژاپنی اشاره نمی‌شود.

در عوض محصولات بالا رده و میان رده سونی جزء بهترین تلویزیون‌های موجود در بازار به شمار می‌آیند. در ادامه شما را با بهترین تلویزیون هوشمند سونی 2021 آشنا می‌کنیم.

بهترین تلویزیون اولد سونی

مدل A90J

بهترین تلویزیون 4K سونی با پنل اولد، مدل A90J است که جزء محصولات 2021 این کمپانی به حساب می‌آید. کیفیت تصویر A90J استثنائی است، چون می‌تواند هر یک از پیکسل‌ها را به طور مجزا خاموش و روشن کند و به همین دلیل، رنگ سیاه را به بهترین شکل ممکن نمایش می‌دهد.

به بیان بهتر، پدیده بلومینگ در اطراف اشیاء روشن در صحنه‌های تاریک مشاهده نمی‌شود. به‌علاوه، A90J دارای زوایای دید وسیع و گسترده‌ای است، چون هر یک از پیکسل‌ها قادر به تابش نور در جهات مختلف هستند.

همچنین بخوانید: بهترین تلوزیون هوشمند سامسونگ 2021

به همین خاطر می‌توان از تلویزیون A90J سونی در محیط بزرگ استفاده کرد، چراکه تصویر از تمام زوایا به ‌خوبی قابل‌مشاهده است. دقت رنگ این محصول عالی و بی‌نظیر بوده و هیچ مشکلی با نمایش محتوای کم کیفیت در ابعاد بزرگ‌تر ندارد.

بهترین تلویزیون سونی 2021 در حال حاضر فاقد پشتیبانی از نرخ نوسازی متغیر (VVR) است، که جزء ویژگی‌های اصلی گیمینگ به حساب می‌آید. البته گفته می‌شود این ویژگی در به‌روزرسانی سفت افزاری آینده به تلویزیون اضافه خواهد شد.

لگ ورودی کم و زمان پاسخ‌دهی تقریبا بلادرنگ، A90J را به یک گزینه عالی برای اجرای بازی‌های ویدیویی تبدیل کرده است. حداکثر روشنایی در SDR قابل‌قبول، ولی در HDR بهتر از سایر تلویزیون‌های OLED است و تجربه HDR استثنائی را به بیننده منتقل می‌کند.

امتیاز کلی 8.6
تماشای فیلم 8.5
تماشای سریال‌های تلویزیونی 8.6
تماشای محتوای ورزشی 8.5
اجرای بازی ویدیویی 8.8
تماشای فیلم‌های اچ‌دی‌آر 8.6
اجرای بازی‌های اچ‌دی‌آر 8.8
مانیتور کامپیوتر 8.8

بهترین تلویزیون ال ای دی سونی

مدل X95J

بهترین تلویزیون هوشمند سونی 2021 در دسته LED، مدل X95J است. تلویزیون‌های ال ای دی مزیت بیشتری نسبت به تلویزیون‌های اولد دارند، چون از احتمال سوختگی داخلی در امان هستند. به عنوان یک مزیت دیگر، روشنایی تلویزیون LED بیشتر از مدل‌های اولد بوده و با غلبه عالی به بازتاب، قابلیت مشاهده در محیط‌های بسیار روشن را فراهم می‌آورد.

تلویزیون X95J سونی یک گزینه عالی برای مشاهده قیلم ها در اتاق‌های تاریک است، چون دارای پنل VA با کنتراست مناسب و ویژگی دیمینگ محلی عالی بوده که کیفیت تصویر در صحنه‌های تاریک را بهبود می‌بخشد.

همچنین بخوانید: بهترین تلوزیون هوشمند ال جی 2021

توجه داشته باشید که نسبت کنتراست محلی X95J کمتر از سایر تلویزیون‌های مجهز به پنل VA است، چون از فناوری X-Wide Angle سونی استفاده می‌کند. این فناوری برای بهبود زوایای دید، کنتراست را کاهش می‌دهد. پس بدون دیمینگ محلی، رنگ مشکی به سمت خاکستری میل می‌کند. به همین خاطر بهتر است ویژگی دیمینگ محلی همیشه فعال باشد تا از دیدن فیلم‌های دلخواه خود لذت ببرید.

محتوای HDR نیز به‌خوبی نشان داده می‌شود، چون X95J علیرغم برخورداری از طیف رنگ نه‌چندان وسیع، حداکثر روشنایی عالی را در HDR ارائه می‌دهد. این محصول دارای دو ورودی HDMI 2.1 و پنل 120 هرتزی است، اما همانند همتای اولد خود، از VVR پشتیبانی نمی‌کند. البته باز هم وعده افزودن آن در به‌روزرسانی سفت افزاری داده شده است.

امتیاز کلی 8.1
تماشای فیلم 7.5
تماشای سریال‌های تلویزیونی 8.4
تماشای محتوای ورزشی 8.3
اجرای بازی ویدیویی 8.3
تماشای فیلم‌های اچ‌دی‌آر 7.6
اجرای بازی‌های اچ‌دی‌آر 8.2
مانیتور کامپیوتر 8.6

به نظر شما کدام‌یک از تلویزیون‌های سونی برای گیمینگ و دیدن مسابقات ورزشی بهتر است؟ با توجه به تجربه شخصی خود، بهترین تلویزیون هوشمند سونی 2021 کدام است؟

ارسال نظر