حقایقی که قبل از خرید در مورد ظرفیت پاوربانک ها باید بدانید

تابه‌حال شده فکر کنید پاوربانک‌تان همراه‌تان است و بخواهید گوشی خود را شارژ کنید اما پاور شما شارژ نداشته باشد و زودتر از موعدش شارژش تمام شده باشد؟ آیا می‌دانید دلیل آن چیست؟گوشی تلفن همراه یکی از ملزومات زندگی این روزهای انسان‌هاست. تقریبا اکثر افراد و انسان‌های امروزی وابستگی عجیب و غریبی به گوشی‌های موبایل خود دارند و حتی نمی‌توانند تصور کنند که زندگی قبل از ورود این حجم از تکنولوژی چگونه بود؟

حقایقی که قبل از خرید در مورد ظرفیت پاوربانک ها باید بدانید

گوشی تلفن همراه یکی از ملزومات زندگی این روزهای انسان‌هاست. تقریبا اکثر افراد و انسان‌های امروزی وابستگی عجیب و غریبی به گوشی‌های موبایل خود دارند و حتی نمی‌توانند تصور کنند که زندگی قبل از ورود این حجم از تکنولوژی چگونه بود؟

وابستگی بشر به تلفن همراهش به این دلیل است که تقریبا اکثر کارهای روزانه‌اش را به واسطه آن انجام می‌دهد و علاوه‌بر آن تمام سرگرمی و تفریحش نیز در همین گوشی‌ها خلاصه شده است.

همین دلایل هم باعث شده تا علاوه‌بر گوشی‌های تلفن همراه هرروز شاهد ساخت و عرضه انواع جدیدی از ملزومات و لوازم جانبی این وسیله باشیم. حتما شما هم با پاوربانک‌ها آشنایی دارید.

موضوع شارژ گوشی‌های امروزی تا قبل از ظهور پاوربانک‌ها یک مسئله جدی برای ما انسان‌ها بود. حتما برای شما هم پیش آمده که باید برای کاری بیرون از خانه بروید و به گوشی‌تان نیاز دارید اما گوشی شما شارژ ندارد.

یا زمانی که برق برود و شما نتوانید گوشی‌تان را شارژ کنید. یا اینکه همیشه یکی از لوازم ضروری همراه شما شارژتان بوده اما همیشه و همه جا امکان استفاده از آن وجود نداشته است.

پاوربانک‌ها تمامی این مشکلات ما را حل کردند و باعث شدند دیگر ترس تمام شدن شارژ گوشی را نداشته باشیم اما مشکل دیگری هم به مشکلات ما اضافه کردند. ترس از تمام شدن شارژ پاوربانک و کم بودن ظرفیت شارژدهی آن.

شاید شما هم تجربه این را داشته باشید که یک پاور 10000 میلی آمپری خریداری کنید و با حساب کردن میزان و زمان شارژدهی پاوربانک‌تان با توجه به ظرفیت نوشته شده در مشخصاتش با خیالی آسوده بیرون بروید اما محاسبات‌تان اشتباه از آب دربیایند و پاوربانک خیلی زودتر از آن چیزی که فکرش را می‌کردید شارژ تمام کند.

اما این مشکل از کجاست؟ چه دلیل دارد؟ آیا پاوربانک شما خراب است؟ یا برند نامعتبری دارد؟ اگر دوست دارید به پاسخ این سوال‌ها دست پیدا کنید و اطلاعات مفیدی درباره این موضوع به دست آورید، توصیه می‌کنم حتما این مقاله را مطالعه کنید.

