چرا هوم پاد اپل ارزش خرید ندارد؟

رسانه کلیک - اپل هوم پاد دستگاهی است که اهالی کوپرتینو برای رقابت با اسپیکرهای هوشمند موجود در بازار معرفی کرد. در این مقاله به معرفی 11 ویژگی اپل هوم پاد می پردازیم که کاربران به آنها روی خوش نشان نمی دهند.

چرا هوم پاد اپل ارزش خرید ندارد؟

اپل بعد از شرکت های آمازون و گوگل تصمیم گرفت وارد بازار اسپیکرهای هوشمند شود، البته این شرکت ادعا می کند که توسعه اپل هوم پاد 6 سال طول کشیده است تا صدای فوق العاده ای را در اختیار کاربر قرار دهد ( هوم پاد اپل؛ رقیب گوگل هوم و الکسا آمازون ).

اندازه اپل هوم پاد تقریبا دو برابر گوگل هوم است و وزن بیشتری نسبت به آن دارد. در بالای اسپیکر هوشمند اپل شاهد وجود بخشی لمسی هستیم که البته نمایشگر نیست. در این محصول از دستیار صوتی سیری استفاده شده که نسبت به رقبا عملکرد ضعیف تری دارد ( بروزرسانی iOS 11.2.5 با قابلیت پشتیبانی از هوم پاد منتشر شد ).

در این مقاله به معرفی 10 ویژگی منفی اپل هوم پاد می پردازیم. همراه کلیک باشید.

اپل هوم پاد با گوشی های اندرویدی هماهنگ نمی شود

شاید بزرگترین محدودیت اپل هوم پاد عدم همگام سازی آن با گوشی های اندرویدی باشد، بنابراین اگر صاحب دستگاه اندرویدی هستید اپل هوم پاد را خریداری نکنید. همانند اپل واچ، اسپیکر هوشمند اپل نیز شما را وادار می کند که به پلتفرم این شرکت وفادار بمانید.

یکی از موارد عجیب در رابطه با این دستگاه، عدم همگام سازی آن با مک بوک است. برای استفاده از اپل هوم پاد نیاز به دستگاهی دارید که به سیستم عامل iOS مجهز باشد. ابتدا باید آیفون یا آیپد را به هوم پاد متصل کرد و سپس می توان از آن توسط مک بوک استفاده کرد. اپل هوم پاد توسط ایرپلی به دستگاه ها متصل می شود.

هوم پاد قابلیت پخش موزیک از اسپاتیفای و دیگر سرویس ها را توسط ایرپلی دارد

کاربر می تواند توسط ایرپلی از اسپاتیفای بر روی هوم پاد استفاده کند. با این وجود نمی توان توسط دستورهای صوتی سیری بر روی هوم پاد موزیک توسط اسپاتیفای اجرا کرد. کنترل های صوتی تنها توسط اپل موزیک قابل استفاده هستند. این ویژگی به عنوان یکی از محدودیت های بزرگ و اصلی اپل هوم پاد محسوب می شود.

در حالی که کاربر نمی تواند با دستور صوتی از هوم پاد درخواست پخش موزیک از اسپاتیفای کند، امکان پخش موسیقی توسط ایرپلی وجود دارد. پس از پخش موسیقی توسط هوم پاد می توان آن را با دستورات صوتی کنترل کرد. این دستورات به اجرا و توقف، آهنگ قبلی و بعدی و تنظیم صدا محدود می شود.

دسترسی سخت به اکولایزر

در اپل هوم پاد نمی توان به راحتی به اکولایزر دسترسی پیدا کرد که این موضوع می تواند برای عاشقان موسیقی آزاردهنده باشد، البته این جمله به معنای عدم وجود اکولایزر نیست. برای دسترسی به اکولایزر توسط مک باید از آیتونز استفاده کرد.

بعد از اتصال سیستم عامل مک به هوم پاد توسط آیکون ایرپلی، در آیتونز می توان به اکولایزر دسترسی پیدا کرد. در این بخش می توانید یکی از اکولایزرهای پیش فرض را انتخاب کنید و یا اکولایزر را به صورت دستی تنظیم کنید. در نهایت می توانید اکولایزری که به صورت دستی تنظیم کرده اید را ذخیره کنید تا همیشه به آن دسترسی داشته باشید.

سیری در هوم پاد قادر به شناسایی صداهای مختلف نیست

در حالی که سیری در آیفون صدای کاربر را تشخیص می دهد و به گونه ای تنظیم شده که تنها با صدای صاحب خود فعالیت های خاص همانند فرمان Hey Siri را اجرا کند، اپل هوم پاد از این قابلیت محروم مانده است.

