باشگاه هوشمند اپل پس از 6 ماه انتظار عرضه شد

رسانه کلیک - با گذشت 6 ماه از معرفی سیستم باشگاه هوشمند اپل برای اپل واچ، امروز GymKit از طریق WatchOS 4.1 برای کاربران عرضه شد.

باشگاه هوشمند اپل پس از 6 ماه انتظار عرضه شد

سیستم باشگاه هوشمند اپل می‌تواند از طریق اتصال NFC، اپل واچ را به دستگاه های هوشمند در باشگاه های ورزشی متصل کند. این قابلیت باعث می‌شود تا اپلیکیشن باشگاه هوشمند اپل بتواند فاکتورهای بیشتری از میزان فعالیت بدنی کاربران را از طریق دستگاه های هوشمند ورزشی ثبت و تحلیل کند.

قابلیت باشگاه هوشمند اپل با عنوان GymKit برای اولین بار در جریان کنفرانس جهانی توسعه دهندگان (WWDC 2017) معرفی شد و قرار بود تا پایان سال جاری میلادی آماده عرضه به کاربران اپل واچ شود.

GymKit یا همان باشگاه هوشمند اپل با اتصال به دستگاه های هوشمند ورزشی می‌تواند اطلاعاتی فراتر از فاکتورهای هوازی را ثبت کند. از آنجایی که ابزارهای سازگار با GymKit می‌توانند وزن افراد و میزان راه رفتن یا دویدن آن‌ها را اندازه گیری کنند، اپل واچ توان بیشتری برای ارائه برنامه ورزشی مناسب پیدا خواهد کرد.

در حال حاضر بزرگ ترین چالش باشگاه هوشمند اپل، کمبود میزان گسترش دستگاه های سازگار با GymKit است. بر همین اساس در حال حاضر تنها یک باشگاه ورزشی کاملا سازگار با GymKit در شهر نیویورک قرار دارد. اپل تصمیم دارد تا با همکاری شرکت های تولید کننده ابزارهای ورزشی، مهندس های ورزش و مدیران باشگاه ها، تعداد باشگاه های ورزشی سازگار با GymKit را افزایش دهد. بر همین اساس سال آینده قرار است 130 باشگاه هوشمند اپل در نیویورک و 5 باشگاه در شهرهای بزرگ استرالیا افتتاح شود.

پشتیبانی دستگاه ها از GymKit به خودی خود می‌تواند چالشی بزرگ برای مدیران باشگاه ها به حساب بیاید. بر همین اساس در آینده ای نزدیک شاهد وجود برخی از ابزارهای ورزشی خواهیم بود که تنها یکی از سیستم های عامل واچ او اس یا اندروید ویر را پشتیبانی می‌کنند و کاربران اکوسیستم دیگر قادر به استفاده هوشمند از آن دستگاه نخواهند بود.

ارسال نظر