با مشخصات شارژر AMX XP-60 آشنا شوید

رسانه کلیک - شارژرهای مسافرتی می توانند به طر همزمان چندین دستگاه را شارژ کنند. در این مطلب، یکی از بهترین شارژرهای مسافرتی به نام AMX XP-60 و همینطور کابل مکمل این شارژر ، یعنی اینیفینی X مورد بررسی قرار می گیرد.

با مشخصات شارژر AMX XP-60 آشنا شوید

امروزه افراد ممکن است به همراه دستگاه های الکترونیکی مختلفی مثل لپ تاپ، گوشی هوشمند، هدفون بی سیم یا تبلت به مسافرت بروند. تمام این دستگاه ها، به شارژرهای مناسب احتیاج دارند.

حال فرض کنید که باتری این وسایل تقریبا به طور همزمان تمام شود. حتی اگر یک پریز برق در حوالی وجود داشته باشد، باز هم باید این دستگاه ها را یکی یکی شارژ کرد. البته یک پاور بانک نیز می تواند به کار آید، اما این وسیله تنها می تواند دو یا حداکثر سه دستگاه را به طور همزمان شارژ کرده و باید به این نکته اشاره کرد که سرعت شارژ توسط پاوربانک معمولا کم است.

راه حل این مشکل، یک شارژر مسافرتی با پورت های متعدد است. گزینه های بسیاری در بازار وجود دارند، اما به نظر می رسد که شارژرهای AMX در حال حاضر حرف اول را می زنند.

در این مطلب، یک شارژر مشخصات AMX XP-60 و کابل USB 3.1 نسل دوم اینفینیتی X مورد بررسی قرار می گیرند.

در این مطلب، یک شارژر مشخصات AMX XP-60 و کابل USB 3.1 نسل دوم اینفینیتی X مورد بررسی قرار می گیرند.

شارژر تحویل توان AMX XP-60 دارای مشخصات زیر است:

  • یک پورت تحویل توان USB-C 45 واتی
  • 3 پورت USB-A حداکثر 17 واتی
  • PPS 3.0 (منبع تغذیه قابل برنامه ریزی)
  • نور LED آبی (روشن شدن در هنگام استفاده)
  • جواز BIS
  • وعده AMX: 12 ماه ضمانتنامه بدون دردسر با دستیابی به تیم پشتیبانی Support@amxlabs.in.

شارژر مدل XP-60 به شکل مستطیل و به رنگ مشکی مات است. البته این طراحی چندان عالی به نظر نمی رسد، چون به دلیل اندازه نسبتا بزرگ، بخش بزرگی از فضای پریز را به خود اختصاص می دهد. این محصول به طور چشمگیری بزرگ تر از شارژر سریع OnePlus بوده، اما باریک تر است. زمانی که دو پریز کنار یکدیگر قرار داشته باشند، اتصال این شارژر به دلیل اندازه بزرگ، برای پریز کناری کمی دردسر ساز می شود.

کابل USB-C به C اینفینیتی X (نسخه 3.1 USB نسل دوم) دارای مشخصات زیر است:

  • کابل USB نوع C به C
  • طول دو متری
  • تراشه E-Marker
  • پشتیبانی از USB تحویل توان تا 100 وات
  • انتقال داده با نرخ بیش از 10 گیگابیت بر ثانیه (پشتیبانی از انتقال 4K UHD)

کابل اینفینیتی X دارای 16 سیم مسی قلع اندود با ضخامت های مختلف است که در یک فویل مسی قلع اندود بسته بندی شده اند. از جانب خارج، این کابل با رویه لاستیکی پوشانده شده است. دو سر USB-C به دلیل وجود تراشه های e-Marker دراز و کشیده هستند. این سیم در ظاهر دوام خوبی دارد، اما بهتر است در هنگام اتصال دو سر USB احتیاط کرد.

ظرفیت شارژینگ AMX XP-60

شارژر مسافرتی XP-60 دقیقا با همان مقدار توان ادعا شده، دستگاه را شارژ می کند. این وسیله برای شارژ دستگاه های بزرگ مثل مک بوک پرو به خوبی عمل کرده و با پشتبانی از فناوری USB-C می تواند لپ تاپ های سازگار دیگری را نیز شارژ کند. توجه داشته باشید که شارژر اصلی مک بوک پرو، امکان شارژ سریع 61 واتی را فراهم می آورد. با این حال شارژر XP-60 قادر است تا باتری این دستگاه را با حداکثر 45 وات شارژ کند. به بیان بهتر، این شارژر کمی کندتر از شارژر اصلی اپل بوده، اما این اختلاف چندان به چشم نمی آید. در واقع قابلیت شارژ مک بوک، گوشی هوشمند و حتی تبلت، ارزش شارژر مسافرتی XP-60 را بسیار بالا برده است.