این موضوع می تواند تبدیل به یک مشکل امنیتی برای کاربر شود. اسپیکرهای هوشمند اغلب در خانه مورد استفاده قرار می گیرند، حال فرض کنید که مهمان داشته باشید و هوم پاد قادر به تشخیص صدای شما نباشد. این موضوع می تواند برای شما مشکل امنیتی ایجاد کند.

شاید در نگاه اول این موضوع جدی به نظر نرسد ولی تصور کنید که یک فرد غریبه بتواند از اپل هوم پاد درخواست کند که آخرین پیامی که برای شما ارسال شده را بخواند. علاوه بر این موضوع، افراد می توانند توسط هوم پاد به افراد دیگر نیز بدون اطلاع شما پیام ارسال کنند.

اپل هوم پاد برای بهترین عملکرد خود نیاز به یک سطح صاف و محکم دارد

هوم پاد یک اسپیکر هوشمند کامپکت بوده ولی در آن از فناوری های زیادی استفاده شده است. این محصول دارای 7 توییتر در بخش زیرین خود بوده و از یک ووفر بزرگ 4 اینچی در بخش بالایی بهره می برد.

برای پخش بهترین صدا از اپل هوم پاد باید آن را بر روی یک سطح صاف و محکم قرار دهید. در این وضعیت تمامی اجزای این اسپیکر به خوبی عمل می کنند. یکی از موارد جالب در رابطه با این اسپیکر، جهت قرارگیری آن است. این محصول در هر جهتی که قرار بگیرد قادر است به صورت خودکار کیفیت صدا را تنظیم کند.

نمی توان به عنوان اسپیکر تلویزیون به آن اعتماد کرد

متاسفانه هوم پاد اپل تنها به محصولات این کمپانی آمریکایی متصل می شوند و نمی توان از آن توسط کنسول های بازی یا گجت های کمپانی های دیگر استفاده کرد.

اپل هوم پاد می تواند با اپل تی وی هماهنگ شده و به عنوان اسپیکر آن انجام وظیفه کند. با این وجود کیفیت اتصال آن به هیچ عنوان قابل قبول نیست. انتظار می رود اپل در آینده این مشکل را رفع کند.

کابل اپل هوم پاد از آن جدا نمی شود

اپل هوم پاد نیازی به آداپتور برای استفاده ندارد و تمام قطعات مورد نیاز درون بدنه آن قرار گرفته اند. به همین دلیل کاربر می تواند با اتصال سیم این دستگاه به پریز برق از آن استفاده کند. در این میان یک مشکلی وجود دارد، این کابل از اپل هوم پاد جدا نمی شود!

در حالی که برخی کاربران اعلام کرده اند که توانسته اند به زور این کابل را از بدنه جدا کنند، اپل هشدار داده است که این کابل را نباید از بدنه هوم پاد جدا کرد. علاوه بر این موضوع اپل هشدار داده که در صورتی که کاربر کابل را از بدنه جدا کند نباید دوباره سعی در اتصال آن داشته باشد چرا که امکان آسیب قطعات داخلی اسپیکر وجود دارد.

اگر حیوان خانگی شما کابل اپل هوم پاد را از بین ببرد، نمی توانید کابل جایگزین را از اپل خریداری کنید. برای رفع این مشکل نیاز است دستگاه را خود به مرکز تعمیرات اپل تحویل دهید تا این مرکز با دریافت 29 دلار نسبت به تعویض این کابل اقدام کند.

کاربر به علت عدم وجود پیچ نمی تواند اپل هوم پاد را باز کند

هوم پاد همانند تمامی محصولات اپل ساخته شده است که باعث می شود کاربر نتواند آن را باز کند و به تعمیر آن بپردازد. بر روی بدنه این دستگاه از پیچ استفاده نشده و کاربر نیاز به ابزارهای مخصوص دارد.

عدم وجود ورودی کابل صدا

اپل هوم پاد یک اسپیکر بی سیم است بنابراین بر روی آن هیچ پورت ورودی وجود ندارد. به همین دلیل کاربر نمی تواند این محصول را به دستگاه های دیگر متصل کرده و از آن به عنوان یک اسپیکر عادی استفاده کند.

همانطور که در ابتدا عنوان شد این دستگاه تنها توسط محصولات اپل قابل استفاده است. اپل برای اطمینان از این موضوع تمامی پورت های فیزیکی این دستگاه را حذف کرده است.

نمی توان دو هوم پاد را به هم متصل کرد

در بازار اسپیکرهایی وجود دارند که می توانند به هم متصل شوند. با این کار صدای خروجی افزایش می یابد. متاسفانه در حال حاضر این قابلیت برای اپل هوم پاد در نظر گرفته نشده است.

اگر هم اکنون شما صاحب دو هوم پاد اپل باشید، نمی توانید آن ها را به هم متصل کنید و به موسیقی گوش دهید. گفته می شود این ویژگی به ایرپلی 2 که در اواخر امسال معرفی می شود، اضافه خواهد شد.

ارسال نظر