پتنت پایشگر فشار خون توسط اپل به ثبت رسید

رسانه کلیک - اهالی کوپرتینو به تازگی پتنت پایشگر فشار خون را به ثبت رسانده اند و به نظر می رسد که این ویژگی در آینده نزدیک به قابلیت های اپل واچ اضافه می شود.

پتنت پایشگر فشار خون توسط اپل به ثبت رسید

دو سال پیش کارمندان اپل رویای یک محصول را در سر خود می پروراندند که باعث شود این شرکت به صورت اختصاصی در حوزه سلامت فعالیت کند. به نظر نمی رسید که این گجت ارتباطی به اپل واچ داشته باشد و به جای آن، با یک محصول جدید روبرو خواهیم بود که امکان همگام سازی با ساعت هوشمند اپل را داراست. امروز پتنت پایشگر فشار خون توسط اپل به ثبت رسید.

طراحی این محصول به یک مچ بند مجهز به سنسور شباهت دارد که بر اساس توضیحات قرار گرفته در پتنت، به یک نمایشگر مجهز بوده و از طریق بلوتوث نیز به گجت های دیگر متصل می شود.

در پتنت پایشگر فشار خون اپل آمده است که این گجت به یک یا چند سنسور قرار گرفته در ایربگ ها مجهز است که به وسیله آنها، میزان فشار خون شخص اندازه گیری می شود. به وسیله یک پیستون که در این وسیله تعبیه شده نیز میزان فشار لازم برای دستیابی به فشار خون مناسب نیز اندازه گیری و روی نمایشگر ظاهر می شود.

پتنت پایشگر فشار خون

در دنیایی که بیماری های مرتبط با فشار خون افراد به طرز محسوسی در حال افزایش است، وارد شدن اهالی کوپرتینو به این شاخه امری کاملا منتطقی به نظر می رسد؛ اما از طرف دیگر هنوز مشخص نیست که این ویژگی به عنوان یک محصول جدید در دسترس کاربران قرار می گیرد یا به عنوان یک قابلیت جدید به اپل واچ اضافه می شود.

در حال حاضر، محصولات زیادی در زمینه اندازه گیری فشار خون در بازار یافت می شوند. حتی شرکت Quardio نیز گجت هایی را تولید و عرضه می کند که از طریق بلوتوث، امکان ارتباط با محصولات دیگر را دارا هستند که محصولات یاد شده هم اینک در وب سایت اپل به فروش می رسد؛ لذا باید منتظر مانده و ببینیم که پتنت پایشگر فشار خون ثبت شده توسط اپل سرانجام به کجا می رسد.

ارسال نظر