شارژر AMX XP-60 قادر به حداقل شارژ 45 واتی گوشی هوشمند است

برای یک گوشی همراه نظیر گلکسی نوت 10 پلاس که شارژر اصلی آن 25 واتی است، XP-60 می تواند با سرعت فوق العاده ای عمل کرده و دستگاه را شارژ کند.

شارژر اصلی آن 25 واتی است، XP-60 می تواند با سرعت فوق العاده ای عمل کرده و دستگاه را شارژ کند.

توجه داشته باشید که این محصول از منبع تغذیه قابل برنامه ریزی (فناوری PPS 3.0) پشتیبانی می کند، که امری ضروری برای برخی گوشی های هوشمند نظیر نوت 10 پلاس است. به علاوه، کابل های مجهز به تراشه e-Marker تضمین کننده بیشترین سرعت شارژ هستند. بنابراین ترکیب AMX XP-60 و کابل اینفینیتی X می تواند قابلیت شارژ سریع را برای اکثر گوشی های هوشمند فراهم آورد.

شارژ به وسیله سه پورت USB-A

هر یک از پورت های USB-A موجود در XP-60، قادر به شارژ 12 واتی هستند. با این حال ولتاژ کلی هر سه پورت از 17 وات بیشتر نمی شود. بنابراین اگر سه دستگاه به طور همزمان به شارژر وصل شوند، نمی توان سرعت شارژ بیش از 10 وات را برای هر پورت انتظار داشت. البته این سرعت برای اکثر دستگاه های اندرویدی جدید، بسیار کم است.

سرعت نه چندان بالا برای دستگاه های جدید، یک ویژگی مشترک بین تمام شارژرهای مسافرتی است. در واقع سازندگان این محصولات برای حفظ اندازه کوچک، از مدارهای اشتراکی استفاده می کنند. به بیان دیگر، 17 وات باید بین هر سه پورت USB-A به اشتراک گذاشته شود. اما این حقیقت که می توان سه دستگاه را به طور همزمان با سرعت 7 تا 10 وات شارژ کرد، یک مزیت قابل ملاحظه به شمار می آید، مخصوصا اگر گزینه بعدی شما، شارژر آیفون 5 واتی باشد.

در یک آزمایش، در هنگام اتصال دو گوشی هوشمند و یک هدفون به پورت های USB-A، سرعت شارژ برای گوشی های هوشمند حداکثر برابر با 7 وات و برای هدفون یا پاوربانک، حداکثر 5 وات گزارش شده است. با اینکه چنین سرعتی بسیار کندتر از سرعت شارژرهای اصلی پیکسل و پوکو بوده، اما ترجیح شارژ همزمان سه دستگاه، این ایراد را به خوبی می پوشاند. در طی 30 تا 40 دقیقه، هر سه دستگاه متصل به پورت های USB-A به میزان معقولانه ای شارژ می شوند. نکته قابل توجه این است که علیرغم شارژ همزمان بیش از چهار دستگاه، شارژر XP-60 داغ نمی کند.

مزایا و معایب کابل اینفینیتی X و شارژر XP-60

از ویژگی های منحصر به فرد این محصول می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • طراحی جمع و جور و سبک
  • قابل استفاده برای اغلب دستگاه های مجهز به درگاه USB، به ویژه اسمارت فون و مک بوک
  • شارژ 45 واتی چهار دستگاه (لپ تاپ، گوشی و غیره) در آن واحد
  • کابل eMarked با پشتیبانی از PPS 3.0، امکان شارژ سریع از طریق USB را برای اکثر دستگاه ها تضمین می کند.
  • طول دو متری این کابل، بسیار پسندیده است.
  • دمای شارژر حتی در هنگام شارژ همزمان چهار دستگاه، پایین می ماند.

اما علیرغم همه این مزایا، اندازه این شارژر نسبت به شارژهای معمولی کمی بزرگ است و کل فضای پریز و حتی فضای پریز کناری را اشغال می کند.

در حال حاضر شارژر AMX XP-60 و کابل اینفینیتی X در بازار به ترتیب با قیمت 1499 و 899 روپیه به فروش می رسند.

ارسال نظر