با عجیب‌ ترین گجت‌ های تکنولوژی دنیا آشنا شوید

تکنولوژی زندگی ما را برای بهتر شدن تغییر داده است، اما همیشه اینطور نیست. گاهی دستگاهی ساخته می‌شود که علاوه بر تکنولوژی، کاربرد عجیبی نیز دارد. در ادامه 10 عدد از عجیب ترین گجت های تکنولوژی را به شما معرفی می‌کنیم.

با عجیب‌ ترین گجت‌ های تکنولوژی دنیا آشنا شوید

در دنیای مدرن امروز، ما دستگاه‌هایی داریم که نمی‌توانیم بدون آنها زندگی کنیم. گوشی‌ها، لپ‌تاپ‌ها، خودروها، یخچال و ماشین لباسشویی‌ها و حتی ساعت‌های هوشمند به بخش جدایی‌ناپذیر زندگی بسیاری از مردم تبدیل شده‌اند.

اما اختراعات مبتکرانه و مفید، گاهی به فناوری عجیب‌وغریبی رسیده است که ما را به فکر فرو می‌برد. واقعا چرا این دستگاه‌ها تولید شدند؟

عجیب‌ ترین گجت‌ های تکنولوژی دنیا را بشناسید

  1. گجت HushMe

گجت HushMe

دستگاه HushMe شبیه ماسک صورت دیجیتالی به نظر می‌رسد، اما عملکرد آن کاملا متفاوت است. این گجت برای جلوگیری از انتشار صدای تماس‌های تلفنی شما در عموم طراحی شده است.

عملکرد این دستگاه بدین گونه است که به تلفن شما متصل می‌شود و اطراف دهان قرار می‌گیرد. سپس بدون اینکه صدای شما باعث آزار دیگران شود می‌توانید با تلفن همراه خود صحبت کنید.

البته ثابت شده که HushMe واقعا نمی‌تواند بطور کامل از انتشار صدا جلوگیری کند. قیمت این گجت 100 دلار است. حتی اگر از قیمت دستگاه چشم‌پوشی کنیم، ظاهر HushMe بسیار مضحک است.

  1. دستبند هوشمند Pavlok

دستبند هوشمند Pavlok

دستبند هوشمند Pavlok برای ایجاد عادات خوب و شکستن عادت‌های بد به روشی کاملا غیر متعارف طراحی شده است. عملکرد این دستگاه اینگونه است که هر دفعه شما عادت بدی را تکرار کنید یک شوک الکتریکی کوچک و ایمن به شما می‌دهد!

درست است که عملکرد این دستگاه بسیار عجیب است اما با استفاده از آن، بسیاری از مردم عادت بد خود را از بین بردند. دستبند Pavlok اغلب برای کاهش وزن، ترک سیگار و ترک سایر عادات بد رایج استفاده می‌شود. این دستگاه بسیار عجیب و هوشمند است.

  1. بالش Quoobo

بالش Quoobo

بالش Quoobo یک بالش معمولی نیست. این بالش کرکی، مانند حیوانات دارای یک دم است که می‌تواند آن را به جلو و عقب تکان ‌دهد. ظاهر دستگاه ممکن است برای برخی ناخوشایند به نظر برسد، اما در حقیقت Quoobo قرار است نقش یک حیوان خانگی بی‌دردسر را بازی کند. سایت رسمی Quoobo استفاده از این بالش را «دم درمانی» نامیده است!

  1. ربات Nabaztag

ربات Nabaztag

بطور خلاصه باید بگیم Nabaztag خرگوشی است که به اینترنت متصل می‌شود. این دستگاه یک دستیار دیجیتال اولیه بود که سال‌ها قبل از دستیارهای هوشمند دیگری مانند الکسای آمازون ساخته شد.

دستگاه Nazbatag می‌تواند پیش‌بینی‌های آب‌و‌هوا را دانلود کند، ایمیل‌های صاحب خود را بخواند و کارهای ساده دیگری را انجام دهد. درست است که این دستگاه کارآیی موفقی نداشت اما ظاهر خوبی داشت!

  1. پد تعویض نوزاد Hatch

پد تعویض نوزاد Hatch

دور از ذهن نیست که تعویض پوشک نوزاد هم وارد دنیای فناوری شده است. این پد هوشمند تعویض نوزاد، به شما اطلاعاتی نظیر میزان غذای مصرفی، وزن، تغییر پوشک و سایر فاکتورهای سلامت زندگی کودک را می‌دهد. ممکن است این پد هوشمند، گجت جذابی به نظر برسد اما قیمت بسیار بالایی دارد.

  1. کمربند هوشمند

کمربند هوشمند

آیا تا به حال به این فکر افتادید که چرا کمربند شما به گوشی تلفن همراه شما متصل نیست؟ نگران نباشید! کمربندی وجود دارد که می‌تواند به تلفن شما متصل شود و عوامل مختلفی مانند اندازه دور کمر، زمان نشستن و زمان صرف شده برای بستن کمربند در روز را ثبت کند.

با کمال تعجب، به نظر می‌رسد که مردم به نوعی این ایده را دوست دارند، زیرا فروش بسیار بالایی داشته است. چه کسی فکر می‌کرد کمربند هوشمند به کالایی پرفروش تبدیل شود؟

  1. جا تخم‌مرغی مدرن

جا تخم‌مرغی مدرن

این یک گجت بسیار عجیب است. یک جا تخم‌مرغی که به تلفن همراه شما متصل می‌شود و زمانی که تخم‌مرغ کم است یا تخم‌مرغ‌های شما در شرف خراب شدن هستند، اعلان‌هایی را روی تلفن شما ارسال می‌کند.

  1. ساعت زنگ‌دار هوشمند

ساعت زنگ‌دار هوشمند

تصور کنید صبح با صدای زنگ ساعت بیدار شده‌اید، دست خود را به سمت ساعت می‌برید تا زنگ آن را خاموش کنید، اما متوجه می‌شوید که ساعت زنگ‌دار روی میز نیست! به کف اتاق نگاه می‌کنید و می‌بینید ساعت زنگ‌دار شما در حالیکه صدای بلند آلارم صبح‌گاهی را سر می‌دهد از شما دور می‌شود!

با ساعت زنگ دار Clocky شما هر روز این برنامه را خواهید داشت. این دستگاه طوری طراحی شده است که هنگام زنگ زدن از شما دور می‌شود و شما را مجبور می‌کند برای خاموش کردن آن به دنبال آن بدوید.

  1. بالش روباتیک Somnox

بالش روباتیک Somnox

گجت Somnox یک بالش رباتیک است که بطور کلی برای نوازش طراحی شده است. ایده بالش هوشمند این است که با تولید صداهای طبیعی آرام‌بخش و توانایی آن در تقلید تنفس، می‌تواند به افراد کمک کند بهتر بخوابند.

  1. چراغ خواب توالت فرنگی

چراغ خواب توالت فرنگی

چراغ خواب توالت فرنگی دارای چند رنگ مختلف است تا بتوانید در شب سرویس بهداشتی را به راحتی استفاده کنید. این گجت بسیار عجیب هم نیست. کسی دوست ندارد وقتی از خواب بیدار می‌شود با نور شدید لامپ مواجه شود. این چراغ با قیمت بسیار مناسبی نیز عرضه می‌شود.

بیشتر بخوانید: عجیب ترین اختراعات بشر

ارسال نظر