چرا ظرفیت پاوربانک کمتر از میزان ثبت شده در مشخصاتش است؟

اگر شما پاوربانک دارید یا قصد خرید آن را دارید، باید از ظرفیت دقیق و واقعی آن مطلع باشید تا بتوانید به صورت دقیق محاسبه کنبد با یکبار شارژ کردن پاوربانک‌تان چند بار می‌توانید گوشی خود را شارژ کنید؟

فرمول محاسبه تعداد دفعاتی که می‌توانید از پاوربانک برای شارژ کردن تلفن همراه خود استفاده کنید که توسط کارشناسان فارس بازار بررسی شده است، به این صورت است که:

تعداد دفعات شارژ دیوایس مورد نظر برابر است با ظرفیت دیوایس تقسیم بر ظرفیت پاوربانک. اما نکته‌ای که در این قسمت وجود دارد این است که اگر دقیق به مشخصات پاوربانک خود دقت کنید، دو عدد متفاوت را برای ظرفیت آن مشاهده می‌کنید.

یکی از آن اعداد ظرفیت اسمی و دیگری ظرفیت واقعی پاوربانک است و برای محاسبه تعداد دفعات شارژدهی پاوربانک شما می‌بایست عدد ظرفیت واقعی را در فرمول بالا قرار دهید.

چرا ظرفیت اسمی و واقعی با هم تفاوت دارند؟

احتمالا الان که متوجه این موضوع شدید با دقت بیشتری به مشخصات پاوربانک‌ها دقت می‌کنید و متوجه تقاوت بسیار زیاد و فاحش ظرفیت اسمی و واقعی آن‌ها می‌شوید. اما دلیل این تفاوت چیست؟

ظرفیت اسمی درج شده در پاوربانک، دروغ نیست. یعنی شرکت سازنده قصد فریب دادن شما را ندارد بلکه شرکت‌های سازنده آن عددی که در ایده‌آل‌ترین حالت ممکن می‌تواند شارژ کند را بر روی محصول خود درج می‌کنند.

اما هیچ وسیله‌ای هیچ‌وقت در آن حالت قرار نخواهد گرفت. یعنی وقتی گوشی و پاوربانک شما نو باشند و در اولین دفعه استفاده هم چنین اتفاقی نخواهد افتاد و دلیل آن اتلاف انرژی است که رخ می‌دهد.

هرزمانی که گوشی شما به پاوربانک متصل باشد درصد قابل توجهی از انرژی الکتریکی که قرار است به آن وارد شده و شارژش کند، هدر خواهد رفت.

به‌طور کلی گوشی شما برای محافظت از باتری‌اش هنگامی که باتری آن خالی باشد نهایتا 4.3 ولت و زمانی که باتری آن پر باشد 3 ولت دریافت می‌کند.

این در صورتی است که ولتاژ خروجی پاوربانک 5 ولت است و گوشی شما به صورت خودکار بین 15 تا 40 درصد ولتاژ آن را هدر می‌دهد. تقریبا ظرفیت واقعی حدود 70 درصد ظرفیت اسمی در بهترین حالت ممکن است و این عدد برای پاوربانک‌هایی با کیفیت کمتر و برندهای نامعتبر بسیار کمتر هم می‌باشد.

چه عوامل دیگری بر کاهش ظرفیت واقعی پاوربانک تاثیر دارند؟

به جز اتلاف انرژی، عوامل دیگری هم بر میزان ظرفیت واقعی تأثیر دارد که در ادامه برای شما شرح خواهیم داد.

1. عمر پاوربانک

قطعا زمانی که پاوربانک شما نو باشد، بازدهی بیشتری خواهد داشت و هرچه عمر وسایل الکترونیک شما (گوشی و پاوربانک) بیشتر بشود بازدهی‌ آن‌ها نیز کمتر خواهد شد.

2. کیفیت پاوربانک

هرچه پاوربانک شما از برند معتبرتری تهیه شود و از قطعات بهتری در ساخت آن استفاده شود، قطعا کیفیت و بازدهی آن هم بیشتر خواهد شد.

3. استفاده از سیم مناسب

بهترین سیم برای استفاده از پاوربانک همان سیم اصلی پاوربانک می‌باشد. بنابراین سعی کنید تا جایی که امکان دارد از همان سیم اصلی استفاده کنید و از سیم‌های فیک یا بلند به هیچ‌عنوان استفاده نکنید.

