ایسر کروم بوک تب 10 معرفی شد؛ اولین تبلت مجهز به سیستم عامل کروم

رسانه کلیک - اولین تبلت مجهز به سیستم عامل کروم گوگل به صورت رسمی رونمایی شد. ایسر کروم بوک تب 10 دارای نمایشگر 9.7 اینچی است.

ایسر کروم بوک تب 10 معرفی شد؛ اولین تبلت مجهز به سیستم عامل کروم

گوگل دارای دو سیستم عامل اندروید و کروم است. سیستم عامل کروم بر اساس مرورگر اینترنت کروم توسعه یافته است و مناسب انجام فعالیت ها به صورت آنلاین است. در سال 2011 گوگل برای اولین بار از سیستم عامل کروم رونمایی کرد و در همین سال شرکت های گوگل و ایسر کروم بوک های خود را معرفی کردند.

بعد از چندین سال توسعه این سیستم عامل شاهد استفاده از آن در دنیای تبلت ها هستیم. ایسر کروم بوک تب 10 اولین تبلت مجهز به سیستم عامل کروم محسوب می شود که به تازگی توسط این شرکت تایوانی معرفی شده است.

ایسر کروم بوک تب 10 به نمایشگر 9.7 اینچی با رزولوشن 1536 × 2048 پیکسل مجهز شده است. ایسر برای این محصول خود دوربین اصلی 5 مگاپیکسلی و دوربین سلفی 2 مگاپیکسلی در نظر گرفته است. در حال حاضر این تبلت تنها در رنگ آبی عرضه می شود، در آینده شاهد عرضه رنگ های بیشتری برای این محصول خواهیم بود.

قدرت ایسر کروم بوک تب 10 را پردازنده OP1 تامین می کند. این پردازنده توسط شرکت راک‌چیپ طراحی شده و از 6 هسته پردازشی بهره می برد. از این چیپست در کروم بوک پلاس سامسونگ استفاده شده است بنابراین انتظار می رود که عملکرد مناسبی از خود نشان دهد.

از دیگر مشخصات فنی ایسر کروم بوک تب 10 می توان به 4 گیگابایت رم، 32 گیگابایت حافظه داخلی با امکان پشتیبانی از کارت حافظه خارجی، پورت USB Type-C و باتری 34 وات ساعت اشاره کرد. این تبلت از قلم پشتیبانی می کند.

در حال حاضر بیشتر مدارس در ایالات متحده آمریکا برای کارهای آموزشی خود از کروم بوک ها استفاده می کنند. شرکت ایسر با معرفی کروم بوک تب 10 قصد دارد که کاربران بیشتری را جذب سیستم عامل کروم گوگل کند.

ایسر کروم بوک تب 10 از ماه آینده در آمریکای شمالی در دسترس خواهد بود. کاربران در دیگر نقاط جهان می توانند این محصول را از ماه مه خریداری کنند. قیمت در نظر گرفته شده برای این محصول برابر با 329 دلار بوده که گران تر از اکثر کروم بوک های موجود در بازار است.

ارسال نظر