ایرپاد پرو لایت اپل در حال توسعه است؟

رسانه کلیک - طبق گزارش اخیر وب‌سایت DigiTimes، اپل به همکاری با شرکای زنجیره تامین خود ادامه داده و دستگاه های جدیدی از جمله ایرپاد پرو لایت را وارد بازار می کند.

ایرپاد پرو لایت اپل در حال توسعه است؟

طبق گزارش وب‌سایت DigiTimes، ظاهرا اپل مشغول همکاری با شرکای زنجیره تامین تایوانی خود جهت تولید بسیاری از محصولات آینده نظیر ایرپاد پرو لایت است. از جمله تولیدات دیگر می توان به نسل بعدی آیپد، اپل واچ و مدل های iMac اشاره کرد. البته برخی از آن ها تا پیش از سپتامبر سال جاری عرضه نمی شوند.

این وب‌سایت در گزارشی اعلام کرده که اپل به دنبال تمدید همکاری با شرکای تایوانی خود جهت تولید محصولات آتی است و به علت شیوع ویروس کرونا، قصد دارد تا زنجیره تامین خود را از لحاظ جغرافیایی تغییر دهد، چرا که این ویروس تاثیر منفی روی محصولات و تولیدات چینی گذاشته است.

طبق گفته های منبع DigiTimes، حفظ مشارکت اپل با تامین کنندگان چینی و تایوانی، باعث شده تا مسئولیت شرکای تایوانی بیشتر شود. ظاهرا به دلیل شیوع ویروس کرونا و اختلال در انتقال قطعات و مواد اولیه از چین، کمپانی آمریکایی مجبور به تکیه بیشتر روی شرکای تایوانی، جهت ساخت محصولات آینده خود است. نام Airpod Pro Light نیز در همین گزارش و بدون ذکر جزییات بیشتر مطرح شده است.

گذشته از این ها، هنوز مشخص نیست که منظور وب‌سایت DigiTimes از اشاره به نام ایرپاد پرو لایت دقیقا چیست، چون زمان زیادی از عرضه AirPods Pro توسط کمپانی کوپرتینویی نمی گذرد. در ضمن، نسل دوم هدست های AirPods معمولی نیز در ماه مارس سال 2019 روانه بازار شد و نسخه کیس بی سیم آن 50 دلار ارزان تر از ایرپاد پرو بود. بنابراین تعریف مشخصات نسخه لایت AirPods Pro کمی مبهم است.

با اینکه منابع وب‌سایت DigiTimes معمولا اخبار معتبری را درباره خط تولید اپل و زنجیره تامین آن منتشر می کنند، اما دقت کمی در ارایه جزییات دقیق در مورد نام‌گذاری و زمان بندی دارد. بنابراین ایرپاد پرو Lite ممکن است به نسل سوم ایرپادهای معمولی اشاره داشته باشد.

ارسال نظر