آیا می‌توان ظرفیت واقعی پاوربانک را افزایش داد؟

خیر. شما نمی‌توانید به هیچ طریقی جلوی اتلاف انرژی را بگیرید و ظرفیت واقعی پاوربانک‌تان را افزایش دهید. شاید حالا که به این موضوع پی بردید از خرید پاوربانک منصرف شده باشید اما هنوز برای تصمیم‌گیری زود است.

اگر شما بتوانید پاوربانکی را پیدا کنید که میزان ظرفیت واقعی‌اش به صورت خودکار زیاد باشد مشکل‌تان برطرف خواهد شد. اما چگونه؟ اصلا همچین برندی وجود دارد؟ بله وجود دارد.

پاوربانک پرظرفیت از کجا تهیه کنیم؟

حتی باکیفیت‌ترین و بهترین برندهای دنیا هم مقداری اتلاف انرژی دارند که باز هم باعث تفاوت ظرفیت اسمی و واقعی پاوربانک‌هایشان می‌شود اما هرچه برند شما معتبرتر باشد این اختلاف کم و کمتر خواهد شد.

اگر می‌خواهید یک پاوربانکی را تهیه کنید که حداکثر ظرفیت واقعی را داشته باشد، پیشنهاد ما به شما خرید پاوربانک بیسوس است.

بیسوس یک برند معتبر است که محصولات الکترونیکی مانند لوازم و قطعات کامپیوتری و.... را با بهترین کیفیت ممکن عرضه می‌کند.

برند بیسوس پاوربانک‌های مختلفی را متناسب با نیاز شما تولید کرده که این پاوربانک‌ها در نزدیک‌ترین حالت به ظرفیت اسمی خود هستند.

برای مثال پاوربانک‌های بیسوس که ظرفیت اسمی آن‌ها 10000 میلی آمپر است، با ظرفیت واقعی 9200 میلی‌ آمپر در دو رنگ مشکی و قرمز خریداری کنید.

چرا برند بیسوس؟

برند بیسوس با شعار همیشگی Base on user"" ثابت می‌کند تا چه حد نظر و خواسته مشتریانش برایش اهمیت دارد.

این برند در سال‌های اخیر با رشد و پیشرفتی که داشته توانسته خودش را در بازار لوازم و تجهیزات الکترونیکی ثابت کند و با بهترین برندهای روز دنیا به رقابت بپردازد.

کیفیت محصولات، کادر متخصص و مهندسین مجرب، کاربردی بودن محصولات، فعالیت در اکثر کشورهای دنیا و عرضه سراسری محصولات ازجمله مهمترین دلایلی است که می‌توان باعث اعتماد شما به این برند شود.

همچنین شما می‌توانید برای مشاهده بیشتر و خرید پاوربانک بیسوس به سایت فارس بازار WWW.FARESBAZAR.COM مراجعه کنید و با مقایسه محصولات آن با سایر برندها بهترین خرید ممکن را داشته باشید.

کلام آخر

حتما شما هم از قیمت‌های بسیار زیاد گوشی موبایل و لوازم جانبی آن باخبر هستید. پس بهتر است قبل از خریدن اینگونه لوازم تحقیقات وسیع و کاملی انجام دهید تا بهترین خرید را داشته باشید.

توجه داشته باشید که پاوربانک‌ها چون به صورت مستقیم با باتری گوشی سروکار دارند، خیلی راحت می‌توانند به گوشی شما آسیب زده و خود پاوربانک هم خراب شود و هزینه‌های هنگفتی را به شما تحمیل کنند.

پس توصیه می‌کنم در خرید اینگونه لوازم دقت زیادی به خرج دهید و از معتبرترین برندها خرید کنید تا خیال‌تان از بابت کیفیت و طول عمر وسیله‌ای که می‌خرید آسوده باشد.

ارسال نظر