پردازنده نسل پنجم آیپد پرو اپل 56 درصد سریع‌تر از مدل‌ قبلی است!

رسانه کلیک - طبق نتایج به دست آمده از بنچمارک های مختلف، نسل پنجم آیپد پرو 12.9 اینچی اپل، به لطف تراشه M1 خود توانسته تا 56 درصد عملکرد سریع‌تری نسبت به مدل قبلی داشته باشد.  

پردازنده نسل پنجم آیپد پرو اپل 56 درصد سریع‌تر از مدل‌ قبلی است!

همان‌طور که می‌دانید اپل از پاییز سال گذشته تصمیم گرفت تا برای دستگاه‌های مک جدید از پردازنده هشت هسته‌ای M1 استفاده کند. شرکت کوپرتینویی در مراسم رونمایی از آیپد جدید نیز ادعا کرد که به لطف M1، سرعت عملکرد دستگاه نسبت به مدل قبلی 50 درصد افزایش یافته است. نسل پنجم آیپد پرو 12.9 اینچی موفق شده تا در بنچمارک گیک بنچ 5، در بخش تک هسته‌ای و چندهسته‌ای، به ترتیب امتیازات 1718 و 7284 را به دست آورد. امتیازات کسب شده توسط مک‌بوک ایر مجهز به M1 نیز برابر با 1701 و 7378 بوده است. نسل چهارم آیپد پرو 12.9 اینچی که تراشه A12Z را در خود دارد، در این بنچمارک امتیازات 1121 و 4656 را به دست آورده است.

اما شاید جالب باشد بدانید که آیپد پرو جدید از دستگاه قدرتمندی همچون مک‌بوک پرو 16 اینچی که از پردازنده Core i9 بهره می‌برد، نیز پیشی گرفته است. امتیازات مک‌بوک به ترتیب برابر با 1091 و 6845 بوده است.

طبق ادعای اپل، جدیدترین GPU هشت هسته‌ای این کمپانی حدود 40 درصد بهتر از A12Z Bionic عمل می‌کند. آیپد پرو مجهز به M1 تا این لحظه دارای متوسط متال اسکور 20579 بوده که حدود 71 درصد بیشتر از آیپد پرو مجهز به A12Z است.

البته باید خاطرنشان کنیم که سیستم‌عامل iPadOS ممکن است نتواند به طور کامل از مزایای تراشه M1 به کار رفته در نسل پنجم آیپد پرو استفاده کند.

آیپد پرو نسل پنجم آیپد پروهای مجهز به تراشه M1 هنوز به مرحله توزیع نرسیده‌اند. بنابراین فعلا نمی‌توان درباره کارایی آنها در دنیای واقعی اظهارنظر کرد. به علاوه، اگرچه آیپد پروی جدید از همان پردازنده به کار رفته در مک‌بوک ایر جدید، مک‌بوک پرو، مک مینی و آی مک استفاده می‌کند، اما این نگرانی وجود دارد که iPadOS نتواند از قابلیت‌های کامل تراشه M1 بهره‌مند شود.

از آنجا که دستگاه‌های جدید در 21 ماه مه عرضه خواهند شد، می‌توان انتظار داشت که نخستین بررسی اجمالی آن‌ها چند روز قبل از این تاریخ، منتشر شود.

ویژگی‌های دیگر در نسل پنجم آیپد پرو شامل نمایشگر رتینا لیکوئید XDR، پشتیبانی از فناوری تاندربولت 3، یک سیستم دوربین بروزرسانی شده، اتصال 5G، رم 16 گیگابایتی و افزایش ظرفیت ذخیره‌سازی تا 2 ترابایت می‌شود.

ارسال نظر