بروزرسانی ایرپاد پرو اپل کیفیت نویز کنسلینگ را کاهش می دهد

رسانه کلیک - بروزرسانی ایرپاد پرو اپل منتشر شد. علیرغم بهبودهای متعدد، این بروزرسانی به سبب شکایت کاربران نسبت به کاهش کیفیت حذف نویز متوقف شد.

بروزرسانی ایرپاد پرو اپل کیفیت نویز کنسلینگ را کاهش می دهد

اپل غالبا نرم افزار پس زمینه ایربادهای بی سیم خود، ایرپاد و ایرپاد پرو را بروزرسانی می کند. این بروزرسانی معمولا اشکالات و خطاهای جزئی را رفع می کنند، اما ظاهرا بروزرسانی اخیر AirPods Pro شامل تغییرات چشمگیری در کیفیت صدا و حذف نویز می شود.

طبق گزارش کاربران Reddit و رسانه های مشابه، RTINGS تصمیم گرفت تا پس از بروزرسانی AirPods Pro به نسخه 2C54، کارایی این دستگاه را مورد ارزیابی مجدد قرار دهد. نتایج این ارزیابی، تغییرات قابل ملاحظه متعددی را روی هدست نشان داده که موجب عملکرد بهتر و بدتر آن شده اند.

یکی از بزرگترین بهبودهای اعمال شده طبق آزمون RTINGS، به ثبات پاسخ فرکانسی مربوط می شود. این معیار به تغییر در پاسخ فرکانسی هدفون به سبب قرار گرفتن روی سر اشاره می کند. پیش از بروزرسانی نرم افزار 2C54، کیفیت این معیار تنها با واژه خوب تعریف می شد، هرچند که پس از اعمال بروزرسانی، به طور قابل ملاحظه ای افزایش پیدا کرد.

یکی دیگر از بهبودهای اعمال شده، به دقت باس یا همان صدای بم اشاره می کند. با اینکه دقت صدای بم در ایرپاد پرو اپل به صورت عالی توصیف شده بود، اما بروزرسانی به نرم افزار 2C54 باعث افزایش قابل ملاحظه این دقت شده است. البته طبق RTINGS، این بهبود با کاهش کمی از دقت صدای میانی و همینطور صدای زیر همراه بود.

و اما مهم ترین تغییر حداقل از دیدگاه کاربران، به ایزوله سازی نویز و جداسازی آن مربوط می شود. ظاهرا بروزرسانی جدید موجب کاهش چشمگیر کارایی نویز کنسلینگ شده است. به بیان دیگر، با روشن بودن ANC، هدفون ها به خوبی گذشته دیگر قادر به مسدود کردن سروصدای ناشی از موتور هواپیما، اتوبوس یا غیره نیستند.

با اینکه اپل به طور رسمی این گونه شکایات کاربران را تایید نکرده است، اما بروزرسانی نرم افزار 2C54 را برای باقی کاربران AirPods Pro متوقف کرد. انتشار این بروزرسانی در تاریخ 16 دسامبر آغاز شده و مدت کوتاهی بعد از آن حذف گردید. بروزرسانی هدفون های اپل معمولا در خاموشی صورت می گیرد و در نرم افزار پس زمینه نصب می شود.

بدین ترتیب بسیاری از کاربران حتی از بروزرسانی دستگاه های خود بی خبر خواهند بود. برای اطلاع یافتن از وضعیت ایرپاد پرو، باید به بخش تنظیمات و عمومی رفته و گزینه درباره آیفون را انتخاب کرده و سپس تب AirPods Pro را در هنگام اتصال بررسی کنید.

ارسال نظر