معرفی دوربینی که فقط از سوژه اصلی عکس می گیرد

این دوربین هوش مصنوعی فقط از سوژه انتخاب جلوی خود فیلمبرداری می‌کند و با فیلم نگرفتن از سایر چیزهای پیرامونی، از حریم خصوصی شما محافظت می‌کند.

معرفی دوربینی که فقط از سوژه اصلی عکس می گیرد

دانشمندان UCLA در تلاشند تا با توسعه یک دوربین هوش مصنوعی جدید (AI) که فقط از اهداف انتخابی فیلم می‌گیرد و همه چیز‌های دیگر را به طور فعال پاک می‌کند، مسائل مربوط به حریم خصوصی را حل کنند.

از آنجایی که دوربین‌های دیجیتال تقریباً در هر جایی پیدا می‌شوند، مسائل مربوط به حفاظت از حریم خصوصی پیوسته در حال افزایش است.

بنابراین برخی محققان تصمیم گرفته‌اند با استفاده از محو کردن یا رمزگذاری داده‌ها این نگرانی‌ها را برطرف کنند، اما چرا این کار را کنیم؟ چرا راهی پیدا نکنیم که در هنگام ضبط فیلم از مناظر پیرامونی فیلمی گرفته نشود و هیچ دیتای اولیه‌ای که بعدا نیاز به محافظت داشته باشد، ایجاد نشود؟!

یک استاد دانشگاه UCLA، به نام Aydogan Ozcan و گروهی از دانشمندان همکار او، دوربین هوشمندی ساخته‌اند که فقط از اشیاء یا سوژه‌های مورد نظر را فیلم می‌گیرد و ثبت می‌کند و به طور فعال و آنی همه چیزهای دیگر را پاک می‌کند، آن هم بدون نیاز به پردازش اضافی. به طور خلاصه، دوربینی که فقط آنچه را که به آن گفته می‌شود می‌بیند و ثبت می‌کند.

در طراحی دوربین جدید از چیزی استفاده شده که دانشمندان آن را «محاسبات پراش» می‌گویند.


دوربین از یک سری لایه‌های پراش تشکیل شده است که هر کدام با یادگیری عمیق بهینه شده‌اند. پس از آموزش، لایه‌ها با هم در یک سیستم سه بعدی مونتاژ می‌شود. چیزی را دانشمندان "تصویرگری محاسباتی" بین میدان دید ورودی و صفحه خروجی می‌نامند.

در گام نخست دوربین با ارائه مجموعه‌ای از اعداد آزمایش شد و از دوربین خواست که فقط به دنبال عدد دو باشد. همانطور که در تصویر بالا نشان داده شده ، خروجی پنج لایه نهایی تنها رقم مورد نظر را ثبت می‌کند در حالی که اعداد دیگر در کادر را به نویز بصری بی‌معنی کاهش می‌دهد.

دانشمندان می‌گویند که این کار، نه تنها دوربینی را ایجاد می‌کند که در محافظت از حریم خصوصی به مراتب بهتر است، بلکه از انرژی کمتری نسبت به آنچه در روش‌های فعلی مورد نیاز است استفاده می‌کند، زیرا نیازی به پس‌پردازش نیست.

در این تحقیق نیاز است که هر لایه به دقت آموزش داده شود و سپس روی دیگر لایه‌ها چیده شود. این دوربین در طراحی سیستم‌های دوربین را در آینده نشان دهد.

این امیدواری وجود دارد که این فناوری بتواند برای حفظ حریم خصوصی کاربران ، به‌طور فعال مناطقی از یک تصویر را با «هرگز ضبط نکردن آن»، محو کند.

ارسال نظر