مک بوک پرو 16 اینچی به کارت گرافیک 5600M مجهز می شود

رسانه کلیک - کارت گرافیک 5600M با حافظه HBM2 گزینه های جدید اپل برای ارتقای سخت افزار مک بوک پرو 16 اینچی هستند. برای اطلاع از جزییات بیشتر با ما همراه باشید.

مک بوک پرو 16 اینچی به کارت گرافیک 5600M مجهز می شود

مک بوک پرو 16 اینچی اپل، یک ماشین رویایی و خلاقانه با قدرت بسیار زیاد و صفحه کلید بهبودیافته است. نمایشگر بزرگ این دستگاه از کارایی بیشتری نسبت به مدل 15 اینچی برخوردار بوده و ظرفیت باتری آن، باعث شده تا این محصول در محیط های کاری مورد استفاده کاربران قرار گیرد. با این حال، شکایات مختلفی حول گرافیک و حافظه پایین از جانب مصرف کنندگان به این محصول وارد می شد.

کمپانی اپل با اضافه کردن گزینه های ارتقای سخت افزاری به دستگاه های پرو، به این شکایات پایان داده و خود را برای شرکت در رویداد WWDC آماده می کند. برای شروع، کارت گرافیک رادئون پرو 5600M با حافظه سریع 8 گیگابایتی HBM2 به تازگی به گزینه های مورد استفاده در لپ تاپ مک بوک پرو 16 اینچی اضافه شده است. گفته می شود که کارت گرافیک 5600M حدود 75 درصد سریع تر رادئون پرو 4 گیگابایتی 5500M با حافظه GDDR6 4 گیگابایتی و 3.5 برابر سریع تر از کارت گرافیک استفاده شده در مک بوک پرو 15 اینچی عمل می کند.

بهبود چشمگیر رادئون 5600M نسبت به مدل های قبلی، تا حدی به کاربرد 40 واحد محاسباتی مربوط می شود. این محصول احتمالا 700 دلار گران تر نسبت به پیکربندی مک بوک پرو جدید خواهد بود، اما برای کاربردهایی نظیر نمایش سه بعدی، ویرایش ویدیو و سایر فعالیت هایی که نیازمند گرافیک بالا هستند، بسیار مفید و کارآمد است.

علاوه بر تجهیز مک بوک پرو 16 اینچی به کارت گرافیک 5600M ، اپل برنامه هایی را برای ارتقای حافظه در سر دارد. یکی دیگر از بهبودهای آینده برای این دستگاه، ارتقای حافظه داخلی، بدون نیاز به تجهیزات جانبی است. اپل به تازگی از یک کیت SSD جدید شامل دو ماژول ذخیره سازی با ظرفیت های 1، 2، 4 و 8 ترابایتی برای ارتقای مک پرو رونمایی کرده است. جزییات مربوط به قیمت این حافظه ها هنوز مشخص نیست، اما به نظر نمی رسد که هزینه پایینی داشته باشند.

ارسال نظر